Eerst olie dan water?

Ik meen me nog te herinneren dat als je je kindje in een olie badje doe (ivm droge huid) dat dan hier gezegd werdt dat eerst de olie in het badje moet en daarna pas het water erbij. Maar in het boekje van cb staat precies andersom… dus deze mama is aan het twijfelen.

Daar staat dus eerst water dan olie anders pakt de huid het niet…
Wat is nu juist?

ik deed altijd eerst water dan olie maar of dat nou echt zo´n verschil uit zou maken vraag ik me af want het mengt zich hoe dan ook met het water toch?

before you judge me, try hard to love me

Gewone olie mengt zich niet met water, babybadolie als het goed is wél.

Maar wat het punt is mini-boy is of je eerst je kind in het water moet doen en dan pas de olie erbij of niet. En wat het volgens mij is: eerst je kind in het warme water en dan de olie erbij. Dan neemt de huid (omdat het al nat is) de olie goed op.

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Ik doe altijd gelijk de olie bij het water. Zet eerst alles klaar en dan pas Muriel erin. Maar volgens mij moet je inderdaad eerst je kindje in bad doen en dan de olie er pas bij. Maar dat vind ik wat te omslachtig en doe het dus nooit zo. Ze heeft altijd een lekker zacht velletje.

volgens mij als je eerst de olie doet en dan pas het water wordt de bodem spekkelglad ^^ ook als je het later erin doet wordt het wel glibberig maar ik neem aan minder?

Ik doe zelf soms terwijl ik het badje laat vollopen een scheutje erin, zodat het door de kracht van de kraan goed mengt, dus dan zit er al wel een bodempje water in.

Eerst het warme water, dan het kindje en dan de olie. Door het water staan de porieren open en wordt de olie in het huidje opgenomen, doe je eerst de olie en dan het kindje dan sluit de olie meteen de huid af en blijft het er alleen op liggen.

Groetjes,

Michèle

Precies, zoals Michèle het uitlegt is het inderdaad!

Groetjes,
M

Ha ha ha ik heb mezelf vanmorgen nog bij mijn mamma nog zo vertroeteld met een lekker warm bad en amandelolie. Ben helemaal aan het vervellen dus kon wel even een boost gebruiken en ik ben weer babyzacht.

Groetjes,

Michèle

Oh heerlijk! Ik heb ook ouders met een bad, daar moet ik ook vaker gebruik van maken. Dat was je verjaardagscadeau aan jezelf?

Groetjes,
M

Indd zoals Mriek en Michèle het zeggen. Eerst het water dan de baby en na een minuutje (eigelijk liever nog lang wachten maar doe je met een baby niet ) dan de olie volgens de dermatoloog. Zo moest het bij Dylano met zijn huid en dan het liefst baleneum (schrijf je dat zo? ) is niet geparfumeerd.

Liefs Michelle

@Michelle: Balneum?

Groetjes,
M

Ja is badolie Mriek althans als je het zo schrijft

Liefs Michelle

Ja zo schrijf je dat… Het het hier ook voor op zijn gezichtje van die vette zalf.

Maar dames ik weet genoeg. Thankx… Volgende badbeurt gaan we dus zo doen! Maar ik was Levi ook met de olie voor hij het badje aanraakt … is dus ook niet goed? Moet ik hem dan met alleen water wassen en dan in badje doen?

Ja dan alleen met water wassen, dat is wel het beste.

Liefs Michelle

ja kom ik weer door de bocht,maar ik deed de olie altijd gewoon op pippy, ik waste haar daarmee, en later deed ik als bodylotion olie gebruiken, lekker glibberige bende,maar het hielp wel voor haar huidje, het is wel handig als jezelf wat oudere kleren aan hebt, want het is een bende die olie vond ik !

@ Mriek ha ha ha inderdaad al moet ik zeggen als ik bij mijn ma ben (en das niet vaak zij komt altijd hier) ga ik wel even lekker in bad hoor.

Groetjes,

Michèle

Als ze echt een droge huid hebben en je smeert de olie er zo op word de huid nog veel droger. Was bij Dylano ook. De dermatoloog zei ook dat werkt niet gewoon een goede vette zalf. Ik had / heb er 1 op recept omdat verder niets helpt. Moet wel zeggen zijn huid word steeds minder rog. We smeren nu alleen nog maar als hij in de douche is geweest. En dat na begonnen te zijn met 8 keer per dag. Nu dus nog maar 3 keer in de week

Liefs Michelle