Eerste keuring

Gisteren is ons ventje voor het eerst gekeurd op het cb. Whahaha pfff al die voedingen waren niet voor niks want meneer woog maar liefst 5545 gram ( bij geboorte 4280 ) en hij was al 57,5 cm ( bij geboorte 52 cm). Een stevige kerel dus. Hij vond er niks aan, alles bij elkaar gebruld en dat terwijl ie geeneens een prik hoefde nog.

Groetjes Astrid, mamma van Evianne 03-04-2003 & Jessin 15-06-2005

Wow!!!
Da’s inderdaad met recht “Hollands welvaren”" hihi
Goed hoor, dat meneertje zo lekker groeit!
En ja, ik zou ook protesteren hoor Jessin

Groetjes Bianca, mamma van Stephan (23-06-2001) en Kaya, die in november verwacht wordt.

Hihi die Astrid heeft ook slagroom inderdaad.
Lekker gevoel toch dat hij het zo goed doet op de borst.
Ik zou ook brullen als ik in mijn blootje voor vreemde mensen zou moeten zitten.

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & Cas (02-12-'04).

wat fijn dat hij zo goed gegroeid is!! geeft je toch altijd een zekerder gevoel he!!

liefs jessica

he wat goed zeg, jessin groeit lekker van je slagroom hahahahhahhah,maar dat rommel aan me lijf zou ik ook niet willen hoor ,je had gelijk hoor jessin

groetjes marielle mama van tanja

Ja ach ik voed zowat de hele ochtend maar dit had ie al vanaf de geboorte. Ook s`avonds kan ie er wat van. Volgende week belt het cb me nog op om te kijken of dit nog steeds zo is en om te kijken of we daar iets aan kunnen veranderen. We zien wel, een geluk bij een ongeluk dat Daan nog steeds erg veel thuis is en ik er de tijd voor heb. Maar vannacht was ie er pas weer om 2.45u en daarna pas weer om 6.30u en om 9.00u. Dat valt dus wel mee. Ook nu slaapt ie al sinds een half uurtje weer terwijl ie de afgelopen dagen doorsukkelde tot wel 13.00u. ( helaas was Evianne ziek vannacht en konden we alsnog pas laat naar bed )Dus ik ben benieuwd, maar ben inderdaad erg trots dat de bv erg goed loopt. Ik wist al dat ie goed bijkwam. hihihi dat voel je wel als het zo rap gaat en ook met de luiers zijn we nu aan 2 maten groter toe dan bij zijn geboorte.

Gewijzigd door - Evianne`s mama op 20 Jul 2005 11:44:14

quote:
ik voed zowat de hele ochtend maar dit had ie al vanaf de geboorte

Dus hij is lekker aan het clusteren 's morgens. Cassie had dat aan het einde van middag met als gevolg dat hij vrij snel ging doorslapen.

Noem je dat clusteren ?

quote:
Noem je dat clusteren ?

Dat wist ik dus niet

Groetjes Bianca, mamma van Stephan (23-06-2001) en Kaya, die in november verwacht wordt.

Hihi ja dat noem je clusteren, als je kindje de hele tijd bij wil drinken.

Heel veel kinderen doen dat 's avonds.

Omdat Cas altijd eind van de middag begon met clusteren, van 5 tot 7, maakte Denn vaak eten en als hij avonddienst had ging het tussen de bedrijven door of Denn had al gekookt en dan hoefde ik het alleen maar op te warmen.
Lisa paste zich gelukkig helemaal aan en vond (vindt nog steeds) het prima als haar broer eten kreeg.
Meestal als Cassie dan op bed lag kreeg Lisa extra aandacht.
Nu clusterd Cassie niet meer. Hij krijgt nog 3 á 4 voedingen aan de borst en verder krijgt hij; fruit, brood en prakkie!

Pff ik wil graag borstvoeding geven zolang ik me er lekker bij voel, maar heb zowiezo de hoop voor 6 maanden. Bij Evianne was dit 4,5 maanden omdat het daarna op was ( stres omdat ze bij niemand anders wilde zijn en mijn werk en zo denk ik )Bijvoeden ben ik niet van plan, tenzij mijn melk niet (goed ) genoeg is voor Jessin, maar daar lijkt het niet op als je zijn groei ziet. Hier zijn ze een groot voorstander van de borstvoeding en denk ook niet dat ze zullen komen met bijvoeden. Maar vandaag is Jessin alweer een stuk rustiger dan de afgelopen dagen, dus ik zie wel, maar bijvoeden lag zeker nog niet in mijn planning.

Waarom zou je bijvoeden als de bv zo goed gaat? Het vraagt inderdaad wel wat van je lijf en je moet er altijd rekening mee houden; als je niet zelf voedt, moet je toch kolven. Maar ik vind het ook wel heel knus en het geeft me een heel trots gevoel dat mijn zoontje zo goed groeit op mijn melk (hij is vandaag 13 weken en woog gisteren 7390 gram!)
Maar ik kan me ook voorstellen dat het moeilijk wordt wanneer je werkt en wat meer stress te verwerken hebt.

Groetjes, Jasmijn

Evianne past zich ok prima aan en vindt het prima, mocht ze toch effe aandacht willen dan vraag ik dr een boekje te pakken en naast ons te komen zitten zodat we samen kunnen lezen. Boekjes lezen vind ze het einde dus hiermee heb ik voor een poosje wat te doen met dr als ze dat nodig heeft, dus das wel lekker al is het haast nooit nodig. hihihi wat ze wel snel doorhad was dat ik niet kan opstaan om dr iets af te pakken of zo en daar maakt ze regelmatig gebruik van.

Heerlijk dat het zo goed gaat met jullie ventje.
En ja ik zou ook huilen hoor op het cb Is toch niet leuk jessin in zijn blootje bij al die mensen

Groetjes van Heleen mama van Robin en het broertje van Robin die in okt geboren word

Wat fijn dat Jessin zo goed groeit, lekker stevig mannetje! Knap van je hoor, dat je zo voor borstvoeding gaat!

Groetjes, Esther, mamma van Jonathan

Wauw, ruim een jaar bv geven is een hele tijd, Armanda! Ik hoop dat mij dat ook gaat lukken. Maar je hebt gelijk; je kunt niet voor iemand anders beslissen wat juist is. Het lijkt me alleen zo zonde om bij te voeden wanneer de borstvoeding zo goed verloopt en moeder en kind er gelukkig mee zijn.

Ik heb ook ondervonden dat CB’s nogal star kunnen zijn in het geven van schema’s en gemiddelden. Jens komt ook vaker dan ze op het CB zouden willen (7x p.d.), maar hij doet het er goed op. Hij drinkt de ene keer meer/effectiever dan de andere keer. Wel komt hij vrij regelmatig; ongeveer om de 3 uur. Dat is wel fijn met plannen. Maar vaak als ik denk dat ik het goed gepland heb, besluit meneer om een half uurtje vroeger te komen, hahaha!

Groetjes, Jasmijn

vind het erg knap van jullie hoe jullie dat doen met de bv ! ik zelf ben meer een type van ik wil weten waar ik aan toe ben, vandaar ook de fv, maar knap hoor

wouwwwwwwwwwwww jessin wat doe jij het super zeg,mama heeft denk ik slagroom ipv melk hihihihi

ga zo door

links chocomelk en rechts slagroom whahahaha ( dat zei de kraam al )