Eerst miskraam toen stuitzwangerschap en bevalling


#1

***bevalling!

september 2008 kwamen we erachter dat ik zwanger was helemaal dolgelukkig.

helaas kwamen we bij de verloskundige erachter dat ik een cyste had en waarschijnlijk een buitenbaarmoedelijke zwangerschap dus naar de gyn.

eenmaal bij de gyn kwamen ze erachter dat het vruchtje zich ook nog had verplaatst dus geen buitenbaarmoedelijke zwangerschap en cyste kon geen kwaad, zou vanzelf wegtrekken. maar wel kans op miskraam wegens het loslaten van vrucht en kreeg te horen afwijking aan baarmoeder. (hartvormig)

1 week later weer bij gyn. alles was goed hartje klopte niet echt snel maar was misschien net gaan kloppen!

weer 1 week later laatste controle zou het zijn bij de gyn. helaas miskraam.

oktober 2008 vriendin krijgt kleine en ik de miskraam heel dubbel en moeilijk

begin december 2008 niet meer bloeden na 7 weken en helemaal schoon verklaard. wachtend op menstruatie.

eind december 2008 had al ongi moeten zijn????

kerst 2008 zwanger?!?! dat kan niet ben niet ongi geweest? toch was het zo!

februari 2009 naar het ziekenhuis dat moest als ik weer zwanger zag staan op de test. kwam daar bleek alweer 9 weken zwanger te zijn! helemaal blij en ook bang wegens dat ik weer last had van bloedingen zoals bij de vorige zwangerschap.

maart 2009 hele heftige bloedingen echt net als toen de miskraam eruit kwam! hele baarmoeder bleek vol bloed te zitten en moest bedrust houden en afwachten. gelukkig nog steeds zwanger. zo ging het telkens last van harde buiken en de warmte en bloedingen de hele zwangerschap door.

augustus 2009 nog een paar weekjes en dan zou het zover moeten zijn! maar de kleine lag nogsteeds in stuit en dus met 38 weken een draaipoging. helaas geen beweging in te krijgen  was ook behoorlijk pijnlijk en kreeg toch weeen. die uiteindelijk stopte.

12 augustus 2009 weer op controle bij gyn en besloten toch natuurlijke bevalling wegens risico's bij volgende zwangerschap. nog niks aan de hand verder.

13 augustus 2009

10.00 uur help zit verstopt moet poepen maar lukt niet! (dacht ik maar toch niet!)

11.30 uur vriend opgebeld datik om de 15 tot 20 minuten poep drang had en begon te twijfelen of dat niet toch weeen waren!

12.00 uur ziekenhuis gebeld elke 5 tot 10 minuten poep drang/weeen. moesten maar even komen!

13.30 in het ziekenhuis aangekomen en werd aan snoeren gelegt.

13.45 eerste keer onsluiting meten, wat 9 cm al!!!!!!!!!!!!!!!! iedereen rennen en alles klaarzetten.

15.00 de kleine kwam er deels uit enweer terug erin! mocht absoluut niet persen.

15.30 inknippen au au en niet mogen persen nog.

15.55 eindelijk mocht persen en toen was zijn lijf eruit en toen begon hij te spartelen!!!!!! hadden ze nog nooit zo gezien. ineens weg hartslag en moest alles geven om te persen terwijl ik geen weeen meer had en ondertussen moesten ze heel hard in mijn buik duwen om hem er zo snel mogelijk eruit te krijgen. 

16.03 Bryan geboren! moest meteen aan zuurstof wegens te kort en was helemaal slap dus geen goed begin. navelstreng was een stuk ingescheurd en toen maar wachten op placenta die niet kwam en toen begon het trekken en duwen weer. totdat de navelstreng helemaal afscheurde en moest met spoed naar operatie kamer toe! waar me beloofd was een roesje te krijgen en ik een ruggeprik kreeg. dus moest ik op mijn kapot geknipte en met tangen vol zittende vagina gaan zitten auauauauauau. 3 keer had ik een nieuw infuus gekregen wegens onstekingen en mis prikken. daar bleek dat mijn baarmoeder een deel mist en draaien nooit had kunnen gebeuren en dat de kleine daardoor zo ligt en klein was.

nou ik heb altijd geroepen wil 2 kinderen maar nu ik dit heb meegemaakt nooit meer komen er 2 kinderen!

de kleine en ik hebben 5 dagen in het ziekenhuis gelegen en hij heeft het nog est moeilijk gehad.hij was stil heeft de eerste 36 uur geen eten binnengehouden en kreeg zonde en nog spuugde hij alles uit.

toen mochten we naar huis en toch uiteindelijk niet omdat hij geel was! dus eerst onder de lamp! Nu gaat het gelukkig super met hem en met mij gaat het ook redelijk goed ben nog steeds helemaal vol van de bevalling.