Hallo allemaal, sinds vandaag ben ik lid geworden van ikkeben. Ik ben een thuismoeder van 25 die niets liever doet dan bij mijn kleine zijn.
Mijn dochter is nu ruim 8 maanden oud, maar heel erg eenkennig, al sinds 3 maanden. Zijn er ook ouders die dit kennen. Zij huilt namelijk bij iedereen behalve bij mij en haa r papa. Zijn er tips om haar angst tegen te gaan?
Zelf denk ik dat het ligt aan sociale contacten. Ik merk dat zij niet bang wordt in het bijzijn van kleine kinderen, maar wel bij volwassenen. Helaas bestaat mijn vriendenkring uit carrieremakers en ik ben zowat de enige die moeder is geworden. En al mijn familie hebben grote kinderen, ook schoonfamilie, dus ik kan haar jammer genoeg niet laten meespelen met haar leeftijdsgenootjes. Voor de creche is te duur en kleuterspeelzaal is zij nog te jong ervoor.
Zijn er mensen die babyclubs kennen??? Het lijkt me namelijk leuk om gewoon ergnes te gaan waar baby’s bij elkaar kunnen zijn, zonder dat je met de activiteiten mee moet doen (babymassages, babyzwemmen of zo).
alvast bedankt.
gr. Yila