Eerder wakker met vroege voeding

??? Misschien is het toeval, maar Eva wordt steeds vaker en steeds vroeger wakker nu we haar avondfles aan het vervroegen zijn! Eerst zat te fles op 22.30 uur en toen op 22.00 uur. Dat ging nog goed. Nu zitten we op 21.30 uur en gisteren zelfs om 21.00 uur (we waren weg geweest en gaven haar eten voor het slapen gaan). Nu begint ze vaak al tegen 00.00 uur te miemelen. Dat gaat zo de hele nacht door, met slaapjes van een uur of 1,5 of 2. We blijven maar lopen, want ze wordt steeds wakker! Vannacht zijn we er minstens 6x uit geweest. IK BEGIN HET BEU TE WORDEN! Kijk, ik trek het omdat het mijn lieve Eef is die het doet, maar eigenlijk is en blijft het natuurlijk bezopen dat wij niet lekker slapen doordat een baby ons ‘in de tang/in de speen haha’ heeft! Zij bepaalt de regels toch niet? Ze weet niet beter en vindt het natuurlijk fijn als haar speen vanzelf haar mond weer in vliegt, maar ik vind het toch minder allemaal. Twee keer a la, maar 6 of meer is wat veel!

1. Waardoor komt het dat ze opeens zo veel komt nu we de voeding vervroegen? Zou dat iets met elkaar te maken hebben?
  2. En dan de tullendienst…tot hoe vaak zouden jullie ‘toegeven’ en lopen en zal ik haar toch eens laten miemelen? Ze moet het echt afleren!!!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Wat vervelend Rainbow…
Ik zou het ook negeren hoe moeilijk het is! Heb ik vanacht ook bij Jesse gedaan en hij ging toen gewoon verder slapen.
Wat ik niet zou doen is de voeding toch weer later gaan geven. Ze moet er maar gewoon aan wennen.
het is zo belangrijk een goede nachtrust…Misschien kan je ook een lapje aan haar speen doen wil ook nog wel is helpen…

Liefs

[img]http://b1.lilypie.com/Ujjyp2.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />

Ja Wil, jij hebt het inderdaad LUXE met Bo! Wat heeeeeeerlijk! Ik zeg het ook altijd: Eva is een ontzettend makkelijk kind, je kunt haar overal mee naartoe nemen, ze zit bij iedereen op de arm, vindt alles goed (hopelijk verandert dat nog haha, want later is dit allemaal niet meer zo ideaal haha), maar 's nachts is het gewoon een gekke meid. Ze krijgt het ritme maar niet te pakken. Sommige nachten gaat het wel, maar soms is het echt te gek. Ik zou wat dat betreft ook wel een Bo willen hebben hoor! Ik heb de babyfoon al uit en oordoppen in (ook tegen het harde geadem van papa!), maar dan hoor ik haar TOCH. Gewoon gewenning! Ik wil haar ook eens laten miemelen, maar papa wil dan niet dat zijn prinsesje moet huilen. Dat wordt dan weer moeilijk om hem te overtuigen. Ik zeg dan denk ik: ‘Je laat haar huilen en anders loop JIJ maar steeds!’ Kijken hoe lang 'ie dat volhoudt!

Ze haalt haar speen vaak zelf uit haar mond en dan raar opkijken dat hij niet meer op z’n plek zit! Nu al twee mama’s die hun kindje laten miemelen, Michele trouwens ook en blijkbaar werkt het wel! Maar nogmaals: even papa van het nut overtuigen!

Hier is pappa ook niet overtuigd hoor! Wij houden dan hele discussies 's nacht(Uhmm alleen eigenlijk deze week door de tandjes).
Jesse is overdag ook niet even lief hoor… Kan niet echt lang alleen spelen enzo…

Liefs

[img]http://b1.lilypie.com/Ujjyp2.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />

Eva gaat ook weer richting sprong, dus dat kan het allemaal ook weer net wat scherper en heftiger maken. Het lijkt natuurlijk wel of Eva altijd in een sprong zit, dus je zou ze haast over het hoofd zien.

Gewoon die fles blijven geven rond 21.00 uur of 21.30 uur en toch proberen (moeilijk, ik weet het) om 's nachts te laten. Ze is op een leeftijd dat ze allang moet kunnen doorslapen en ze is blijkbaar hardleers. Van wie heeft ze dat?

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Morgan is op het moment ook weer aan het mieren (afgezien van donderdag op vrijdagnacht want dat was echt drama) maar ik negeer haar inderdaad. Ik geef haar hooguit der speen, maar als ze daarmee gaat lopen rotzooien heeft ze dikke pech en dat weet ze. Mamma wil slapen en Morgan moet slapen. En gelukkig is deze pappa het met deze mamma eens, maar hij zal er toch aan moeten geloven want ze wordt ouder en op deze manier speelt ze jullie straks tegen elkaar uit want dat is iets dat ze heel snel doorhebben.

Tuurlijk Morgan is ook pappa’s prinses, maar pappa en mamma zijn koning en koningin en die zijn de baas.

Groetjes,

Michèle

erg vervelend die gebroken nachten. Gelukkig slaapt onze dochter 's nachts lekker door en wordt eigenlijk nooit wakker (afkloppen). Ze krijgt wel haar speen als ze gaat slapen en als wij naar bed gaan dan halen we de speen uit haar mond (als deze er nog inzit). Mijn advies zal zijn om haar te laten mopperen/huilen. Het zal zeker een aantal avonden erg moeilijk zijn, maar hopelijk ben je er dan wel vanaf. Ze weten nu al heel goed dat als ze gaat mopperen/huilen dat jullie haar kamer binnenkomen en dat is natuurlijk erg ‘leuk’. Als je dus niet meer komt dan wordt dan zal dat gaan vervelen. Het zal zeker moeilijk zijn, maar 6 keer eruit in de nacht is ook niet makkelijk. Veel succes

Hoi Rainbow,

misschien dat Eva inderdaad nog even haar ritme moet vinden voordat ze een langere tijd tussen haar laatste en eerste fles kan laten, maar of het daar ook aan ligt…als ze rond 00.00 al beetje begint te miemelen is dat denk ik niet de fles. Misschien inderdaad wel de sprong die eraan komt?

Wat betreft de speen. Als het lukt zou ik proberen om haar van de speen af te krijgen…(makkelijk gezegd he), maar als het daardoor elke nacht wel 6 keer eruit moet. Dat is niet vol te houden. Bij misschien 1 keer, dan kan je je daar wel overheen zetten, maar als het echt ten koste van jullie rust gaat. Je zou het een paar nachten kunnen proberen…wie weet dat het lukt.

@ Wil. Ik herken erg jou situatie. 's nachts gaat het met Dani eigenlijk ook altijd goed. Gister ging hij om 20.00 naar bed en hij werd om 07.30 wakker. Maar overdag gaat het sindskort minder goed…maakt hele korte slaapjes en is overdag vaker ontevreden…dit is bij Dani volgens mij niet meer een sprong, want anders zou het wel heel lang duren. Heeft natuurlijk nog wel te maken met de slaapzak, maar dat ontevreden zijn overdag…hij wil echt aandacht en het liefst overal bij zijn…dat kan natuurlijk niet altijd. Vanochtend waren we op kraamvisite en de baby van 2 weken lag heerlijk te slapen en Dani was aan het huilen…erg gezellig!!

Hallo,

Ik blijf die nachten ook moeilijk vinden. Degenen die blij zijn met goede nachten, ik wil jullie niet bang maken maar onze dochter sliep tot 6 maanden ook altijd goed. Daarna begonnen de nachtelijke drama’s pas!! Niet iedereen heeft dat natuurlijk!
De 2 keer dat ze echt lag te krijsen bleek ze oorontsteking te hebben… En wij maar denken dat ze aandacht wilde. Het is nogal een dramaqueen dus soms moeilijk in te schatten of er nou echt iets is. Door die oorontsteking ben ik ook wat voorzichtiger met laten huilen. De laatste keer dat ze slecht sliep zijn we na 2 nachten in het ziekenhuis beland wegens het rotavirus… (Gister pas weer thuis gekomen!) Maar dat verhaal heb ik al ergens anders geplaatst!
Kortom, het blijft moeilijk vind ik. Ik riep heel hard voor ik zwanger was dat ik nooit een kind in bed zou nemen, Daar ben ik wel van terug gekomen. Ik wil alleen maar dat mijn meisje zich goed voelt en getroost wordt wanneer zij dit nodig heeft! Zeker na ons ziekenhuis bezoek…

Groetjes

ho
hier begonnen de oeilijke nachten ook pas met 6 maanden!!! Gaat wel weer beter inmiddels…
Dat laten huilen… Emma heeft ook een speen, als ze jammert en ik de speen erin doe wordt ze niet eens echt wakker, en gaat meteen door met slapen. Laatst een keer (papa) haar leten huilen kijken wat er gebeurt… helemaal over haar toeren en niet meer rustig te krijgen. Ik moets echt even met haar gaan zitten, boekje lezen, liedje zingen, het bed ritueel toen werd ze pas weer rustig en ging weer slapen… Misschien moet ik doorzetten… Ik heb nu 1 a 2 keer speentjes dienst maar ze laapt dan wel bijna het klokje rond, dus dat heb ik er wel voor over.

Succes
Gidget

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

De discussie met papa is los hoor. Hij wil haar eerst 's avonds eens laten huilen, want anders komen we niet aan slaap toe. En ja, ze is nu zielig omdat ze waarschijnlijk weer een tandje krijgt (veeeeel poepbroeken en gejengel). Zo is er dan steeds wel wat toch? Ik kan het misschien proberen als hij een paar dagen op zakenreis is? Tja, dan ben ik wel helemaal alleen en als ze dan over de flos gaat…Toch denk ik dat we er doorheen moeten hoor! Eva is alleen ook wel een kindje dat over haar toeren kan raken als ze haar speen niet krijgt…Best een dramaqueen…Moeilijk hoor!

Lastig lastig. Als ouders op één lijn zitten/komen. Compromisje sluiten?
Vind ik altijd nogal lastig. Hoe ging het vannacht?

Groetjes!

Erg lastig zeg. Ja morgan miert wel, maar ja das twee tellen zeg maar.
En dat tandje ja daar doet ze niks aan helaas. Ik wou dat ik de gouden tip had.

Groetjes,

Michèle

Het is inderdaad lastig, hé!
Demi wordt ook ineens weer wakker 's nachts! Hij heeft dan heel erg last van zijn darmpjes. Nu weet ik dat als ik hem wat te drinken geef, zijn darmpjes gaan werken zodat hij lekker verder kan slapen. Maar ik weet ook dat hij daar dan weer aan gaat wennen, en dat willen we natuurlijk ook niet! Het is jammer dat hij geen speentje neemt. Want daarvan gaan ook zijn darmpjes werken…
Zo heeft iedereen zijn eigen ‘probleempjes’! Ik wou dat er een algemene gebruiksaanwijzing was hoe alles moet…

Succes allemaal enne slaapse!
Saskia

Lilypie 1st Birthday Ticker

Hoi
Een tijdje geleden heb ik op internet de “slaapgids” gedownload. Daarmee "leer"je elk kindje ( vanaf 6 maanden) doorslapen, zo zegt het boekje . Nou heb ik ( tot nu toe) geluk met Minke die van 7 tot half 7 slaapt, maar ik dacht altijd handig om te hebben. Je kan het boekje ( pdf) van mij krijgen hoor, op internet kost het 20 euro ofzo en ik heb hem thuis gewoon op de pc staan. Voor wie hem wil, stuur me maar een mail dan krijg je m van me doorgestuurd… wie weet heb je wat aan de tips die er in staan.
verder veel sterkte met de gebroken nachten … en pak alle rust die je kan krijgen!
groetjes!

Hoi
Een tijdje geleden heb ik op internet de “slaapgids” gedownload. Daarmee "leer"je elk kindje ( vanaf 6 maanden) doorslapen, zo zegt het boekje . Nou heb ik ( tot nu toe) geluk met Minke die van 7 tot half 7 slaapt, maar ik dacht altijd handig om te hebben. Je kan het boekje ( pdf) van mij krijgen hoor, op internet kost het 20 euro ofzo en ik heb hem thuis gewoon op de pc staan. Voor wie hem wil, stuur me maar een mail dan krijg je m van me doorgestuurd… wie weet heb je wat aan de tips die er in staan.
verder veel sterkte met de gebroken nachten … en pak alle rust die je kan krijgen!
groetjes!

Hoi Linette,

Wat HEEEERLIJK dat Minke zo goed slaapt! Zou ik ook wel willen. Ik heb de slaapgids via Mini Boy gekregen en er staan inderdaad goede tips in. Nu moeten we die alleen nog gaan toepassen (en papa dus OOK) en hopelijk maken wij ook weer goede nachten. Gelukkig slaap ik wel zo’n 7,5 uur alles bij elkaar en dat valt dus aardig mee. Ik merk alleen wel dat het minder is dan wanneer je 7,5 uur achter elkaar zou kunnen slapen!