Eenkennigheid bij 12 weken?

Hoi,

Ik ben nieuw op dit forum maar heb al even zitten lezen hier en nuttige dingen gelezen! Dus vandaar ook een vraag van mij.

Ik heb een schattig meisje van 12 weken. Ze heeft een pittig karakter (als je dat nu al kunt zeggen tenmisnte) Als ze honger heeft geeft ze dit luid en duidelijk aan, ook als ze aandacht of iets dergelijks wil. Ze slaapt keurig hele nachten door maar slaapjes overdag zijn nog wisselend.

Nu mijn vraag: ik merk dat ze het rustigste is als ze door mij of mijn vriend gedragen, gevoed en getroost wordt. Ik ga graag op bezoek en wil ook graag dat ze het leuk vindt om bij andere mensen te zitten.

Kan ze nu al eenkennig zijn en hoe ga ik hier mee om?
Over korte tijd gaat ze naar het kinderdagverblijf en naar oma als oppas en ik wil graag dat ze hier ook lekker eet/slaapt etc.

Misschien hebben jullie tips?

Alvast bedankt,

Groetjes van een superdesupertrotse moeder

eenkennigheid zal het nog niet zijn maar jullie zijn voor haar heel vertrouwd, er wordt ook aangeraden de eerste paar maanden constant dezelfde verzorger(ster) te hebben voor de baby niet meer als 3

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie

Hoi Michelle,

Bedankt voor je snelle reactie!
Ik wist niet dat dat werd aangeraden, we hebben dat dus wel goed gedaan
Mijn vriend en ik hebben haar bijna altijd de flesjes gegeven en hier regelmaat in gebracht.
Ben benieuwd of dit gaat veranderen en wanneer en hoe, dan ga ik ook wat rustiger werken

Groetjes.

dat gaat echt wel veranderen (bij de meeste toch )

Liefs Michelle

Heey,

Hier is dat hetzelfde. Ik heb een meisje van 19 weken die bij ons thuis haast niet huilt lekker slaapt en super goed drinkt en ook alleen kan spelen. Nu bij oppasadresjes huilt ze veel drinkt ze minder en kan ze niet alleen spelen. Ook als we ergens op visite zijn zit ze niet graag bij andere. Ik dacht ookal aan eenkenningheid maar het is inderdaad meer een vertrouwd gevoel om bij papa en mama te zijn en haar eigen huis/bed. Zo hetzelfde op vakantie was ons meisje heel onrustig.

Succes.

Liefs Shirley

Hoi allemaal,

Bedankt voor de reacties, en zo snel al
Ik maak meteen van de gelegenheid gebruik om nog wat in de groep te gooien.

Mijn meisje heeft een temperamentvol karakter. Als ze honger heeft heeft ze ook echt honger en krijst ze erg hard en lang, tot de fles in haar mond zit. Voor elke voeding overstrekt ze zich ook sterk, tijdens het drinken ontspant ze wel maar na het drinken huilt ze ook even en moet dan even getroost worden door met haar te lopen en te sussen.
Daarna gaat het wel weer. Met slapen dito. Ik leg haar op tijd op bed en ze gaat altijd driftig slapen: veel met hoofdje op en neer en huilen en flink op de speen zuigen. Ik geef haar sinds kort een knuffel die ze helemaal plat lijkt te knuffelen voordat ze gaat slapen. Ik leg de knuffel uiteraard weg als ze slaapt. Ze wordt altijd na een uurtje wakker en dan is het spannend of ze weer doorslaapt of niet.

Ze slaapt keurig de nacht door van 23 tot 7 uur en overdag wisselende slaapjes van 1 uur en meestal; 1x per dag van 2,5-3 uur.

Ik vind het helemaal niet erg dat er power in die meid zit, maar ik hoop dat ze dit zelf ook wel ok vindt. Buiten dit om lacht ze, speelt in de box en maakt leuke geluidjes. maar als er iets is wat haar niet zint…

Is dit echt temperament en karakter of kan er ook wat anders aan de hand zijn?

Groetjes troste maar oom erg onzekere moeder

Ik denk gewoon het karaktertje ga je nog mee afzien dan maar misschien kun je de fles wat ophogen kan zijn dat ze toch nog honger heeft. Weet niet hoeveel ze krijgt

Liefs Michelle

Hoi,

Ze zit nu op 5 voedingen van 6 schepjes met 180 water, dus al het maximale
Drinkt het niet altijd op en lijkt dan ook even tevreden.

Ik zie wel. Vindt mezelf en vriend wel relaxed, dus weet niet waar dat drukke/temperamentvolle vandaan komt. Ik hoop maar dat ze op oppas adresjes wat relaxter is. En dat dit niet altijd blijft.
Heb soms ook het idee dat ze meer wil en meer duidelijk wil maken dan dat ze kan.

Heb haar vanmorgen lekker in bad gedaan, is dan wel erg druk met spartelen en zo maar niet huilen. Daarna lekkere massage en bij het aankleden begint ze weer flink te protesteren. Ligt nu lekker zelf te spelen/kijken in de box.

Groetjes

Hoi,

Jeetje, nu schrik ik wel een beetje.
Autisme, daar had ik nog helemaal niet aan gedacht. Kun je daar nu al iets over zeggen op deze leeftijd?
Lijkt me inderdaad pittig!

Maar ze zoekt goed oogcontact, kan ook 15 tot 20 min. alleen rustig spelen in de box. na fles van 14.30 uur hebben we lekker nog een kwartiertje op schoot gespeeld wat ze erg leuk vond. Bij eerste 2 gaapjes naar bed.

Ze vind het erg moeilijk om aan haar slaap toe te geven. Ben nu 2x terug geweest voor haar speen en meestal lukt het haar dan wel om slaapt te pakken. Als ze wat harder huilt pak ik haar uit bed, dan zit er nog een boertje dwars.

Nu slaapt ze En ze heeft vanmiddag ook ruim 1,5 uur geslapen.

Ze drinkt inderdaad ruim, heb fles naar haar behoefte opgehoogd. Nu is ze vaker lekker uitgeteld na de fles, niet altijd…
Volgende week weer wegen en haar tweede prikjes. 3 Weken terug woog ze 5475 gr. Heb nu wel het idee dat ze minder hard gegroeid is, wel in de lengte

Groetjes!

Hoi Sann,

Bedankt voor je reactie.
Als kersverse moeder ben ik erg onzeker en betrek alles op mijn kleine meid

De tweede prikjes alweer, zieleig eigenlijk. Mijn meisje krijgt ze volgende week, vorige keer flink krijsen maar daarna erg goed te troosten.

Hier lijkt het wat beter te gaan, misschien sprongetje gehad?
Ze slaapt stukken beter overdag, de nachten sliep ze al door. Ik begin haar nu steeds beter te leren kennen en let beter op haar vermoeidheidssignaaltjes. Is hier denk ik vaak een combinatie van vermoeidheid en krampjes. Vanmorgen flink gepoept en slaapt nu een gat in de dag.

Ben benieuwd of dit zo doorzet!

Ik ga morgen met vriendlief uit eten en breng meisje naar opa en oma. I.p ook voor de nacht maar alleen als alles goed gaat, anders haal ik haar lekker op. Wil het gewoon eens gaan proberen.

Geniet van je kleine meid, zijn bijna net zo oud. Puck wordt morgen 12 weken ben ook erg benieuwd naar haar gewicht volgende week, zal wel iets meer zijn dan jou dochtertje

Groetjes