Als Levi gaat slapen, gaat hij vaak zelf op zijn buik liggen. Is dat nu nog gevaarlijk?
Groetjes,
Maike, mama van Levi (21-08-2003)
Als Levi gaat slapen, gaat hij vaak zelf op zijn buik liggen. Is dat nu nog gevaarlijk?
Groetjes,
Voor zover ik weet niet hoor!
Zodra ze hun hoofdje kunnen optillen (zelfstandig) kan het naar mijn idee geen kwaad. Stephan deed het ook.
Die legde ik altijd op zijn rug of op zijn zij, maar voordat ik het wist lag meneertje op zijn buik met zijn hoofdje steeds netjes opzij.
Groetjes, mamma van Stephan

alessandro is ook van 21-08-2003 en hij slaapt ook op zijn buik. ik laat hem nu gewoon altijd liggen hoor. hij kan zelf van buik naar rug en andersom hij tilt zijn hoofd goed op enz. ik vind het niet eng. als hij niet goed ligt dan gaat hij huilen dus, ik zou me er bij levi ook niet zo druk meer om maken hoor. het terug leggen heeft ook niet zoveel zin, als ze op hun buik het lekkerst liggen dan draaien ze toch weer terug. sucses ermee maike. groetjes van mij
maureen
maureen
Bedankt voor de reacties! Nou, dan hoef ik me inderdaad geen zorgen te maken. Hij is net z’n moeder, die slaapt ook het liefst op haar buik.
Maureen, wat grappig dat onze jongens op precies dezelfde dag zijn geboren! Was me al eerder opgevallen.
Groetjes,
Je bent al zo’n beetje gerustgesteld, maar ik doe er toch nog een schepje bovenop.
Mats slaapt (net als zijn moeder) ook het liefste op zijn buik en deed dat gelijk vanaf het moment dat ie kon draaien, voor de 6 maanden al. Hij kon toen zijn hoofd al redelijk optillen en draaide deze ook geregeld om om een andere kant op te kijken, dus ik zag en zie daar geen gevaar in als ze dat al kunnen.
En zoals Bieb en Maureen al zeiden: als ze graag op hun buik willen slapen, heeft het geen zin om ze steeds op hun rug te leggen, want ze draaien zich gewoon weer om.
Groetjes Carola, moeder van Jens 20.03.2001 en Mats 08.02.2003
Hallo lady’s,
Ik zou hem lekker op zijn buik laten slapen. Als ze dat zelf doen zullen ze daar zeker aan toe zijn. Kinderen zijn jong maar niet achterlijk .
Het kindje van mijn zus heeft vanaf het begin op haar buik geslapen, niets aan de hand. Als een kind per ongeluk op de buik draait, nog heel jong is en in de stress schiet dan lijkt het me wel gevaarlijk. Dan krijgt ie het natuurlijk heel warm en dan krijg je warmtestuwing enz.
Verder kan hij waarschijnlijk al lang zich ondersteunen met de armen, dus volgens mij niets aan de hand. Maar buikslapen is en blijft altijd felle discussies oproepen, net zoals vaccineren. Wat vinden jullie daar nou van? Wel of niet vaccineren?
Groeten,
Nikki
nee hoor maike als hij zijn hoofd goed kan op tillen enz kan dat verder geen kwaad
enten ja of nee
Daar hebben we al en keer een discussie over gehad, maar dat geef niet hihi
ik zei toen en nog steeds enten, dat een kindje er last van krijgt is zooooo veel kleiner dan als je niet laat enten en daar de bijwerkingen van KAN krijgen, nee doe ik mijn kinderen niet aan…
maar dat wil niet zeggen dat ik er niet over zou na denken, als er iets bijzonders zou zijn, waardoor het beter zou zijn het later te doen, bijv…
Tries
Liefs Tries
Gewijzigd door - mama van Jordy & Roy op 06 Jul 2004 22:01:59