Minke’s haar groeit niet zo hard, want ze is bijna 2 en nog nooit bij de kapper geweest! Nou is het ( eindelijk) lang genoeg om er wat model in te knippen en de babypluis er wat uit te halen . k ben alleen zo benieuwd hoe ze het zal vinden ( lees: ik ben bang voor een drama want ze vindt haartjes borstelen al snel te lang duren…). Hoe vonden/ vinden jullie kindjes de kapper? En zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden?
Eerste keer naar de kapper
Oh spannend, Hier is de kapper nog steeds geen noodzaak. Het groeit aardig nu maar het model is erg natuurlijk dus vandaar.
succes met Minke
Groetjes,
Michèle
Ja ik wil je wel graag en tip mee geven.
Ga wat eerder ongeveer een kwartiertje… En laat je meisje eerst aan de omgeving wennen zodat ze niet gelijk als ze binnen komt op de stoel moet om gelijk te knippen. Jony vondt dat niet echt leuk toen ze er voor de 3e keer heen ging. Wij doen meestal een combi zodat pappa bijvoorbeeld eerst wordt geknipt en dan onze Jony.
Greetzz en Succes Cora
Tim ging voor het eerst op zijn eerste verjaardag naar de kapper. Ik dacht echt dat het een drama zou worden, maar hij vond het helemaal prima. Hij zag ook zoveel interesante dingen om zich heen.
Tegenwoordig wordt Tim door de thuiskapster van mijn moeder geknipt. Dit vind hij geen probleem tot de laatste keer. Ze kwam binnen en hij ging meteen onder de tafel zitten. Terwijl hij normaal nooit onder de tafel kruipt. Haha was wel lachen dus. Hij vond het knippen ook verschrikkelijk en moest alleen maar heel hard huilen. De voorgaande keren vond hij het geen probleem, dus ben benieuwd hoe het gaat als hij weer moet.
Succes met Minke!
Groetjes,
Sandra
Hmm… ja nou ik zal in elk geval op tijd gaan ja en ik zorg dat ik leuke boekjes meeneem voor de nodige afleiding. Ik hoop zo dat het een beetje zal gaan ! Maar ja het moet nu echt wel ze krijgt nu echt een matje hahaha
Ik zou er sowieso even op letten dat je kindvriendelijke kapper uitkiest!
Die hebben ervaring met het knippen van kindjes.
Verder is het handig om even wat eerder te gaan, zodat ze misschien nog wat kan spelen daar, en het alvast bij anderen kan zien.
En misschien ena ook nog even daar spelen (ergens anders hebben ze altijd leuker speelgoed
ook kan je vertellen wat ze gaan doen.
Seth vind het niet heel geweldig, maar zit wel netjes stil. Hier is het in 10 min gepiept, dus het is zo klaar!
Liefs, Anne
Julian vindt haren borstelen ook niet echt geweldig maar de kapper vindt ie super! Hij is er nu twee keer geweest. Eerste keer (16 mnd) tegelijk met papa, tweede keer (18 1/2 mnd) werd ie gelijk geholpen (kapper zonder afspraak). Beide keren gingen hier heel goed en zat hij prinsheerlijk bij mij op schoot. Eerste keer had ik zijn speentje in zijn mond gedaan, maar die haalde hij er zelf uit omdat ie wilde praten. Tweede keer heb ik dat speentje maar achterwege gelaten en zat hij weer vol verhalen.
Ik denk dat wij het ook wel getroffen hebben met de kapster. Heel rustig en gericht op het kind. Ze vertelde hem wat hij moest doen en dat deed hij dan ook braaf.
Misschien werkt en combi met papa/mama ook wel goed bij haar. En uitleggen, ze snapt vast wel wat je bedoelt. Vaak zijn ze zo onder de indruk bij de kapper dat het wel goed gaat, als je als ouder ook maar ontspannen met de situatie omgaat. Wij hebben het gezellig gemaakt, een lekkere beker limonade mee en een overheerlijk koekje.
Succes!
Hier in de kapsalon doen ze het met 2 personen. De ene doet de haren knippen en de andere vermaakt de kleine. Terwijl mama hem op schoot heeft… SUPER!
Tegenwoordig komt hier ook de thuiskapster … die is wat goedkoper. Jurian is al 6 x geknipt, hij vind het prima.
In ieder geval vertellen wat er gaat gebeuren. Ze begrijpt er heus wel iets van en dan is ze voorbereid. Iets eerder gaan, zodat ze kan zien dat andere mensen geknipt worden en hoe dat is. Hopelijk zijn er dan geen brullende kindjes die geknipt worden…
Erik was 11 maanden toen hij voor het eerst moest en dat ging super. Hij zat in zo’n speciale stoel voor kinderen (een auto) en hij vond het machtig interessant. De tweede keer (met 15 maanden ofzo) was het echter brullen! Terwijl er niets anders ging dan de keer ervoor, heel typisch. De derde keer (hij was toen rond de 18 maanden) vond 'ie het weer prima. Erik zat toen bij mij op schoot (gelet op hoe het de 2e keer ging) en hij vond het weer oké.
Succes!!
Groetjes,
M
Joey is vorige week voor het eerst geweest. Hij zat ook in een autostoel en was driftig aan het sturen en huuun huuun aan het roepen, terwijl de kapper alle kanten rond hem heen liep om het zo netjes mogelijk te knippen Hij heeft nu mooie stekeltjes.
Vraagje trouwens wat die stekeltjes betreft… Die kindergel van zwitsal is niks vind ik! 5 minuutjes blijft het zitten en dan word het haar weer gewoon zacht Ik heb er nu al twee keer een beetje grotemensen gel van papa in gedaan en dan heeft hij zelfs na zijn middagslaapje nog stekeltjes! Is dat heel erg denk je? Ik was het iedere dag weer uit, ene dag met shampoo en de andere dag met water spoelen…
Ik gebruik ook gewone gel. Die van zwitsel ligt bij mij al in de vuilnisbak. Wat een rotzooi. Moet wel zeggen als ik gewoon thuis ben maak ik meestal geen stekeltjes. Nu sowieso niet want het is hier ook weer tijd voor de kapper, al groeit het bij Dylano bovenop veel sneller als de rest
Liefs Michelle
Hier gebruik ik ook gewone gel … en nog sterke ook anders ‘fluist’ zijn haar heel erg. Om de dag wordt het met gewone shampoo gewassen. Andrelon dus geen zwitsal. Dit omdat de kapper dit mij heeft aangeraden en ivm het stugge/fluis haar wat hij anders krijgt…
Noa is nu 4 keer in haar leven naar de kapper geweest. De eerste keer naar een echte kinderkapper met mijn ouders. Dit vond ze niet zo’n probleem: er was genoeg speelgoed om haar af te leiden. Hoewel het wel erg moeilijk is voor haar om haar hoofd stil te houden als er zoveel te zien is.
De overige 3 keren was het veel meer drama. Het gaat goed totdat ze de schaar hoort en dan raakt ze in paniek.
De laatste keer heeft ze bij mij op schoot gezeten omdat we in een kapsalon waren waar ze niet een speciale stoel hadden voor kleintjes en dat ging redelijk doordat haar vader voor afleiding zorgde. Maar toen het haar te lang duurde wilde ze ook alleen maar: “af, af”.
We zijn hier nog op zoek naar een kindvriendelijke kapper, maar heb nog niets gevonden waar ik super tevreden over ben. Helaas zit de kinderkapper van mijn ouders aan de andere kant van het land.
Wij maken sinds een paar weekjes bij Tim ook iedere dag stekels. Vind het een stuk stoerder staan dan zijn platte haar. Ik had de gel van Zwitsal gekocht, maar dat is idd niks. Na een kwartier is alles er alweer uit, dus nu ook gewone gel gekocht.
Groetjes,
Sandra
Ook Seth heeft elke dag (gewone) gel in zijn haar, heel stoer:D
Stekels, een net kuifje, of een hanekam.
Het is er vaak toch halverwege de dag uit, maar dat is dan jammer…
Behalve als we weg moeten
Wij gebruiken gel van Neutral. Bevalt hier goed, maar wij hebben een ventje zonder stekels maar met een wat verwilderde haarbos. Dus het hoeft niet zo super strong te zijn…
Wassen jullie echt om de dag de haren van jullie kids? Wij gebruiken hier eenmaal per week shampoo en hij gaat twee tot drie keer per week onder de douche (vanwege zijn droge huidje). Of hij moet helemaal onder het zand zitten…
Dylano gaat 2 a 3 keer per week in bad ook ivm met zijn huid en wassen dan altijd zijn haren, waarom weet ik eigenlijk ook niet.
Liefs Michelle
Wij wassen eigenlijk maar heel af en toe zijn haren.
Wel worden ze haren altijd nat.
Als ik merk dat ze ‘vies’ worden, dan was ik ze gewoon
Zelf was ik mijn haar ook maar 1x in de 5 dagen, en vaker is echt niet nodig.
Liefs, Anne