Hey meiden,
Wij hebben Dani vandaag zijn eerste fruithapje gegeven. Wat leuk is dat om zo’n volgende stap te nemen. We hebben het maar bij een paar hapjes gelaten, gewoon om hem even te laten wennen aan de smaak
Hij trok wel een beetje een gek gezicht. Echt zo van “hee deze smaak ken ik niet”, maar hij slikte het wel door en wilde ook het volgende hapje wel. Zo grappig. Ik had gekozen voor het potje met peer vanwege de neutrale smaak.
Ik zat nog te twijfelen of ik nou met fruit of groente zou beginnen. Dit keer is het dan fruit geworden. Volgens mij zegt de een begin met fruit en de ander weer begin met groente (vanwege smaak en minder heftig voor de darmen). Misschien dat ik na de peer wel een keer groente ga proberen.
Ik heb eigenlijk nog een paar vraagjes.
- Ik heb vandaag de babydoos bij de prenetal opgehaald en daar zat rijstebloem in en ik zag dat dit voor 4 maanden en ouder is. Wanneer begin je met rijstebloem in de fles. Pas wanneer hij korter gaat slapen 's nachts (omdat hij dus honger heeft) of gewoon mee beginnnen?
- Kan ik fruit en groente met elkaar wisselen om de paar dagen? Dus bijvoorbeeld vandaag en morgen fruit en dan de andere 2 dagen groente?
- Kan ik al starten met bijvoorbeeld 's ochtends paar hapjes fruit en 's middags paar hapjes groente of is dat teveel van het goed op zijn leeftijd (4,5 maand)
Groetjes!