Eerst groente en dan fles of andersom?

Vorige week gaf ik jullie het schema van Senne door
waar in stond dat ze om 1600 groentehap krijgt en daarna
de fles.

Nu lees ik op steeds meer sites dat ze het andersom doen!
Op het kdv geven ze Senne ook om 1500 de fles en om 1630 groente.

Nu ben ik in de war

Groetjes van Sascha en Senne

Ik denk niet dat het heel erg veel uitmaakt. Drinkt ze de fles wel leeg daarna?
Onze kleine man wilt na de groente echt geen fles dus wij geven ook eerst de fles en dat is hetzelfde met zijn fruit.
Als ze allebei gewoon opeet/drinkt dan is het toch goed zo

Groetjes Suzanne

Misschien wel een domme vraag maar waarom en fles en groentehap?
Even voor mijn eigen beeld

Lilypie First Birthday tickers

quote:
Misschien wel een domme vraag maar waarom en fles en groentehap? Even voor mijn eigen beeld

Senne eet ong. 100 gram groente, vind ze echt genoeg. Maar daarna drinkt ze de fles helemaal leeg…

Fruit eet ze rond 10 uur en dan om 12 uur een fles…

Niets mis mee lijkt mij. Als het werkt voor haar dan is er helemaal geen reden om dat te veranderen denk ik.

Groetjes

Nee zou het ook niet veranderen. Was benieuwd waarom jullie de fles en groente gaven. Maar idd 100 gram is niet genoeg.

Zou heel tevreden zijn met dit schema…niks veranderen zou ik zeggen.

Fijne zondag.

Gr Egberta

Lilypie First Birthday tickers

Dank jullie wel!!

@Egberta: Nee, 100 gram is niet genoeg maar voor Senne nu nog wel… als ze daar meer van op kan en een boterham kan eten laten we de fles wel vervallen.

Enne… ook een hele fijne zondag!

Meteen een vraagje die aansluit bij jouw vraag, bovendien zijn onze ukkies even oud…
Phine drinkt nog drie flessen en krijgt daarnaast groente(half potje) en fruit(half potje). De vaste hapjes vindt ze heerlijk, ook gaat er vaak nog wel een liga in, met heeeeel veel geknoei, haha, maar de flessen drinkt ze nu steeds niet op. De ochtendfles gaat er wel in, maar bij de twee andere flessen laat ze de helft staan… omdat onze spruit nog drie keer slaapt en haar wakkere tijd niet langer dan 2 uur is, zit er nooit heel lang tussen de vaste hap en de fles…

Hebben jullie daar ook last van en eventueel tips???

Dankjewel alvast en inderdaad nog een fijne zondag!

groetjes van Anne

[img]http://newtickers.bump-and-beyond.com/10/1056/105642.png">

Ik heb daar tot vorige week vrijdag ook last van gehad, volgens mij een sprong. Ze wilde niet drinken! Wij zijn toen weer terug gegaan naar 4 flessen omdat bij mij de druk dan te hoog lag om heel de fles leeg te drinken. Met 4 flessen kon ik de “schade” nog inhalen met de volgende fles zeg maar. Sinds vorige week vrijdag was het ineens weer helemaal goed en gaat alles op. Wel zit ik nu nog op 4 flessen.

Wie weet is het bij Phine ook wel iets tijdelijks… hoe lang heeft ze het al?

Ze heeft het sinds ze vaste voeding krijgt, dus nu een week. Ik denk dat ze gewoon geen trek heeft, omdat haar buikje vol zit met de hapjes…

Bij Phine heb ik nog nooit wat gemerkt van sprongetjes of andere gekkigheid. Ze is lief, huilt nooit, slaapt als een roosje en dronk voordat ze hapjes kreeg alle flessen leeg.

Ik hoop heel erg dat ze gewoon eventjes moet wennen aan de hapjes en het volle gevoel, want haar poep begint ook steeds harder te worden doordat ze zoveel van de flessen laat staan. Ze wordt dan helemaal paars als ze aan het poepen is, zo zielig!
Diksap of water wil ze ook niet… hopelijk lukt het haar snel om wat meer te drinken.

Maar wie weet heb je wel gelijk hoor en is het iets van een sprongetje, ben alleen zelf niet zo’n fan van oei ik groei, die al het andere en dwarse gedrag een sprongetjes kopppelen, haha. Mag het meiske ook een keer haar dag niet hebben, hebben we allemaal wel eens toch.

Heb nog een dochter van 2,5 en bij haar heb ik ook nog nooit een sprongetje gezien. Wel een off-day, maar daar bleef het ook bij. Maar gelukkig is het voor anderen een fijn boek om onverklaarbaar gedrag te kunnen plaatsen, maar voor mij is het niks…

Dankjewel voor je reactie in ieder geval!

Groetjes,
Anne

[img]http://newtickers.bump-and-beyond.com/10/1056/105642.png">

ik zou eerst groente geven en daarna eventueel fles.
op den duur moet ze namelijk helemaal op groente over ipv fles.
en dan moet ze ook leren die fles achterwege te laten.
snapje? dus zou het gewoon zo doen: eerst groente en daarna kijken wat ze nog wil drinken

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker