Eerste keer in eigen bedje, Help!

Hallo,

Ons meisje gaat vanaf morgen de eerst keer in haar eigen bedje op haar kamertje slapen. Tot nu toe sliep ze bij ons in haar wieg. Ze is nu 4,5 maand en ik weet dat het een beetje laat is om haar nu pas te verhuizen… Maar beter laat dan nooit
Ik heb alleen een beetje schrik van de overgang. Iemand tips om dit zo vlot mogelijk te laten verlopen? Na de eerste voeding neem ik ze ook altijd bij ons in bed. Vind ze heerlijk! Maar is dit wel zo goed?

Groetjes, Tamara

Hoi tamara,

geen iedee lieke sliep na 1 week al in eigen bedje.
maar na de eerste voeding bij jullie in bed hebben wij ook vaak gedaan.
Nu niet meer omdat ze wakker is tot 9.00 uur. en gaat ze mee naar beneden.
Hier is het nooit een probleem geweest.
Sliep ze al haar slaapjes in de wieg??? als dat zo is kun je het misschien opbouwen. eerst 1 slaapje in haar bedje en dan 2 etc etc. zou wel zorgen dat ze in haar bedje de geborgenheid voelt door bijv een slaapzakje aan te doen. Want een wieg is ten slotte kleiner dan haar bedje.

misschien kun je hier wat mee.

groetjes gytha

Hoi,

Heb er geen ervaring mee, maar je kan er eventueel ook voor kiezen om haar eerst in het wiegje op haar eigen slaapkamer te laten slapen en haar dan na een poos (1 week ofzo) pas in eigen bedje te leggen.
Misschien heb je hier iets aan.

Groet Vanessa.

Hoi Tamara,

Wij hadden Anne de eerste paar weken in de bak van de kinderwagen.
Die hadden we in haar ledikantje gezet want ze wilde daar niet
in slapen.
In het ziekenhuis had ze een klein bedje en het ledikantje
vond ze te groot.
Huilen! Ze sliep ook wel eens beneden in de wagen of box maar niet
boven.
Na een paar weken hebben we het weer geprobeerd en vond ze
het nog niet echt leuk en lieten we Anne gewoon even huilen.
Niet langer dan een kwartier en paar keer de speen in doen.
We hebben ook haar bedje voor het raam staan met de gordijnen
open en dit vindt ze erg prettig.
Kan ook nog naar buiten kijken.
Met de gordijnen dicht wil ze niet slapen.
In de box is het ook licht en daar viel ze ook wel eens in slaap dus
wij laten de gordijnen open.
Bij Elke ook (2 1/2 jaar) en die slaapt zo ook het beste tussen de middag.
Wij hebben Anne nooit bij ons in bed. Elke wel toen ze klein was die
wilde echt niet in haar eigen bed en die sliep tussen ons in.
Laat je nog wat horen!

Groetjes Heleen.

Hallo,

Allemaal bedankt voor de goede raad. Op dit ogenblik ligt ons meisje heerlijk te slapen in haar eigen bedje. Ik moet er eerlijkheidshalve aan toegvoegen dat ze wel al in slaap lag toen we haar in haar bedje legden… De babyfoon staat aan en hopelijk slaapt ze heerlijk door. Haar kamertje is donkerder dan onze slaapkamer, dus met wat geluk zou het moeten lukken… Ik laat morgen zeker weten of we een goede nachtrust hebben gehad

Groetjes,

Tamara

Nou Tamara, ik ben benieuwd… hoe is het gegaan?

Groet Vanessa.

Hallo,

Ons meisje haar eerste nacht alleen was geen onverdeeld succes ;-(
Tot 4 uur heeft ze geslapen als een roosje, maar dan ging de babyfoon… Ze was heel hard aan het woelen en draaien in haar bedje. Ze was helemaal tot boven gekropen en lag daar in een nogal onnatuurlijke houding. Ik had ze nochtans goed vastgestoken, maar dus niet goed genoeg… Ze had haar oogjes nog stijf dicht geknepen, maar ze werd niet rustig, ook niet van het speentje. Haar dan maar uit het bedje gehaald en wat rondgelopen om haar terug rustig te maken. Vanaf dan was het om het kwartiertje uit bed om het speentje te geven… Vandaag gaat ze ook al haar slaapjes (dit zijn er helaas niet veel) in haar bedje doen, dan wordt ze er aan gewoon. Volgende nacht mss een half uurtje langer en zo tot 7 uur, ik heb er goede hoop op! Maar tips zijn nog steeds welkom!

Groetjes,

Tamara

ons meissie heeft de eerste 1,5 maand in haar wieg bij ons in de slaapkamer geslapen. doordat ik er zelf niet goed tegen kon is zij naar haar eigen kamertje gegaan.wel eerste tijd nog in haar wiegje. vond het zelf erg moeilijk maar kwam helemaal tot rust omdat ik van elk geluidje wakker werd.
toen ik vond dat zij eraan toe was om in haar ledikantje te slapen heb ik dat gedaan. was denk ik 1 maand verder. daarna in de ledikant met bij de voetenkant een voedingskussen zodat zij niet naar beneden kon kruipen en ook niet bloot kwam te leggen. het is heel wat nachten nog voorgekomen dat we om verschillende redenen uit bed moesten voor mijn dochter. maar dat hoort erbij. luister gewoon naar je gevoel!!beste raadpleger.

groetjs fenne

Hallo,

Gisteren heeft ons meisje de hele nacht heerlijk doorgeslapen in haar eigen bedje… Enkel om 4 uur even terug haar speentje gegeven en ze sliep weer in tot 7 uur! Ik heb gisteren mijn borstvoedingskussen rond haar beentjes gelegd en haar dekentje daarrond en onder haar goed ingestopt. Ben echt blij dat ze zo goed geslapen heeft

Groetjes,

Tamara

hoi tamara,

fijn dat het zo goed gegaan is zeg!!! heerlijk toch. Is toch een overgang voor zo’n kleintje.

groetjes gytha

Hallo Gytha,

Ben idd echt blij dat het zo goed gaat. Sinds ik haar overdag ook in haar eigen bedje leg om te slapen slaapt ze ook meer. Nu slaapt ze 2 keer 2 uur op een dag ipv het vroegere half uurtje. Ik moet haar wel terug een flesje geven om 22u30. Anders wordt ze snel wakker. Maar dat weegt niet op tegen het feit dat ze een hele nacht goed doorslaapt! Alles goed met Lieke? Lukt het draaien? Fijne leeftijd he!

Groetjes,

Tamara

hoi tamara,

draaien lukt nog niet alleen ze heeft nog een klein zetje nodig. ze steekt haar hoofdje te ver naar achteren en dan kan ze niet draaien.
maar zal nog wel komen denk ik.

groetjes gytha

Hey Gytha,

Alles op zijn tijd