Eerste dag KDV

Vandaag is het dan zover. Onze kleine gaat voor het eerst naar het KDV, het is nu nog voor een wendag van 09.00 tot 12.45 en dan volgende week nog 2 dagen tot +/- 15.00…ohhhh ik vind het zo spannend, de zenuwen gieren door mijn lijf.

Mijn kleine mannetje is wakker aan het worden, ga hem lekker wassen, aankleden en eten geven en dan op naar het KDV. Heb zelf mijn ochtend maar vol gepland met wat boodschappen die ik moet doen etc, anders zit ik volgens mij alleen maar voor me uit te staren…

Spannend hoor allemaal!!!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

O wat spannend, goed dat je je ochtend dan al volgepland hebt. Let maar op, je bent er snel aan gewend als je merkt dat het goed gaat met je mannetje daar. Succes !!!

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

ohhh spannend, hopen dat hij het naar zijn zin heeft dat maakt het makkelijker voor jou.

Liefs en dikke kus brenda en charissa
Lilypie 21 - 37 day cycle Ticker

Lilypie 4th Birthday PicLilypie 4th Birthday Ticker

Je went er zo aan en dan kom je tijd te kort lijkt het wel soms. Ik had nog 1 week verlof toen Morgan vol naar de creche ging. Ze had het daar naar haar zin en ik ben wat slaap in gaan halen toen

Groetjes,

Michèle

Ben benieuwd! We horen het graag…;

Groetjes!

Ben alweer terug van boodschappen doen. Wilde eigenlijk ook nog kleren voor mezelf kopen, maar ben er met mijn hoofd echt niet bij, kan alleen maar aan mijn kleine man denken.
Bij binnenkomst vond hij het allemaal erg leuk. Ik heb hem daar zelf in bedje gelegd, aangezien hij nog ingebakerd wordt wilden ze graag zie hoe ik dat deed. Toen ik weg ging hoor ik hem erg huilen

Het KDV is recht voor mijn huis. Ik hoef alleen de straat over en dan ben ik er al. Raar idee hoor dat als ik zo dichtbij ben, maar hem niet kan troosten. Nou ja het zal wel wennen uiteindelijk. Ik denk dat de wendagen er niet alleen voor kindjes zijn, maar moeders moet ook erg wennen

juist voor de moeders. De kindjes hebben op deze leeftijd nog niet door dat je weg bent dat besef krijgen ze pas met 6 maanden. Alleen 1 tip hoe lang hij er ook zit laat hem nooit slapend achter. Dat deden we laatst met Morgan en ondanks dat ze er sinds drie maanden komt en dol is op de leiding was ze toch wat in paniek en onrustig die dag. Nu maak ik haar wakker, op zich wel zielig, maar ze ziet me en ze weet dat ik weg ben en dan is het altijd goed. Ze slaapt daarna toch wel weer.

Groetjes,

Michèle

Nou net ons mannetje weer opgehaald. En ik ben super trots!!!
Hij is een kwartier nadat ik weg was in slaap gevallen en heeft ongeveer een uur geslapen (is tussendoor wel een keer wakker geweest). Op zich is dat erg kort voor zijn doen, maar vind het voor zo’n eerste keer wel goed. Het is daar natuurlijk ook een stuk drukker. Ben in ieder geval blij dat hij daar in slaap kan komen.

Vanaf 10.35 is hij wakker geweest daar. De box vond hij absoluut niet leuk en moest ook gelijk huilen, maar in de wipper vond hij het erg gezellig en heeft heel veel zitten lachen naar de andere kinderen en de leidsters. Toen ik hem kwam halen begon hij ook gelijk weer te lachen. Flesje heeft hij ook lekker opgedronken.

Thuis nu net in bed gedaan. Ben benieuwd of hij een beetje lekker slaapt. Hij is nu nog wat onrustig, maar ja hij heeft natuurlijk ook zoveel indrukken opgedaan vanochtend. Nou ja ik ben in ieder geval blij dat de ochtend goed is gegaan, dat geeft me een zekerder gevoel voor de volgende keer.

@ Michelle: bedankt voor de tip. Kan me voorstellen dat ze dan een beetje in paniek raken. Ik breng Dani nadat hij de fles heeft gehad naar het KDV. Dus hij is nog wakker als we daar aankomen. Vanochtend heb ik hem in bed gelegd, maar de volgende keer zullen zij dat doen denk ik.

Dat had Morgan ook in het begin wat onrust door de drukte. Ze sliep ook minder goed, nu slaapt ze daar ook als een roos zelfs als er kindjes huilen. Kwestie van gewenning.

Enne ja dat zullen ze ook doen, maar dan weet hij in iedergeval dat je weg bent vandaar. En ja wij zijn 45 min onderweg dus tijd zat om lekker in slaap te vallen voor haar

Groetjes,

Michèle

Fijn dat het goed ging!

Groetjes!

super fijn dat het goed ging… en je zult niet hoe ouder/groter ze worden hoe makkelijker het allemaal gaat… dalijk mogen ze weer meer eten etc. dus dan zit je ook niet zo vast aan je ritme!

Ideaal zo dichtbij huis… je werk ook zo dichtbij

Ja mijn werk ik ook erg dichtbij (in mijn eigen woonplaats). Voor 2 dagen is het maar 10 minuten fietsen en een dag werk ik op een andere locatie en dan ben ik ongeveer een half uur onderweg. Ideaal dus!!

Wel fijn dat alles oz dichtbij is. Het KDV hier is ook nog geen 100m van ons huis en als ik in de slaapkamer sta kan ik Anna bij wijze van spreken zien spelen. Toch was het voor mij heel erg moeilijk om Anna daar achter te laten. Heb heel wat tranen gelaten. Nu gaat het prima en leer je de leidsters ook een beetje kennen. Dat scheelt al een hele boel. Anna gaat met prezier naar het KDV en dat is ook wel heel fijn!

Een goed begin het het halve werk!

Afgelopen woensdag is Dani voor de 2de keer naar het KDV gegaan. Vond het weer spannend om hem weg te brengen, maar merkte al wel dat ik iets minder gestressd was.
En het ging super goed!!! Ik had hem om 08.30 gebracht en ze hebben hem daar rond 09.00 in bedje gelegd. Hij moest toen wel even huilen, maar de leidster is even bij hem gaan staan en heeft even op zijn buikje geaait en toen is hij lekker gaan slapen…tot 12.30…haha! hij heeft thuis overdag nog nooit zo lang geslapen. Daarna heeft hij lekker zijn flesje gedronken en alleen maar vrolijk geweest. Ze vinden hem allemaal zo’n vrolijk en lief mannetje (ben best wel trots!!) Daarna hebben ze hem weer even in bedje gelegd tot dat ik kwam en hij was helemaal rustig.

Vandaag is de laatste wendag en hij mag er vandaag tot 15.45 blijven. Ik hoop dat alles weer goed gaat. Heb er opzich wel vertrouwen in, maar goed dan zal je net zien dat het niet goed gaat, dus ik klop het maar even af. Volgende week moet ik weer werken, dus dan moet hij er echt voor de hele dag heen!!! Gaan we naar de volgende stap…dan word ik een werkende moeder

Joh, dat komt vast wel weer goed. Fijn dat het zo goed ging de vorige keer! En logisch dat je trots bent…

Groetjes!

Bij Morgan ging het wennen helemaal top tot ze voor het echie ging. Ze zat midden in een sprong en was niet te genieten en tot op de dag van vandaag is en blijft ze hun lieveling, geen zorgen ze zijn wel wat gewend daar

Groetjes,

Michèle

Nou dat is ook zo Michelle ze zijn ook wel wat gewend.
Mijn zoontje gaat nu richting de 4 maanden, dus volgens mij hebben wij ook weer een leuke sprong in het vooruitzicht. En als ik jullie berichten allemaal zo lees is dit ook echt te leukste…not! haha, nou ja we zullen het wel zien.

4.5 maanden, die vond ik een ramp. Deze gaan we ook niet geruisloos doorheen wat ik wel hoopte, maar hij is niet zo erg als de vorige. Echt klinkt niet lief, maar ik was zo blij dat ze de creche zat met die sprong want ik werd af en toe knetter van der.

Groetjes,

Michèle