Eerste keer op de wc 'gepoept'

Morgan laat al de hele ochtend scheten, erg gezellig maar net komt ze op me af “mamma echt poepen”. Dus ik vraag heb je gepoept. Ja had ze, dus ik op de bank gelegd kleren uit en weer niks. Ik zeg nee je hbet niet gepoept, nee zegt ze wc. Dus ik naar de wc met haar, bril verkleiner wilde ze niet, dan maar vastgehouden zo. Ze kreunt een keer hard en laat een dikke scheet. Zo zegt ze klaar gepoept… En daar sta je dan met je wc papiertje en je goede fatsoen… Oh ja en met een schone luier in de aanslag want ik denk dat ik die zo wel nodig heb.

Groetjes,

Michèle

Gewijzigd door - Michèle op 29 Jan 2011 15:44:45

Haha, ach… het zal binnenkort dan denk ik wel echt komen!

Seth heeft van de week voor het eerst op de wc gepoept en geplast, en nu doet hij het eigenlijk elke dag

Liefs, Anne

Lilypie Third Birthday tickers

hahahahahahaha geweldig! ik kan weer lachen

Ze weet in ieder geval hoe ze moet persen om er op de wc iets uit te laten komen, ook al was het in dit geval alleen maar lucht

Haha, super!

Groetjes,
M

Hahahaha, goed zeg! Hier hetzelfde hoor: mama, poepies doen. Ik zet haar op de WC en ze drukt een beetje. Wil ze een papiertje, dept ze daar haar ‘voorbipsje’ mee af en zegt ze: klaar! Ik wist natuurlijk dat er niks lag, maar ik zei: Eva, heb je gepoept in de WC? Heel triomfantelijk zei ze: JA! Niet dus…Het potje is hier nu even niet echt interessant meer, de WC redelijk. We moeten denk ik wat consequenter zijn met haar op het potje zetten, want dat vergeten we vaak…Ik geef het toe! Beetje laksheid. Hier dus ook gewoon luiers nog hoor! Maar een scheetje laten is ook een soort poepen, dus ik vind het goed van Morgan hoor, haha. En dat ze zei ‘echt poepen’, toch knap!

@Lalala: wauw, die Seth! Dat is echt snel joh, zeker voor een jongetjes. Die zijn meestal wat later met dit soort dingen. Ik zeg: GO SETH!

Groetjes Rainbow, trotse mama

@Rainbow: Dankje Ben ook helemaal trots op hem!
Ben wel benieuwd hoe dit zich verder gaat ontwikkelen, maar vandaag heeft hij 4x geplast en 2x gepoept op de wc. Hij geeft het nog niet zelf aan, maar als ik zie dat hij moet poepen, dan vraag ik of hij op de wc wil, dus hoop dat hij het zo met elkaar gaat associëren.

Liefs, Anne

Wat gaat dat goed met Seth, zeg! Top. En zo snel ook!

Groetjes,
M

Hier hebben we een heel onrustige nacht gehad omdat Morgan het weer niet los wilde laten. En de hele ochtend gillen, uiteindelijk een heeel volle luier na het buikje wrijven en nu slaapt ze weer. Ben op zit moment al blij dat ze gewoon weer in der luier poept en niet per se op de wc.

Groetjes,

Michèle

Hihi geweldig dat ze zegt klaar na een harde scheet. Ach het is in ieder geval een begin.

Wat ontzettend knap van Seth dat hij zo vaak op het potje plast en poept.

Groetjes,
Sandra