Eerder naar huis gegaan van het werk

Ik moet met het OV naar Amsterdam en woon zelf in een dorpje 30 km verder op.
Toen ik hoorde dat het OV ging stoppen met rijden maakte ik me wel zorgen over hoe ik nou in godsnaam thuis moest komen.
Ik keek uit het raam op mijn werk en zag achter elkaar de bus rijden waarmee ik altijd reis en normaal rijden 1 keer per kwatier.
Ik had z’n voorgevoel dat ik moest opschieten en ben hals over kop van mijn werk vertrokken en ik had volgens de buschauffeur de laatste bus, ze gingen allemaal naar de remiese !!!
Ik blij.
Toen ik op mijn eidbestemming was nog verder met in mijn auto en dan Kind op het KDV halen en naar huis … ook nog 8 kilometer.
Ik heb er 2 1/2 uur over gedaan en op de heenweg ook al 2 uur en heb uiteindelijk maar 4 uur gewerkt.
Voel me wel schuldig maar ja anders hat ik nooit thuis gekomen.

Vinden jullie dat ik 4 uur verlof moet opnemen ?

Ik zou het even met je werkgever/ leidinggevende opnemen. Er is waarschijnlijk wel zeker genoeg bewijs dat je gestrant zou zijn dus overleg en kijk wat hij zegt. Ik vind het een onverziene omstandigheid, maar ja je werkgever kan het anders zien. Ik ben vandaag een half uurtje eerder weggegaan en was gelukkig zo thuis. mijn tram reed nog dus ik kon gewoon naar huis. Anders was het lopen geworden.

Groetjes,

Michèle

Even met je leidinggevende overleggen. Als ze een beetje coulant zijn, dan kost het jou geen verlofuren. Bij ons zou dat gewoon worden geregeld. Misschien zijn er collega’s die met hetzelfde probleem kampten? Anders even gezamenlijk een overlegje plannen met de baas.

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Volgens mij valt het inderdaad onder coulance en/of overmacht.

Je kunt het uit beleefdheid met je leidinggevende overleggen hoe het precies gegaan is en dat het achteraf maar goed is dat je zo gehandeld hebt omdat het de laatste bus bleek te zijn.
Dan heb je je in elk geval van de goede kant laten zien en is je leidinggevende waarschijnlijk eerder geneigd om het inderdaad te laten voor wat het is.

Groetekes, Sje

Mijn leidinggevende is op vakantie en ik heb mijn directe collega’s gezegt dat ik naar huis ging omdat er straks geen bus meer zou rijden en zij waren allemaal met de fiest of auto en gaven mij groot gelijk maar toch voel ik me zo rot eronder, het was n.l heel erg druk op dat moment maar soms moet ik voor mezelf en mijn gezin kiezen en dat gaat toch voor heb ik mezelf voor gehouden.

Je hebt gelijk hoor, er zijn belangrijkere dingen dan werk… en dit is gewoon overmacht! Wees maar blij dat je gewoon weer veilig thuis bent en ga je zeker niet schuldig voelen…
Ik zou er nu niets mee doen, als je leidinggevende terug is kan je het wel benoemen/overleggen. Maar je blijft vast ook wel eens wat langer op je werk, of je pauze schiet er door de drukte bij in, dus dat is zo weer gecompenseerd!

Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers

Meissie, ik kan me heel goed voorstellen dat je je er rot over voelt.
Maar als je collega’s je groot gelijk gaven, is het in elk geval geen rare beslissing geweest.

Eerstvolgende werkdag neem je voor je collega’s een lekkere gevulde koektrommel mee omdat ze vandaag zo begripvol gereageerd hebben. En zodra je leidinggevende terug is van vakantie meld je voor de volledigheid even wat er vandaag gebeurd is en dat je je daar vervelend over gevoeld hebt naar je collega’s toe.

Dan laat je in elk geval merken dat je hart voor de zaak hebt maar dat je even geen andere keus had gezien de uitzonderlijke weersomstandigheden. Het is gewoon overmacht.

Geen zorgen meer over maken.

Groetekes, Sje