Eenkennigheid sinds 3de maand

Hallo allemaal, sinds vandaag ben ik lid geworden van ikkeben. Ik ben een thuismoeder van 25 die niets liever doet dan bij mijn kleine zijn.

Mijn dochter is nu ruim 8 maanden oud, maar heel erg eenkennig, al sinds 3 maanden. Zijn er ook ouders die dit kennen. Zij huilt namelijk bij iedereen behalve bij mij en haa r papa. Zijn er tips om haar angst tegen te gaan?
Zelf denk ik dat het ligt aan sociale contacten. Ik merk dat zij niet bang wordt in het bijzijn van kleine kinderen, maar wel bij volwassenen. Helaas bestaat mijn vriendenkring uit carrieremakers en ik ben zowat de enige die moeder is geworden. En al mijn familie hebben grote kinderen, ook schoonfamilie, dus ik kan haar jammer genoeg niet laten meespelen met haar leeftijdsgenootjes. Voor de creche is te duur en kleuterspeelzaal is zij nog te jong ervoor.

Zijn er mensen die babyclubs kennen??? Het lijkt me namelijk leuk om gewoon ergnes te gaan waar baby’s bij elkaar kunnen zijn, zonder dat je met de activiteiten mee moet doen (babymassages, babyzwemmen of zo).

alvast bedankt.

gr. Yila

welkom op ikke ben.

ik brn gytha 25 getrowd en hebben samen 1 dochtertje lieke van 5 maanden.

lieke is sind een week eenkennig. ook bij haar oma ze huilt dan 15 min bij mij en dan is ze er doorheen en kunnen ze alles met haar doen. wij proberen dit te negeren maar lukt niet. nu houdt ik ze op schoot en laat ze huilen en als ze er door is geef ik ze aan oma. en dat terwijl ze die toch 2x per week ziet.
ik had dit vroeger ook dus heeft het van geen vreemden.

wel erg vervelend en zeker bij haar oma vindt ik.
wij nemen haar nu extra veel overal mee heen zodat ze hier aan kan wennen en dat ze veel verschillende gezichten ziet.

weet hoe moeilijk het is

suc 6

groetjes gytha mama van Lieke

Hoi

Nanik was ook erg eenkennig sinds dat ze 6,5 maand oud was. Bij iedereen huilen geblazen. We hebben een oppasmoeder en daar was het ook een drama. Gelukkig kon ik op mijn werk eea regelen zodat ik dat op kon vangen. Nu zijn we 2 maanden verder en ineens is het over en vind ze het bij iedereen wel prima.
Het zijn dus echt fases waar ze doorheen moeten.

Succes ermee

Bianca

Hoi,
Bedankt voor jullie reactie.

Ik heb het ook geprobeerd, eerst bij mij op de schoot, maar zodra iemand het anders haar aanraakt of tegen haar praat (met enthousiasme vooral) dan huilt totdat ze rood wordt en gaat hoesten. het is dan helemaal niet leuk voor mij,voor haar en voor anderen. zelfs bij mijn zus,die haar toch wel minstens 3 keer in de week ziet. maar ze is dan wel rustig als men haar met rust laat.

Ikdurf haar nauwelijks alleen te laten. Sinds haar geboorte is ze nog nooit zonder mij geweest, hooguit drie kwartier. Ik ben ook niet uitgerust sindsdien. Gelukkig is ze verder geen moeilijke kind, zolang niemand haar ‘lastig’’ valt.

gr. Moeder van Ilayda.

hoi hoi,

als je zelf behoefte hebt aan wat tijd voor jezelf zou ik dat zeker gaan doen…!!
maar dat is wat jij wilt… het eenkennigheid gaat vanzelf weer over en als je kindje iets niet wilt in deze fase bij anderen ,dan niet!!
even moeilijk en soms wat schaamtelijk misschien maar gaat echt over!!
via het cb kun je misschien aan wat adressen komen van cursussen.
mijn kindje is soms ook nog wat eenkennig nou ik vind dat anderen dat maar moeten begrijpen dat het erbij hoort…
wel probeer ik zelf naar familie te blijven gaan en vrienden langs te laten komen en haar vast te laten houden…looop ook weg als dat lukt…
gewoon proberen.

groetjes fenne