Eerste papfles

Iris heeft vananvond haar eerste papfles voor de nacht gehad.
Voorheen sliep ze met gemak 12 uur door maar de laatste week lukte dat niet meer en was ze telkens rond 6.15 uur wakker. Er werd ons geadviseerd om met pap 's avonds te beginnen. Nu hebben we haar vanavond een fles van 200 cc gegeven. Vanille smaak, ze vond het heel lekker. Nu vraag ik me alleen af… is het wel genoeg. Normaal kreeg ze een fles van 210 + 7schepjes. Ze viel erg moeilijk in slaap vanavond en we horen haar af en toe nog! Hoop maar dat ze door slaapt vannacht!
Maar zou het te weinig kunnen zijn?? Of vult deze pap zo dat het niet uit zal maken… Het is trouwens pap van nutricia, een pyamapapje!

Dat slechter doorslapen kan heel goed met een sprong te maken hebben. Daar zit ze middenin! Zie het oei-ik-groei-boek.

En dan helpt een papfles niet. Die sprong daar moet ze gewoon doorheen.

Groetekes, Sje

@Sje: het boek Oei ik groei is hier het best gelezen boek in huis denk ik .
Maar wat mijn vraag eigenlijk is: kan het zijn dat een gewone fles van 210 meer vult dan een papfles van 200 cc??

Ik heb Tim nooit s’avonds een papfles gegeven voor het slapen gaan. Ik vind pap echt een ontbijtding en zelf vind je het ook niet prettig om met een supervolle maag te gaan slapen.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Ik sluit me bij Sandra aan. Ik heb die papfles voor het slapen gaan ook nooit begrepen. Hier kregen ze pap als ontbijt. Ze hebben nooit 's avonds een papfles gehad en ze hebben altijd prima doorgeslapen.

Als ik net na een flink bord warm eten in bed stap, slaap ik ook niet meteen en de vraag is hoe ik de nacht doorkom met die vreselijk volle maag.

Dus als je het mij vraagt zou ik stoppen met die pap 's avonds, want grote kans dat ze alleen maar door die sprong wat minder goed slaapt. En dan lekker pap als ontbijt gaan geven. Veel beter naar mijn idee.

Groetekes, Sje

Sinds een week ongeveer slaapt Lucas ook niet meer door 's nachts terwijl hij voorheen van 18.00 tot 06.00 sliep. Hij wordt nu 2x per nacht wakker en wilt dan echt een fles. Nadat ik hier iedereen over het oei ik groei boek hoor heb ik die ook meteen gekocht en het kwam allemaal wel bekend voor. Ik zou ook geen papfles maken. Mijn kleine man krijgt dat ook 's ochtends en als hij voorheen wel doorsliep dan komt dat vast wel weer (hoop ik).

Lilypie First Birthday tickers