Eenkennig

Ja hoor, Seth wordt eenkennig!
Aan de ene kant wel fijn (weet je dat de hechting goed is verlopen ed), maar ook vervelend, hij moest vanochtend heel hard huilen toen ik hem bij oma bracht
Echt heel zielig!!
Ook is hij nu ineens verlegen als we ergens zijn.
Maar, hoe lan gaat dat duren? Of hoe lang duurde het bij jullie?

Mijn hart breekt namelijk echt als ik weg moet terwijl hij huilt! Het liefst wil ik hem dan nog even troosten!!
Liefs, Anne

Oef meiske, dat is voor elk kindje anders. Maar ik denk dat je hem gewoon moet wegbrengen zoals je altijd al deed, geen andere fratsen en misschien dat hij er zo snel over heen komt. Het is met name voor jezelf niet leuk, maar vaak is het zo dat zodra je weg bent de kleine mop weer zijn gangetje gaat. Alleen omdat jij dan zo vertrokken bent en hem niet meer ziet, blijft dat rotte gevoel bij jouw hangen. Ben benieuwd hoe het gegaan is met de kleine man nadat je weg was.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Dani heeft ook heel sterk dat als we in een “vreemde” omgeving zijn hij eerst de kat uit de boom wil kijken en het liefst zo dicht mogelijk bij mama blijft. Als hij eenmaal op zijn gemak is dan maakt het hem niet meer uit. Huilerig is hij dan niet, maar meer heel bedachtzaam. Hij is dan heel rustig (ook wel eens lekker,haha) en is veel om zich heen aan het kijken.

Het brengen bij KDV gaat nog steeds erg goed. Hij heeft nog geen traan gelaten als ik weg ga (mmhh…moet ik daar nou blij mee zijn ). Ik denk dat dit gewoon komt omdat hij daar zo’n lol heeft en gelijk gaat spelen.

Wat hij wel heeft als ik thuis kom van een dag werken dan wil hij alleen maar bij mij zijn. als ik dan even wegloop om me om te kleden of naar de wc te gaan is het hard huilen.

bij het wegbrengen naar opa of oma kan je denk ik het beste gewoon kus geven etc en weggaan. Niet meer teruggaan om hem te troosten (al breekt je hart natuurlijk). als ze dan weer even afgeleid worden door opa en oma zijn ze vaal snel het alweer vergeten. En hoelang het kan duren? Ik weet het niet. Die verlegenheid op in nieuwe omgevingen kan denk ik nog wel even duren, dat is gewoon het ontdekken etc.

Sinds Erik 15 maanden is, moet hij huilen als we hem naar het kdv brengen. De laatste tijd gaat het beter (afkloppen…). Ik hou het afscheid altijd kort en krachtig en zeg duidelijk wanneer hij weer gehaald wordt. Dat schijnt het beste te zijn. En idd: als ik weg ben is het altijd snel weer goed.

Geen idee hoe lang het bij Seth duurt, dat verschilt per kind. Hier zitten we er dus al een paar maanden in, maar het gaat dus beter.

Sterkte!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Bij Morgan heeft het helaas wat langer geduurd omdat toen zij net de eenkennige fase in ging ze twee nieuwe leidsters op het kdv kreeg. Dus dat was brullen elke dag. Pappa had er vooral veel moeite mee. Nu is het weer zonneschijn al om en is iedereen aardig en wordt er naar iedereen gezwaaid.

Groetjes,

Michèle

@ Wil, fijn dat de psychologe dat aan je verteld heeft! In een van je topics heb ik daar ook op gereageerd geloof ik. Blij dat ze je gerust heeft kunnen stellen!

Ik geloof er namelijk ook geen drol van dat de hechting niet goed verlopen is als een kind minder/niet eenkennig is! Nou heeft Jack onlangs weer een periode gehad dat hij keihard ging huilen als ik wegging maar nu is het weer rustig. Ik werd daar zelf ook verdrietig van hoor, en dat merken die ukkies natuurlijk ook weer.
Hij kan ook heel verlegen zijn in nieuwe omgeving/veel mensen. Vaak is dat binnen de kortste keren over en hangt meneer de komiek uit…
Als een kindje niet eenkennig is, wil dat volgens mij niets zeggen. Hij is dan net zo gek op zijn papa en mama dan een ander kindje hoor!

@Lalala: het is een fase waar je doorheen moet en er volgen er mss nog wel meer van. Hoe lang het duurt geen idee. Bij Jack duurt het een paar weekjes…
En probeer zelf rustig te blijven. Ik wilde ook het liefst terugrennen om hem te pakken en te troosten maar het is net wat Asje zegt: als je eenmaal weg bent is het vaak over. Mijn ouders/schoonouders belden vaak later nog even om te zeggen dat alles oke was, dat hielp ook.

Groetjes van Christa

Ik heb net even gebeld met oma, en het was inderdaad zo over, en toen ging hij lekker spelen.
Maar het ziet er gewoon zo zielig uit, dat je denkt van ach…jochie… kom dan maar met mama mee

@Wil: Fijn om dat inderdaad nog een keer te horen! Ik moet zeggen dat ik er ook heel bang voor was, zo erg, dat ik mischien dacht dat hij mama tegen iemand anders gaat zeggen. Nu weet ik dat natuurlijk nog niet, maar toch…
Ik zou zeggen, alleen maar fijn dat Bo het niet heeft
Maar als het wel zo is (nu bij Seth), dan ga je toch snel proberen er iets positiefs aan tehangen, dus dan maar, dat dehechting wel goed verlopen zal zijn. Ondanks dathet misschien wel onzin is.
Fijn dat je er in ieder geval wel baat bij hebt, de psycholoog!

Liefs, Anne

Sanne was vaonochtend ook van slag. Bracht haar naar de KDV en toen ik weg liep was het brullen. Dit was echt de eerste keer. Normaal is ze zo vrolijk en zwaait ze naar me. Ik kreeg echt een brok in mijn keel. Ze deed haar armpjes ook nog naar voren om mij te grijpen zeg maar. Verschrikkelijk zeg. Bij het raam was het nog steeds brullen. Ben maar gauw weggegaan. Zonnet maar even gebeld, en ik was de straat nog niet uit en ze was dus al stil. Goh ik hoop niet dat dit lang duurt.

groetjes Carolien

Bij mij was het ook weer brullen, maar ja ik heb dan ook een uur voor een dichte creche gestaan… Echt ik wil voor sinterklaas een ander kdv voor morgan.

Groetjes,

Michèle

jeetje hoe kan dat nou?

Omdat degene die moest openen niet op is komen dagen, waarom weet ik niet. De eigenaresse was niet te pakken te krijgen en uiteindelijk via een omweg heb ik een andere leidster gebeld. Hoe het nou precies zat vanmorgen weet ik niet en ik weet ook niet of ik het nog te horen krijg. Maar ik was niet echt blij.

Groetjes,

Michèle

Lekker geregeld zeg. Gelijk heb je dat je op zoek bent naar een andere KDV.

Hier hebben we geen problemen, wel is het een eertje overkomen dat ik gelijk aan kwam nmet een begeleidster om half 8. Ik vind toch wel dat je iets eerder aanwezig moet zijn als begeleidster. Ze kreeg het ineens smoordruk omdat de andere kindjes er ook al aan kwamen.

Maar goed kan gebeuren dat je een keertje te laat komt, maar regel dan iets met je mede begeleiders.

Groetjes Carolien

Nou ja weet je verslapen kan altijd. Daar doe ik niet moeilijk over. Overkomt mij ook wel eens, maar dat de eigenaresse niet de bereiken is vind ik heel kwalijk. Als ik weet dat bijvoorbeeld er over een half uur iemand komt loop ik naar de winkel waar MErvin werkt en dan blijft ze een half uurtje bij hem (vinden de klanten ook gezellig) en dan brengt hij haar even snel daarna, maar nu weet je helemaal niks. En zij is zo ie zo nooit bereikbaar. Het is zo’n wanbeleid. Het is dat opvang zo schaars is anders had ze geen klanten meer gehad.

Groetjes,

Michèle

Hier ook nog geen eenkennigheid te bespeuren Hij sjanst met iedereen, de kassiere, de klanten enz En ik kan rustig weg lopen Hij maalt er niet om
Zal ook wel in de genen sitten want zn vader is nog in staat om met een boom een
goed gesprek aan te knopen bwv
In het vliegtuig heeft hij de laatste keer zelfs een half uur in de cockpit gezeten zonder ons Een stewardess nam hem “even” mee Ging maar eens kijken waar hij bleef Nou hij had het reuze druk en naar zn zin bij de piloten en de stewardess Hij zag me niet eens staan

@michele
Dat is zeker geen stijl zeg Een uur nog wel Kan me voorstellen dat je opzoek gaat naar een ander KDV Je zal een afspraak met een klant hebben oid
En leg je mannetje maar eens uit dat hij nog moet wachten Daar snappen ze niets van Die dacht natuurlijk Leuk Mama blijft vandaag bij me
Heeft de eigenaresse je nog gebeld vandaag??? Of is het: Zoek het zelf maar uit

Groetjes
Linda

Mama van Bjorn 15-08-08

Lilypie - Personal pictureLilypie Pregnancy tickers

Tim heeft ook een fase van eenkennigheid gehad. Tenminste alleen bij echt afscheid nemen dan. Niet als wij even uit het zicht waren ofzo. Alleen bij het afscheid op de creche of bij opa en oma. Hij was geloof ik iets van 13 maanden en het heeft toen een maandje geduurd. Heel hard huilen als we weggingen en later hoorde we dan van de leiding daar dat het al heel snel weer over was.

Jeetje Michelle wat belachelijk. Verslapen kan gebeuren, maar bel meteen een ander zodra je wakker wordt dat je je verslapen hebt. En zorg idd als eigenaresse dat je altijd bereikbaar bent.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Second Birthday tickers

Jada heeft het nog steeds en die is 20 maanden, ze vind mama het allerleukste, natuurlijk wel schattig maar word er wel eens moe van, ze huilt bijna altijd als ik haar bij de nanny of op school achterlaat, maar weet ook dat na 3 seconden het weer over is, want ik heb wel eens gewacht en geluisterd, nooit problemen volgends de nanny of schooltje, zou houd mij dus wel een beetje voor de gek denk ik zo! Mijn dochter heeft een Master’s in manipulatie! En ja wat doe je er aan? Geen idee, succes iig!

Dat was nog het ergste het meisje dat om half negen komt die hoefde niet eens te komen. Degene die moest openen en waar ik een nummer van heb die nam niet eens op en de eigenaresse dus ook niet. Maar die is zo ie zo amper te bereiken, als ik mail moet ik smeken of ze me wil bellen, nee het beleid is ver te zoeken enne Morgan slaapt altijd nog een uurtje omdat ze zo vroeg op moest dus die was bekkaf en helemaal over de zeik. Gelukkig vind ze de leidster die kwam erg lief dus dat scheelt, maar leuk is anders. Wat je zegt Sandra heb ik een afspraak of zo ben ik echt de pineut dan. Gelukkig had ik ook nog wat overuren staan anders zit ik meteen tot 18.00 ook nog en daar heb ik geen zin in.

Maar ze staat al sinds mei op de wachtlijst voor 3 (!) andere ldv bij ons in de buurt, en ze zijn wel met wachlijstschoning bezig dus hopelijk heb ik snel plek. Maar dan heb ik nog 2 maanden opzegtermijn maar die zijn ook overbrugbaar.

@ ieppom Morgan is een meisje

Groetjes,

Michèle