Eerste hapje

Vandaag voor het eerst een potje olvarit fruit gegeven…nou ja gegeven…laten proeven…de eerste 2 hapjes kan je je zelf wel voorstellen hoe ze zit vond…3e hapje begon ze te kok halzen, 4e hapje…ik breng het lepeltje richting haar mondje…bij haar mondje aangekomen kijkt ze boos (mooi gezicht, was voor het eerst dat ik haar zo zag kijken) en soeg ze de lepel gewoon weg…toen dus maar gestopt…
Herkent iemand dit?

Nee, ik herken het niet maar wij hebben dan ook een kliko…

Maar ik vind het wel logisch.
Als jij maanden gewend bent om lekker aan een fles te tutten en ineens zo’n gek ding in je mond krijgt… Volgens mij zou ik daar ook van kokhalzen

Gewoon morgen weer aanbieden. Over een paar dagen gaat het vast wel beter :smiley:

Logisch gedacht…zucht als het om je eigen kind gaat kan ik niet op zulke dingen komen…morgen ga ik het indd ook gewoon weer proberen…

Ik had gewoon ook anders in mijn hoofd…dat ze haar vingers erbij af zou likken…maar helaas. haha

O ja hoor. Heel herkenbaar. Onze meid had hetzelfde. De eerste keer waren het een 3 a 4 hapjes. De volgende dag gewoon weer aangeboden. Ze hoeven ook niet direct een heel potje leeg te eten. Ik deed meestel 2 dagen over een potje. Mocht er dan fruit in zitten dan gooide ik het weg en pakte ik de 3de dag een nieuw potje.

Succes, voordat je het weet eet ze een heel potje fruit leeg.

Zeer herkenbaar hoor!! De meeste baby’s moeten eerst wennen aan de smaak. Ik bood 5 dagen achter elkaar hetzelfde aan (2 dagen per potje). Op dag 4 zag je meestal herkenning van de smaak en zat ze te smikkelen. Dag 5 ging het potje er zo in. Toen weer nieuwe smaak aangeboden. Zo kan je ook zien of ze voor een bepaalde fruit soort allergisch zijn.

Succes! Het is echt een kwestie van wennen…

Tessa is geboren op 25 maart 2010

Gewijzigd door - mamavantessa op 15 Mar 2011 14:17:16

Oh ja hoor ook hier zo’n boefie… En hij doet dit soms nog steeds. Wat denk je … mama is niet gek. Dus hup weg ermee en geen alternatief … de dag erna eet hij wel

De ene dag zit mnr. hier als een gier al zijn fruit/groente op te eten en de andere dag loopt hij er mee te spelen en het halve huis ermee te besmeuren. Ach ja… ligt denk ik aan zijn dag!

Love Life

Gewijzigd door - Jesmerize op 31 Mar 2011 17:36:39

quote:
De ene dag zit mnr. hier als een gier al zijn fruit/groente op te eten en de andere dag loopt hij er mee te spelen en het halve huis ermee te besmeuren. Ach ja.. ligt denk ik aan zijn dag!

Love Life

Gewijzigd door - Jesmerize op 31 Mar 2011 17:36:39

Ja, zo gaat dat. Zeker in sprongentijd.
Gewoon lekker doorgaan met aanbieden,
en daarna weer schoonmaken…

M.

Haha, heel herkenbaar. Onze kleine dame deed haar ogen dicht als ze niet wilde eten: als ik die lepel niet zie, dan is hij er niet!! Toch iedere dag blijven proberen en nu wil ze niet anders. Zoete fruitsoorten gingen bij haar het beste: banaan, perzik, peer, mango en eigenlijk alles waar ik banaan doorheen mixte. Nu wordt ze heel erg boos als haar fruithapje op is.

Heel herkenbaar inderdaad, bij ons wilde ze de 1e keer na 3 “mini-likjes” niet meer en liet dat merken door haar lippen op elkaar te duwen en haar hoofdje weg te draaien (ze trok het gezicht alsof ze een citroen moest eten)
De tweede dag begon goed, maar na 2 hapjes ging ze kokken, toen zijn we er maar mee gestopt voor die dag.
En gek genoeg at ze vanaf de 3e dag haar potje helemaal leeg.
Ze heeft wel voorkeur, peer is duidelijk geen favoriet!
Nu zijn we bezig met haar groentepotjes en dat is eigenlijk hetzelfde verhaal.
We hebben wel steeds hetzelfde soort groente aangeboden zodat ze eraan kan wennen.

Succes!

[img]http://lb1m.lilypie.com/RhONp1.png" width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” />

Bij ons ging het van begin af aan best goed. Max is vooral dol op banaan! Ik ga hem vandaag groenten geven, sperzieboontjes en ik ben benieuwd hoe hij dat vindt! gewoon blijven proberen. Zeker banaan vinden ze meestal wel lekker?

Groetjes Rainbow, trotse mama

Ja banaan vinden ze erg lekker … maar mama niet zo leuk. Werkt nl stoppend hier!