Eerste echo gehad

Hallo,

Vanmorgen hebben we de eerste echo gehad. Toch weer heel bijzonder om nieuw leven in je buik te zien.
Alles was goed. Hartje klopte ook mooi. Onbegrijpelijk…1,5 cm en dan al een kloppend hartje.

Snap nog niet helemaal hoe mijn gyn bij de uitgerekende datum komt.
Volgens de echo ben ik nu 7,6 weken zwanger. Morgen 8 dus. Als ik dan verder reken ben ik 31 maart uitgerekend. Nu heeft mijn gyn de vermoedelijke bevaldata op 3-4-11 gezet???

Kan vrijdag met de verlosk bellen voor de volgende afspraak. Wacht deze echo nog wel even af en vraag haar ook wel even wat nu de juiste data is.

Liefs

Lilypie Second Birthday tickers

Wat super dat je een goede echo hebt gehad.

Misschien een foutje van de vk, zou het idd de volgende keer even navragen als je er bent.

Geniet van je zwangerschap!

Groetjes,
Sandra

Lilypie Derde Ticker

Lilypie In verwachting Ticker

Oh super dat alles goed was!

Groetekes, Sje

He, fijn dat alles goed is, dat je ene kloppend hartje hebt gezien! Wat een wonder, he??

Die paar dagen verschil kan komen doordat er in dit stadium nog niet precies te meten is, omdat het vruchtje nog zo klein is. Daarom krijg je als het goed is met 12 weken (om en nabij) nog een echo om de echte termijn te bepalen. Ze meten wel nu en naar aanleiding daarvan komt een vermoedelijke datum, maar volgens mijn VK staat ie dan nog niet vast, pas na de termijnecho.

Liefs

Wat fijn dat het goed was! Geniet lekker verder!

Groetjes,
M

Lilypie Derde Ticker

Wat fijn. Gefeliciteerd!

Groetjes Natasja

Lilypie Pregnancy tickers

Speciaal weer zo’n eerste echo!! Fijn dat alles er goed uit ziet. Geniet ervan meid!

Super dat alles goed was! Ik zou ook gewoon even navragen hoe het nu zit met die termijn!

Ik snap eigenlijk niet helemaal waarom jullie bijna allemaal al zo’n vroege echo hebben? Ik kreeg er pas eentje met 12 weken en toen met 20?

Groetjes Rainbow, trotse mama

@Rainbow bij 12 weken pas de eerste echo. Drie maanden in onzekerheid. Had het liefste nog een week eerder de echo gehad

Een vriendin van mij is zwanger geworden zonder ziekenhuis en zo. Die kreeg bij de verloskundige ook bij 8 weken de eerste echo.

Ik heb dus vandaag een echo gehad, denk dat ik volgende week of de week erna na de verlosk moet. Ik verwacht dan weer een echo te krijgen
Leuk leuk.

Lilypie Second Birthday tickers

@Rainbow: Bij mij was dat ook nieuw, hoor. Bij Nora kreeg ik een echo met 11 weken en met 20 weken.

Nu heeft de VK zelf echo apparatuur en maken ze bij de eerste afspraak een echo om te kijken of je echt zwanger bent en de boel op de juiste plek zit. Dan bij 12 weken om de termijn te bepalen. De 20 weken echo is ergens anders, omdat die medisch is en dat mogen ze niet zelf doen. Met 36 weken kijken ze zelf weer hoe de ligging is. Dus ze zijn van 2 naar 4 echo’s gegaan. Nou is er bij mijn VK sowieso een hoop veranderd t.o.v. de vorige zwangerschap. Vind dit wel fijner hoor!

liefs

Fijn dat alles goed was, altijd een fijn moment

Liefs Michelle