Eerst fruit of eerst groente?

bedankt voor alle reacties!

en als ik ga beginnen met fruit of groente moet ik dan gelijk een schema beginnen?
nu ziet haar schema er zo uit:

08:00 - 180+6 leeg
12:00 - 180+6 ± 20 over
16:00 - 180+6 ± 20 over
20:15 - 180+6 leeg

dus ze krijgt ongeveer 760 cc melk per dag.

XXX-

Als ik jou was, zou ik het voor een fles geven, zodat je zeker weet dat ze honger heeft.
Als je fruit wilt geven voor die van 12.00 en groente voor die van 16.00, dan zit je al een beetje op de tijden waarop je later ook groente en fruit gaat geven.
En al sje het altijd op dezelfde tijden geeft, dan kan ze daar ook aan wennen, en weet ze dat ze dan groente/fruit krijgt.
Liefs, Anne

Lilypie

en dan beginnen met een paar hapjes? en erna de fles geven en dan ook gewoon 180?

XXX-

Ik heb het gewoon op het tijdstip gedaan waarop ik later het halve en daarna het hele potje wou geven dus geen fles er achteraan, maar ook daar zul je weer veel verschillende reacties op krijgen

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie

Lilypie - Personal pictureLilypie

Ja, beginnen met een paar hapjes, en als ze het opeten de keer erna wat meer geven.
Ik kreeg als tip van het cb: niet gelijk heel veel geven, omdat ze het misschien wel opeten, maar vaak ook weer uitspugen, omdat ze het nog niet gewent zijn.
Daarna gewoon de hele fles geven. Als ze niet meer hoeft, stopt ze vanzelf met drinken.
Liefs, Anne

Lilypie

Ik deed het tussen 2 flessen in. En ik begon inderdaad met een paar hapjes, maar dit ging zo goed en Demi vond het zo lekker dat hij al gauw een 4+ potje kreeg. Ik heb toen wel vrij snel de fles van 16.00 uur laten vallen, omdat hij deze niet meer hoefde. Dat was misschien wel wat snel, maar hij groeide hartstikke goed en was heel erg tevreden…

Saskia

oke bedankt.

want ik las hier op het forum dat de meeste kindjes rond half 10 fruit kregen en groente middags dat is logisch natuurlijk.

maar als ik met groente ga beginnen is dat het verstandigs om gelijk smiddags te gaan geven natuurlijk.

dus met groente zou haar schema zo worden denk ik:

8:00 melk
12:00 melk
16:00 groente en nog wat melk
20:00 melk

klopt dat?

XXX-

Ik zou de groente wat later geven, tussen de fles van 16.00 en 20.00 uur.

Het schema van Demi zag er zo uit:
8.00 fles 180 + 6
10.00 fruithapjes (later 4+ potje)
12.00 fles 180 + 6
16.00 fles 180 + 6
18.00 groentehapjes (later 4+ potje)
20.00 fles 180 + 6 + rijstebloem

Je moet ook kijken wat voor jou goed uit komt, en zolang de kleine tevreden is…

Succes!
Saskia

ja nu ik jou schema zie komt dat ook beter aangezien ik vrijdag tot half6 werk kan ik precies 6 uur zelf het groente hapje geven. BEDANKT!

ik kijk nog even wanneer ik ga beginnen, ik ga ook even overleggen met het cd wat ik het beste kan gaan geven.

xxx-

Ik vind Eliza nog wat jong om al met hapjes te beginnen. Zelf zou ik in ieder geval wachten tot ze 4 maanden is. Demi kreeg met 4 maanden z’n eerste hapjes en met 5,5 maand at hij hele potjes…

En inderdaad: fototoestel/filmcamera bij de hand!

Saskia

ik ben eerst met groente begonnen omdat mijn zoontje zoon last had van zijn darmen. De arts zei zelfs dat ik pas na 6 maanden moest beginnen vanwege koe melk allergie. Maar ben toch stiekem eerder begonnen omdat ik merkte aan hem dat hij er aan toe was.

quote:
ik ben eerst met groente begonnen omdat mijn zoontje zoon last had van zijn darmen. De arts zei zelfs dat ik pas na 6 maanden moest beginnen vanwege koe melk allergie. Maar ben toch stiekem eerder begonnen omdat ik merkte aan hem dat hij er aan toe was.

wanneer ben jij begonnen dan?
ik ben nog niet begonnen maar ik ga ook met groente beginnen. en dan zelf vers maken. ik ben benieuwd hoe het gaat, Eliza stopt wel al van alles in haar mondje

XXX-

quote:
@michele bruine bonen kun je toch alleen in blik kopen, en dat mag dan juist weer niet want daar is toch zout bij toegevoegd ivm het conserveren?

Liefs wil

<a href=“http://lilypie.com/">[img]http://lilypie.com/pic/2009/06/24/fIcG.jpg" width=“60” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie - Personal picture” />[img]http://lb1m.lilypie.com/COalp2.png” width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie” /></a>

Af en toe groente uit een blik is niet erg hoor Wil. Natuurlijk moet je met zout wel opletten, maar zo af en toe moet kunnen. Ik heb ook altijd alles vers gemaakt, maar bruine bonen komen altijd uit blik. Tenminste je hebt ze ook vers, maar die moet je een nacht in het water zetten en lang koken enzo. Dus die heeft Tim altijd uit blik gekregen. Ik haal het water eruit en spoel ze eerst af, zodat het meeste zout er al uit is.

Groetjes,
Sandra

Lilypie

Ik gaf toen ik net met de bijvoeding begon het een half uurtje voor ze normaal de fles kregen. In het begin kon dat best 3 dagen wortelhapje zijn en dan weer 3 dagen banaan.

Heb veel aan de recepten vanaf 6 maanden op de site http://www.smikkels.nl gehad. Staan erg veel recepten voor babyvoeding op.

Gewijzigd door - Streepje op 04 Aug 2009 20:21:06