Eenkennig

Hallo

Nanik is 6 maanden en is sinds een paar dagen ineens eenkennig.
Alleen bij ons en bij oma en opa huilt ze niet maar zodra iemand anders haar oppakt of zelf tegen haar praat dan gaat ze huilen en is echt heel vedrietig.

Dat is wel snel volgens mij ik dacht dat dan pas met een maand of 8 kwam.
We hebben nu vakantie maar over 2 weken moet ze toch weer naar de oppas. Ik zie er nu al tegenop.

Wat is jullie ervaring hiermee

bianca

heeft mijn dochter al een tijdje eenkennig zijn.
ik troost haar als dat nodig is en geef er niet zoveel aandacht aan. het hoort erbij.
laat anderen haar nog steeds vasthouden ook bij de mensen die zij eng vind. meestal als ik er even ben ergens dan worden de mensen voor wie zij bang is na een half uurtje al niet meer eng en pakken ze haar gewoon vast om het te proberen. maar ik zet niet door als zij niet wilt!!!
misschien is het mogelijk om je kindje al een keer voordat de vakantie over is naar de oppas te brengen al is het maar een uurtje om te kijken hoe dat gaat.
misschien gaat het goed en maak je je ongerust om niks.
gewoon proberen!!

ohh jamie heeft dat al als ik de kamer uitloop!
maar niets om geven hoor,ja klinkt hard maar het is echt zo!
als ik hem na oma breng begint hij ook te sputteren als ik ga maar als ik 5 min weg ben dan is hij mij ook al weer vergeten,ik oefen gewoon steeds in huis.dan in beeld en dan weer uitbeeld! laten merken dat ja altijd weer terug komt he

suc6 groetjes debbie

dw

dana is nu bijna 7mnd en is sinds een paar weken ook eenkennig. als ze een nieuw gezicht ziet kijkt ze eerst naar mij (soort bevestiging) en als het haar niet bevalt of ze vind het eng, dan zet ze haar pruillip op en begint ze heel hard te huilen…ook nu qal eenkennig dus. ik probeer zoveel mogelijk haar wel aan anderen te laten wennen en op de arm te geven en dan wel er bij blijven staan en lachen en zeggen dat het wel goed is.

hoort erbij…

Hallo
Het is dus een groot drama. We hebben inderdaad geprobeerd om haar te laten wennen aan de oppas maar ze gaat al huilen als ze haar alleen maar ziet.
We hebben haar een half uurtje alleen bij haar gelaten en dat was alleen maar krijsen zodat ze helemaal overstuur is.

Ze gaat maar 1 keer per week naar de oppas en we gaan iedere dag even langs zodat ze kan wennen maar tot nu toe is het dan alleen maar huilen zelf als ze bij mij op schoot zit.

Heeft iemand advies hoe we dit het best aan kunnen pakken.

Hoi Bianca,

ik denk dat je het goed doet zo. Zoë heeft er ook last van, wat bij ons helpt is als de “vreemde” even wegloopt, ondertussen maak ik bijv. koffie en als ze dan terugkomen is het ok.

Succes!
Inge

Destiny heeft er nog geen last van,
maar als ze er last van zal krijgen weet ik iniedergeval al een paar dingen wat ik kan uit proberen…
hoelang duurt dat ongv tot ze niet meer eenkennig zijn?
verschilt zeker ook per kindje dan?

gr Janine & Destiny