Eerst diarree en nu verstopt?!

Zo had Julian vorige week nog buikgriep. Begon met 3x overgeven, volgende dag liep ie volledig leeg van onderen. Zodra hij iets dronk, zat het binnen 15 min. in z’n luier, helemaal kleurloos op een gegeven moment.
Daarna ging het beter, al wilde hij nog niet echt veel eten, moest echt weer rustig op krachten komen, maar… alles wat ie dronk/at bleef er in!
De 2 dagen erna had ie mosterdgele papperige ontlasting, met een vreemde geur.
En nu ineens? Zit ie verstopt!
Huilen dat ie doet als ie moet persen. AU! Poepie AU! zegt ie dan.
Er komen bijna ballen uit, zo zielig!

Heeft dit iets met elkaar te maken? Diarree / verstopping?

Heb nu al Roosvicee Laxo gekocht en de eerste beker heeft ie al op. Werkt dit spul goed? Niet te lang gebruiken waarschijnlijk?

Graag jullie hulp.

Wat betreft gebruik van Roosvicee Laxo moet je even op het etiket kijken hoe lang je het mag gebruiken.

Ik zou zelf eerlijk gezegd niet gaan prutsen met laxerende spullen als een kindje vlak daarvoor nog diarree heeft gehad. Ik zou met de huisarts overleggen voor de zekerheid.

Groetekes, Sje

Heeft ie toen ie ziek was wel gewoon gedronken? Kan ook zijn dat ie gewoon iets te weinig gedronken heeft en nu ie dus weer beter is en geen diarree meer heeft daardoor wat harde ontlasting heeft nu. Ik zou eerst proberen hem gewoon wat meer water te laten drinken ipv die roosvicee want daarvan gaan ze juist weer snel aan de diarree en ben je weer terug bij af. Wat hier altijd goed helpt (klinkt goor, maar was een tip van de dokter en werkt echt) is wat vaseline aan het anusje smeren en een beetje masseren. Hier poept ze dan meestal binnen het uur daarna. Succes!

mama1980

Lilypie Third Birthday tickers

Het kan ook nog zo zijn dat de verstopping er al zat, maar erboven diarree aan het etteren was. Hij heeft dus die diarree als ontlasting gehad en het harde gedeelte bleef zitten, je noemt dat overloopdiarree. Het is heel misleidend, omdat er dus ook harde ontlasting zit.

Maar, ik dnek dat je het goed aanpakt om laxo te gebruiken. Verder erop letten dat hij voldoende drinkt. Hoe vervelend ook, hij zal ook die harde brokken even kwijt moeten raken, maar misschien gaat het inmiddels al beter?

Liefs, Anne

Lilypie Fourth Birthday tickers

Hij poept pijnlijk, tenminste, ik hoor nog steeds AU POEPIE!
Zojuist poepte hij in bad! Echt nog nooit gebeurd, maar goed, tis eruit.
Hij blijft het in ieder geval wel proberen, dat poepen, hoop niet dat ie als het te lang pijnlijk is, in zo’n cirkel terecht komt en expres zn poep op gaat houden…