Eenkennig!

hallo allemaal,

lieke is bijna 5 maanden en ontzettend eenkennig sinds een week.
Als er een vreemd gezicht binnen komt en die zegt wat tegen haar begint ze ontzettend te huilen 5 min aan een stuk, dan kijkt ze even de kat uit de boom en dan lacht ze naar hen.
Vandaag was het erg vervelend wat ze herkende oma niet. Mijn moeder had haar haar geverfd en had ze een weekje niet gezien, ze ging weer huilen en klamde zich helemaal tegen mij aan. daarna was het goed en speelde ze vollop met oma.
Ik had dit vroeger ook heel erg volgens mijn moeder. Maar vondt het wel vervelend.
We gaan nu overal extra veel naar toe zodat ze veel gezichten ziet.
Maar wat kun je hier nog meer aandoen???

Iemand ervaring??

Groetjes Gytha

Hallo Gytha,

Hier hetzelfde verhaal met ons meisje. Als ze oma en opa even niet gezien heeft, kijkt ze steeds rond of mama en papa er nog zijn. Maar als oma direct begint te lachen is het ok en lacht ze vrolijk mee! Blijkbaar zijn lachende mensen niet eng

Groetjes,

Tamara

Hoi Ghyta,

Toen Elke jonger was toen was ze ook wel eenkennig.
Alleen bij pappa en mamma zijn.
We hebben haar toen toch wel bij andere mensen op schoot
gezet.
Als ze maar gek doen met je kindje dan komt het vanzelf wel goed.
Dan ging Elke vaak lachen.
Af en toe een oppas.
Ik werk en Henk ging af en toe een dagje weg en dan kwam
een vriendin oppassen.
Was even huilen geblazen, maar Kunny is heel lief voor haar
en deed leuke dingen met Elke.
Dan was ze ons zo vergeten.
Wat wel leuk was, zodra ik weer binnen kwam begon dat gezichtje
te stralen en wilde ze gelijk bij mij en was ze Kunny al weer
vergeten.
Dat is heel goed vind ik dat er af en toe iemand op de kinderen
past.
Je zou bijv. eens een dagje weg kunnen gaan met je man.
Dan leert ze ook dat jullie wel weer terug komen.
Het zijn allemaal periodes.
Wij hebben er met Anne nog geen last van maar dat komt vast
wel.
Elke vindt haartjes wassen niet zo leuk en tandjes poetsen.
Slapen doet ze wel graag!
Laat je nog wat horen!

Groetjes Heleen

ik werk 2 dagen en gaat ze al naar de oppas en dat gaat echt prima!!!
alleen als we een tijdje niet bij oma of super oma zijn geweest is het huielne geblazen na het huilen kijkt ze de kat uit de boom en dan is ze er doorheen, en kunnen ze alles met haar doen. op zo’n moment wil ze ook niet en is niet te troosten wil alleen bij papa/ mama zijn.

maar toch bedankt groetjes

gytha

Hoi Ghyta,

Henk en Elke haalden mij op bij de trein en Anne lag in de wagen.
Ik deed mijn hoofd in de bak en ze begon te lachen.
Onderweg naar huis kwamen we een vrouw tegen die komt hier
altijd in de straat bij haar vriendin en die vroeg of ze wel
even mocht kijken.
Ze deed haar hoofd voor de bak en Anne moest vreselijk huilen.
Zo van: jou ken ik niet.
Zou ze al eenkennig zijn? 14 week oud.
Vond het wel grappig!
Lekker dat je maar 2 dagen hoeft te werken!
Zit je in de zorg? Omdat je schreef dat je savonds ging werken.
Lijkt me ook heerlijk om wat meer thuis te zijn.
Heb haast geen tijd meer voor leuke dingen.
Moet helaas verplicht 5 dagen werken. Henk kan geen werk meer
vinden. (te oud denk ik ,46 jaar)
Gaat het goed met Lieke?
Vind ik ook een leuke naam trouwens!

Groetjes Heleen.

ja ik werk in de ouderen zorg. voor 18 uur per week. Mijn man werkt full- time
met Lieke gaat het goed op haar eenkennigheid na.
Ze kent echt al vreemd.
Maar zal ook wel weer over gaan he.
Verder eet ze weer prima 4 flessen van 200 en heel potje fruit en groente.
dus mogen niet mopperen slapen ook prima echte slaapkop he hahah
En zo vrolijk al ze wakker is en ze heeft het nu zo druk met haar speelgoed sleutels.

groetjes Gytha

Hoi Gythe,

Ik had een andere topic geopend over eenkennigheid. Mijn dochter is ruim 8 maanden oud en sinds haar 3de maand al erg eenkennig. Ze ziet wel veel mensen maar ze houdt er niet van vooral van volwassenen. Ik weet geen ook geen raad meer. Misschien groeit ze er overheen, wat vaak schijnt te gebeuren.

Volgens mij heb je niet zoveel aan me, wat ik zoek ook oplossingen.

Gr. Yila

Hoi

Nanik was ook erg eenkennig sinds dat ze 6,5 maand oud was. Bij iedereen huilen geblazen. We hebben een oppasmoeder en daar was het ook een drama. Gelukkig kon ik op mijn werk eea regelen zodat ik dat op kon vangen. Nu zijn we 2 maanden verder en ineens is het over en vind ze het bij iedereen wel prima.
Het zijn dus echt fases waar ze doorheen moeten.

Succes ermee

Bianca

Hoi Gytha,

volgens mij kun je er weinig aan doen en moet het gewoon vanzelf weer overgaan. Zoë moet ook niet veel van vreemden hebben sinds ze 2 maanden is. Tegen sommige mensen lacht ze juist heel overdreven en bij anderen gaat ze huilen en dat is nu nog steeds zo. Het zal vanzelf wel overgaan.

Groetjes,
Inge

Ik heb zelf nog geen eenkennigheid meegemaakt… Jeske vindt iedereen lief en kletst honderduit… Vooral vreemde mannen zijn in trek… (dat beloofd wat voor later)…
Maar ik hoor van verschillende kanten dat het echt weer vanzelf overgaat…

Heb het ook (nog) niet mee gemaakt, maar Anna is erg vrolijk en als je tegen haar lacht, lacht ze met volle overgave terug!! Echt mooi om te zien.

Ik denk dat het ermee te maken heeft dat lachende mensen altijd meer aandacht krijgen dan norse mensen, misschien hebben ze dat al heel vroeg erin zitten!

Volgens mij kunnen ze vooral met een maand of 8 er eenkennig worden, maar het zal bij anderen niet, later of eerder komen. Ik denk ook dat het wel een goed teken is dat ze erg naar papa en mama gricht is, daar voelt ze zich dan erg veilig, ik zie dat als een compliment!!! Ik kan me echter ook wel voorstellen dat het weleens niet leuk is, vooral bij opa en of oma!

Moeder van een mooie dochter Anna, geboren 2 juli 2007.

Hoi,

Wat herken ik dit goed zeg!

Gister was het met onze kleine spruit ook weer feest…
We hadden een verjaardag van oma waar heel veel mensen waren.
Zo gauw we binnen komen en ze al die stemmen hoort en al die goed bedoelde gezichten boven de wagen, begint haar onderlip te trillen en zet ze het op een brullen!
Probeer haar dan te troosten door haar bij me te pakken en weg te lopen naar een rustige plek maar echt niets helpt dan, ze is dan helemaal overstuur.

Ze is nu 4 maanden en ze is hier al mee gebonnen toen ze 3 maanden was.
Iedere keer als we haar meenemen op bezoek bij iemand dan is ze helemaal overstuur. Het duurt dan ook niet lang voordat we weer in de auto zitten naar huis.
En thuis… lacht ze naar iedereen!

Moeilijk dit hoor!
Groetjes Corine