Eenkennigheid

Hallo allemaal! Ik heb echt even hulp nodig. Mijn zoontje Stijn is 3 1/2 maand oud. Zoet kind, kern gezond, slaapt 11 uur per nacht, m.a.w. geen klagen! Maar… Sinds twee weken raakt hij helemaal overstuur zodra iemand anders dan ik (zijn moeder) hem in bed legt. Zelfs zijn vader en mijn eigen moeder (oma) daar raakt hij helemaal overstuur. Stijn is vanaf het begin een zoet kind. Weinig huilen en snel tevreden. Hij heeft dit alleen 's avonds. Zodra iemand anders hem in bed legt stikt hij zowat van het huilen en het proesten. Iemand hier ervaring mee? Probeert hij ons uit? Of hoort dit gewoon bij de leeftijd? Help!!

Linnie

Eenkennigheid bij 3,5 maand is wat vroeg, dat lijkt me haast niet. Ook uitproberen kan het nog niet zijn, lijkt me. Hij gaat wel richting sprong (zie Oei ik Groei), dan willen ze het liefst mama omdat zij het meest vertrouwd is. Die sprong gaat vanzelf weer over en dan zou het met die ‘eenkennigheid’ ook weer beter gaan. Sterkte!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Hartelijk dank voor je reactie. Het vreemde aan de situatie is dat hij hier alleen 's avonds last van heeft. Als ik hem overdag bij mijn moeder breng is er niks aan de hand. En ook bij mijn man niet.

Linnie

's Avonds is het donker en is de wereld misschien een stuk beangstigender dan overdag. Misschien dat dat meespeelt?

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Heeft ie een nachtlampje??? En dan niet z’n schemerlampje maar een ledlampje in het stopcontact?? Dat heeft bij Morgan wel heel erg geholpen. Enne als ze nu uit logeren is geweest en ik vergeet het weer in het stopcontact te doen gaat ze roepen. Het schijnt blauw dus het houd ze niet wakker, maar heeft genoeg gloed om alles te onderschieden.

Groetjes,

Michèle