Een wondertje in mn buik


#1

Ik krijg een kindje!

Ik ga hier maar is een dagboekje bijhouden… mischien leuk voor anderen om te lezen, en voor mezelf een opluchting om alles ff van me af te schrijven :wink:

Ik ga me eerst is even voorstellen! Ik ben dus Annieke, ik ben 19 jaar en ik ben nu bijna 11 weken zwanger van mijn 1e kindje.. Het kind was niet gepland of iets, maar ondanks dat is het wel van harte welkom ;-) Ik was overtijd.. ik ging naar de dokter, met buikpijnklachten, en vertelde haar dat ik ook al 2 weken overtijd was! ze waarschuwde me dat de pil minder goed werkte door mn diarree (kwas net n maand int buitenland geweest) maar zag verder niks verontrustends. Ik had last van mijn dikke darm, moest maar gewoon doorgaan met de pil, en genoeg groente & fruit eten.

ik ben gewoon verder gegaan met de pil, en na 2 weken gestopt.. omdat ik toch een beetje ongerust werd! Mn vriend had ik ondertussen verteld dat ik maar niet ongesteld werd. ook deze keer werd ik niet ongesteld. Mn vriend en ik hadden een dagje vrij en gingen shoppen in Harderwijk, hij had al een test gehaald.. Ik bij de hema op de wc de test doen, en liep doodgewoon naar buiten.

ik vroeg hem hoe dat ding werkte, en vroeg wat het betekende als er een plusje stond.. zwanger dus! want er was een dikke plus, we keken elkaar aan van : Shit! en begonnen toen heel hard te lachen.. we zijn snel de hema uitgelopen, en zijn wel 10 cafeetjes in en uit gelopen en zijn al begonnen met namen te verzinnen.. maar de ernst drong nog niet tot ons door! Kheb daarna gelijk mn zus gebeld ( zij is nu 17 weken zwanger) Zij schrok zich ook rot..

We wisten dat onze ouders heel erg zouden schrikken.. maar hebben het na een anderhalf week toch aan zijn ouders verteld, en een week daarna aan mijn ouders. Zijn ouders waren teleurgesteld, maar stonden wel achter ons :-) mijn ouders reageerden heel vaag... mn vader lachtte maar wat.. mn moeder zei niet veel bijzonders.. wel lieten ze me de weken erna weten dat een miskraam toch beter zou zijn in onze situatie.. en dat deed echt wel pijn om te horen.. mn moeder vraagt elke keer of ik buikpijn heb, want dat had zij ook met haar miskramen..

We laten haar gewoon praten, en gaan vechten voor dit kindje! Want ook al is jups (zo noemen we t nu ff) nog zo klein, we willen er wel graag voor hem/haar zijn.. We zijn beiden doodbang! Onze relatie is nog helemaal niet echt stabiel, we zijn pas 5maand bij elkaar.. en ik voel me heel erg moe en heb geen energie.. hij daarintegen wil alles regelen! Dus dat loopt soms nog welis fout ;-)

Ik kan mijn kindje nog geen goede toekomst bieden nu, maar ik knok er wel voor.. Dit kindje is van mij, en dat pakt niemand van me af...


#2

Hey Annieke,

Van Harte gefeliciteerd met je zwangerschap!! Als jij en je vriend er zo positief over denken, zal alles goed komen!!

Groetjes Berona


#3

jij moet samen met je vriend voor dit kindje zorgen het is het mooiste wat er is op de wereld en dat is als je mooi lief klein kindje op je armen hebt als jij en je vriend er 100 % achter staat en je weet dat je dit kind goed kan verzorgen waarom niet geniet er maar heel veel van en wenst jullie beide een gezonde baby toe

groetjes van nancy
moeder van nadeshka van 2 jaar
(ben net nw hier )


#4

Hoi Annieke,
Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!!!!
Geniet ervan, net als ik ;)
Ik ben nu nogmaar 5 weekjes zwanger, maar geniet er met de volle 101% van..
ik heb zelf ook nog maar een relatie van bijna 8 maandjes..
Hoelanger je een relatie hebt hoe beter het gaat..;)
En wat je ouders zeggen moet je je niks van aantrekken..
Ik heb het zelf mijn ouders en mijn vriend zijn ouders nog niet verteld, doen we nog wel, maar HOE????????? hihihihi

Succes verder ;)

Liefs, Melanie


#5

lieve annieke,

van harte gefeliciteerd..Als jullie er blij mee zijnis het toch goed ebn nu zelf oeder sinds 6 weken en als hij/zij er is is de rest helemaal onbelangrijk....genieten jullie er maar lekker van...


#6

hey hoi hoi

 

ik las net je dagboekkie en ben erg onder de indruk van je verhallen.....

ben zelf ook zwanger al weer en dat was wel gepland maar we hadden het tesnel gepland...we wisten juist niet dat het echt moeilijk zou kunnen zijn met zn kleintje.....maar terug draaien kan je natuurlijk niet en het is ook welcome natuurlijk.....hoe dan ook.....maar wees voor zichtig en hoop je snel eens tespreken groetjes en kus en felicitaties doeg doeg


#7

hey meis heel erg gefeliciteert

en een mooie gezonde baby toegewenst

en let niet op wat andere zeggen

als je er zelf maar gelukkig mee bent

ik werdt zwanger toen ik 3 maandjes met me vriend had

we woonden na 2 maanden al samen

dus allemaal erg snel gegaan

maar ben super trots op de kleine

ze is alweer bijna 10 weken

echt een schatje ben zo gelukkig

ik had er een zeer goed gevoel bij me relatie dus

heel veel geluk samen en geniet ervan gr mama van dylana


#8

Ik lees je stukje dagboek, en het onroerd me wel.Jullie kunnen het wel, en het kindje zal het bij jullie goed hebben.Ik was zelf heel vroeg mama, ik was ook 19.Mijn zoon is nu al weer 12, en de meesten denken dat hij mijn broertje is.Jong moeder worden is wennen, maar omdat je nog zo jong bent, went het snel.Het is zo leuk om mama te worden,Geniet ervan meid, ik duim voor jullie mee.

veel gelul met jullie jups, veerle


#9

heey ik ben kelly en ook 19jaar en toevallig maar waar haha ik ben nu ook net 2maandjes zwanger en woon pas samen bij ons kwam het ook heel onverwachts mijn ouders waren er best wel blij me alleen men vrined zijn ouders absoluut niet die zeggen ook constant een miskraam is beter voor jullie toestand ten eerste het is jullie eigen keuze netzoals bij ons en wij vinde het nu wel en leke gedachte dat we een kindje krijgen en dan ga je er nog meer voor vechten als je zoveel tegenstand krijgt zowel voor e baby als voor je relatie maar ik vind het egt leuk voor jullie proficiat dikke kuss kelly


#10

heey
gefeliciteerd!
veel succes met je zwangerschap


#11

Hey ik las net je gadboekje :slight_smile:
wat een verhaal zeg :slight_smile: , ah een ongelukje en nog maar 5maandjes samen … De relatie zal wel sterk genoeg omdat hij jou niet laten zitten heeft! vind ik mooi van hem. :wink:
Jups (: wat een prachtige naam zeg ! :o
Mijn zus noemde mijn nichtje tijdens de geboorte altijd
Brusje (: , Omdat zij al een kindje had :slight_smile: en zij heeft Zusje &n Broertje in 1 woordje gedaan :slight_smile: … , ik ben benieuwd !
Veel succes ! x