Eerste babypakje: welke maat?

Mara was ruim 8 pond en ik had 1 pakje in maatje 50 (lekker knalroze ) Maar deze heeft ze echt maar kort aan gehad en als ik foto’s terug kijk, denk ik…mmmh, misschien waren die pijpjes toch een beetje aan de korte kant. Dus mocht ik ook nog een 2e krijgen ga ik voor 56.

Nu zeggen we volgens mij allemaal wat anders, helpen we je wel met deze verschillende antwoorden, hihi?

XxX Mamsje Didi

Ik ben gisteren naar de Prenatal geweest en heb twee eerste pakjes gekocht, met een mutsje erbij. Ik heb er eentje in 50 en eentje in 56, dus die gaan gewoon allebei mee naar het ziekenhuis, of ik leg ze allemaal klaar op de strijkplank (ligt eraan waar ik beval). Dan kan de verpleegster of kraamhulp even kijken welke van de twee het moet worden. Ze zijn allebei schattig, een pakje aan één stuk maar zonder voetjes. Die vind ik voor de eerste kleertjes wel lief staan. Verder heb ik eigenlijk alleen shirtjes en broekjes gekocht in 56. Dat zal wel wat te groot zijn, dat is zelfs vaak al bij een kindje van 8 pond (zoals Eva), maar dan doe ik er inderdaad wel sokjes overheen en ik rol de mouwtjes wat op. En als ’ ie echt (veel) te vroeg komt, dan zijn de superkleine prematuur-pakjes zo gehaald. Maar die hoop ik niet nodig te hebben eigenlijk…

Groetjes Rainbow, trotse mama

Hier ook prenatal (die van Nijntje) 2 stelletjes en die past meneer nu nog hoor (en hij was bijna 8 pond!)…

Zelf vind ik het nadeel alleen van die ene het overslag hemdje… is zo’n gefriemel. Dus die heb ik nu weggelegd. Meneer heeft genoeg stoere kleding nu. Vind die kraamweek altijd leuk om iets snoepigs (wit / creme / nijntje ) etc aan te doen, maar daarna mag het wel snel stoer/ jongensachtig worden haha. Hij ligt nog niet met een spijkerbroek aan hoor, want het moet wel lekker liggen in bed natuurlijk
Dit bedoel ik beetje met stoer/jongensachtig:

Gewijzigd door - mini-boy op 07 Aug 2010 21:16:17

@Mamsje Didi: Eva was net acht pond (4015 gram) en ze droeg ook 50. Maar achteraf zag ik inderdaad dat de mouwtjes wat kort waren, dus ik ga nu ook maar voor 56, aangezien ze zeggen dat tweede kindjes en jongens meestal zwaarder zijn. Maar zelfs als 'ie 4495 weegt (toch 495 meer dan Eva) is ’ ie nog steeds 8 pond, haha, dus dan zou dat 50-je ook misschien nog wel even passen!

@Mini Boy, ik vind die overslag hemdjes wel erg lief! Ik vond ze wel makkelijk eigenlijk! En wat een stoere kleding heeft Levi inderdaad aan! Een spijkerbroek voor zo’n kleintje vind ik zelf ook nog iets te, maar dit kan heel goed!

Mini-boy, wat een ontzettend lieve foto van Levi!

Groetjes,
Sandra

@Rainbow: goed gedaan meid! haha! maar jij was toch 24 september uitgerekend???
zou echt supergrappig zijn als hij/zij dan komt
weten jullie nou eigenlijk wel of niet of het een jongen of meisje wordt? en eens al over de naam? spannend he komt zo dichtbij!!
Ik wilde nog wat vragen maar ik weet niet meer wat pff!

ohja ik weet het weer; was jij van eva ook in het ziekenhuis bevallen? heeft het een speciale rede dat je het nu (weer) wil?
Mij lijkt een thuisbevalling echt niet tof! puur omdat als er wat mis gaat (bij mij dus ivm sterrenkijkertje) dat je dan mooi met de gebakken peren zit en weer vervoerd moet worden op het laatste moment

@Mini-boy: wat een knappert! echt snoezige foto’s vind het telkens weer geweldig om nieuwe foto’s van levi te zien.

@Inge, ik ben 27 september uitgerekend! Ik moest met Eva naar het ziekenhuis omdat zij niet was ingedaald en ik geen persweeën kreeg. Tja, dan wordt het moeilijk om te bevallen he? I(k vond het achteraf helemaal niet erg. Bevallen vind ik best een ‘klinisch’ iets, iets wat je in een ziekenhuis doet. Thuis hoeft wat mij betreft niet per sé. Ik weet dat je alles zelf moet betalen als je zonder medische reden naar het ziekenhuis gaat en dat vind ik dan weer jammer, want een opname kost natuurlijk nogal wat (toch gauw honderden euro’s vermoed ik). Maar eerlijk gezegd zou ik, als het vergoed zou worden, gewoon naar het ziekenhuis willen. Ik moet dat nog even uitzoeken…Ik denk dat ik in een ziekenhuis meer kan ontspannen en beter kan denken: huppekee! Heel veel vrouwen hebben dat juist thuis, maar ik niet. Denk ik?

ik snap je helemaal ik beval ook liever in het ziekenhuis
over de kosten;
ik had een medische indicatie en kreeg toch een rekening thuis (omdat de verzekering van rico nog niet bekend was in het ziekenhius dus moest hem zelf doorsturen)
ik mocht de 3e dag naar huis en kreeg een rekening van 650 nog wat geloof ik.
behoorlijk duur dus.

Ik moet ivm mijn keizersnede in het ziekenhuis bevallen, maar ik had juist liever thuis bevallen. Daar kan ik me voor mijn gevoel beter ontspannen dan in het ziekenhuis. Wel hebben ze in ons ziekenhuis vorig jaar de verloskamers omgetoverd tot woonkamers. Zag er op de foto’s in de krant erg mooi uit. Ben dus erg benieuwd hoe ze eruit zien, maar dat zie ik hoop ik in maart Ik vind het eigenlijk wel belachelijk dat je het zelf moet betalen als je in het ziekenhuis wil bevallen. Vind eigenlijk dat dit altijd vergoed zou moeten worden. Of je nu een medische indicatie hebt of niet.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Derde Ticker

Lilypie In verwachting Ticker

ooh dat klinkt goed sandra! nee de onze zag er gewoon uit als een saaie ziekenhuiskamer.
Ik vind ook dat dat vergoed zou moeten worden, jeetje hoeveel betalen we nu eenmaal aan zorgverzekering? ik 108 euro en dan 165 eigen risico ik vond het nogal!! en weet ik hoeveel medicijnen die ik bij de apotheek haal worden nog niet eens vergoed ook, en nu las ik laatst dat de huisartsenpraktijken voor elk bezoek 7,50 willen gaan vragen om onnodige dingen buiten de deur te houden. echt belachelijk! ik weet niet of ze dit voor elkaar gaan krijgen hoor. en dit ging trouwens niet eens alleen over mijn praktijk. ik las het ergens op het nieuws of in een blad ofzo.
kan je net zo goed neit meer verzekerd zijn, behalve voor de tandarts dan

Ja, Inge ben echt wel benieuwd hoe ze eruit zien.

Ik ben het wat betreft de ziektekosten helemaal met je eens. Wij betalen zelfs beide 130 eur per persoon en dat terwijl ik nog niet eens voor 165 eur declareer. Het kost me dus een hoop geld per maand, terwijl ik bijna niks vergoed krijg. Soms denk ik wel eens ik ga gewoon terug naar een basisverzekering. Dat is een stuk goedkoper. Maar goed dan denk ik zal je net zien dat je een basisverzekering neemt en ineens heel veel kosten krijgt dat jaar en dat je die dan niet vergoed krijgt. Belachelijk trouwens dat ze waarschijnlijk in de toekomst willen invoeren dat je nog 7,50 eur moet betalen voor een huisartsbezoek. Ik had dit niet gehoord, maar ben het daar echt niet mee eens.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Derde Ticker

Lilypie In verwachting Ticker