Eenmalig woorden zeggen

hoi hoi

zoals jullie misschien nog weten praat mijn zoon van twee nog niet we zijn al eens bij de logepediste geweest hebben zijn speen en fles afgenomen maar om nu te zeggen dat er verbetering in zit…
soms zegt hij wel een nieuw woord maar dat zegt hij maar 1 keer.

zoals laatst hadden we een olifant in het winkelcentrum wij wezen kijken natuurlijk en s avonds zaten we op animal planet te kijken en kwam er een olifant in beeld toen kwam het woordje er wel uit maar daarna niet meer en zo is het met bijna alle woorden

is dit normaal of moet ik me nu toch zorgen gaan maken
mijn andere zoon was ook drie toen hij ging praten dus het zou ook in de familie kunnen zitten.

hoop op tips

groetjes

Mijn zoontje is ook 2 en heeft een hele flinke woordenschat vind ik.
Hij begint nu ook steeds meer 2 woord zinnen te zeggen maar ik vind dat hij zich niet explosief snel ontwikkelt.
Ik heb onlangs ook contact gehad met een logopediste en zij zei dat ze met 2 jaar ongeveer gaan beginnen met 2 woord zinnen, maar dat er enorme verschillen zijn in kindjes.
Wat ik nu doe is voorlezen, en omdat Jack daar niet heel veel rust voor heeft overdag doe ik dat als hij wakker wordt, eerst smiddags na zijn middagdutje, want dan wil hij nooit uit bed en ligt nog lekker onder de deken. Maar inmiddels vraagt hij smorgens als hij wakker wordt ook om DIK ( dikkie dik) en dan ook met name om 1 verhaal : TAART ( die van de taart met dikkie dik). Na 2 keer voorlezen kende hij het verhaal al en vertelt het nu op zijn manier mee. Met allemaal steekwoorden die in het verhaal voorkomen. Zo leuk!
Herhaling is heel belangrijk, Jack wil heel vaak hetzelfde verhaal horen en dat doe ik ook maar bied ook andere verhaaltjes aan.
Hij zegt sommige woorden ook na , en dan hoor je het een tijd niet meer, maar de meeste woorden gebruikt hij consequent voor de goede dingen zeg maar.

Succes!

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

hoi hoi

boekjes lezen vind hij helemaal niks jammer genoeg maar laatst zong hij wel het liedje van de teletubbies mee nou ja hij probeerde het de woorden kwamen er nog niet goed uit maar misschien is dit dan de voorgang van het gewone praten.

sinds een tijdje zegt hij wel lepel maar dat gebruikt hij dan ook weer bij appel dus dat brengt dan bij mij de vraag weer of hij wel snapt wat een lepel is maar aan de andere kant weet hij dat hij geen vork uit de la mag pakken maar wel een lepel dus de vork legt hij terug en zoekt net zo lang door tot hij een lepel gevonden heeft. snap je een beetje wat ik bedoel??

groetjes

de tijd vliegt voorbij, geniet van elke dag