Eerste keer fruithapje

Hey meiden,

Wij hebben Dani vandaag zijn eerste fruithapje gegeven. Wat leuk is dat om zo’n volgende stap te nemen. We hebben het maar bij een paar hapjes gelaten, gewoon om hem even te laten wennen aan de smaak

Hij trok wel een beetje een gek gezicht. Echt zo van “hee deze smaak ken ik niet”, maar hij slikte het wel door en wilde ook het volgende hapje wel. Zo grappig. Ik had gekozen voor het potje met peer vanwege de neutrale smaak.
Ik zat nog te twijfelen of ik nou met fruit of groente zou beginnen. Dit keer is het dan fruit geworden. Volgens mij zegt de een begin met fruit en de ander weer begin met groente (vanwege smaak en minder heftig voor de darmen). Misschien dat ik na de peer wel een keer groente ga proberen.
Ik heb eigenlijk nog een paar vraagjes.

1. Ik heb vandaag de babydoos bij de prenetal opgehaald en daar zat rijstebloem in en ik zag dat dit voor 4 maanden en ouder is. Wanneer begin je met rijstebloem in de fles. Pas wanneer hij korter gaat slapen 's nachts (omdat hij dus honger heeft) of gewoon mee beginnnen?
  2. Kan ik fruit en groente met elkaar wisselen om de paar dagen? Dus bijvoorbeeld vandaag en morgen fruit en dan de andere 2 dagen groente?
  3. Kan ik al starten met bijvoorbeeld 's ochtends paar hapjes fruit en 's middags paar hapjes groente of is dat teveel van het goed op zijn leeftijd (4,5 maand)

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Ha ha ha hier antwoord op je vragen:

1. Gewoon mee beginnen. Hebben wij ook gedaan. Alleen rijstebloem kan wel stoppend werken dus even op zijn ontlasting letten.

2. Afwisselen kan prima lijkt mij.

3. Eigenlijk is dit nog beter. Dan went ie aan beide tegelijk. Alleen opletten dat het niet te veel wordt. Morgan kreeg last van haar darmen. Te veel nieuws in een keer. Met 5 maanden zijn we opnieuw begonnen en toen wel 's morgens fruit en 's middags groente en dat ging meteen goed. En nu eet ze 's morgens een fruitje vers of 6+ potje en 's avonds ook een 6+ potje groente met vlees en zo.

Groetjes,

Michèle

Hier vanaf de dag dat hij 4 maanden was fruit en groente. Op advies van cb jaja echt waar. En met de nutrix ben ik de volgende dag beginnen. Ik moet er wel bij zeggen dat we het geluk gehad hebben dat hij nergens last van heeft gehd en begonnen met een paar hapjes

Groetjes Michelle

Lilypie Kids birthday PicLilypie Kids birthday Ticker

Lilypie Kids birthday PicLilypie Kids birthday Ticker

Ik sluit me aan bij Michele. Verder Dani gewoon goed in de gaten houden en kijken hoe hij erop reageert. En rijstebloem hebben wij nooit gebruikt, meneer had al ontlastingsprobleempjes toen dus dat durfden we niet aan. Pas met 6 maanden aan de bambix gegaan hier.

En leuk hè, weer een nieuwe fase. Geniet maar van het geklieder!

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Leuk he dat je nu met hapjes mag beginnen. Weer eens wat anders dan alleen maar flessen geven.

Het advies van ons CB was met 4 maanden om met fruit te beginnen. En als dat goed ging mochten we het gaan afwisselen met groente. Toen we met 5,5 maand weer kwamen mochten we en een groentehap en een fruithap gaan geven.

Groetjes,
Sandra

Lilypie 1st Birthday Ticker

dus volgende maand amag ruben ook al een fruithapje proberen … leuk!
zal mij benieuwen wat ie er van vind!!

groetjes!!

karin