Een vraag aan ouder(s)

Hallo lieve mama’s van een meisje,

Mijn dochtertje is afgelopen zomer geboren maar tot mijn groot verdriet is zij een paar dagen later overleden.
zij zou nu anders ruim 5 maanden oud zijn. Ik zou zo graag een meisje van haar leeftijd willen zien, hoe groot zou zijn geweest en wat op die leeftijd allemaal kan doen etc.
Welke lieve moeder komen uit Den Haag en omgeving en heeft een dochter van die leeftijd en zou ik haar misschien heel even mogen zien?

Over een paar weken, begin februari start mijn IVF behandeling…het is zo’n dubbel gevoel…verdriet van het verlies en verheugd wat er op komst

alvast bedankt en groetjes,

Eve

hallo

allereerste mijn spijt voor je verlies het lijkt me indd vreselijk
en moet er zelf niet aan denken
maar goed ik kan je helaas niet helpnen met je vraag maar wens je wel verder succes met zoeken
en met je ivf behandeling,lijkt me indd ook een dubbel gevoel verdriet en blijdschap,en ik heb meschien makkelijk praten maar ik zou toch proberen er ook wat blijdschap van te zien ,en ik hoop dat je snel weer zwanger zult zijn
sterkte en succes
groetjes anouk

anouk nelissen

Ik begrijp uit je andere topic dat je al oudere kinderen hebt en het is natuurlijk ook al lang geleden dat hun 5 maanden oud waren maar toch denk ik niet als ik een moeder was met een 5 maanden oud babietje , je die expliciet zou laten zien.

Elk kind is uniek en helaas heeft jouw dochtertje maar een paar dagen geleefd , dat vind ik triest voor je en daarmee wens ik je veel sterkte, maar ik zou je niet adviseren om hier verder door te vragen, want je zal je kleine meisje helaas nooit zien opgroeien.maar gaan vergelijken met andere kindjes is niet eerlijk, niet tegen zo’n kindje en niet voor jou.

Dank jullie wel voor jullie snelle reactie

Lieve Kimmetje, het is voor me ook niet om vergelijking te maken…maar om een voorstelling te kunnen maken…en email contact met de ouder(s). Ik heb nu helemaal geen voorstelling van het gewicht of het kunnen op die leeftijd bijvoorbeeld…tuurlijk zijn ieder kind anders en zijn ze absoluut niet te vergelijken…
En ja…mijn andere kinderen zijn al zo groot…andere tijden, ik was toen nog jong en heel aktief…is al zo lang geleden…ik voel me wat dat betreft echt nog een broekie…merkte ik toen met de geboorte van mijn dochtertje…alles was weer zo nieuw voor me…

Mijn beide kinderen zijn erg betrokken bij mijn ivf behandeling, ze gaan ook meestal mee naar het ziekenhuis toe…

Hoi Eve,

Wat een vrezelijke nare ervaring moet dat zijn zeg. Ik kan me er niet zo veel bij voorstellen zoals jij dat nu ervaart, maar wel weet ik, er is niets ergers dan je kind verliezen (of je man).
Heeeel veeeel sterkte daarbij!!

Ik wil ook graag even wat kwijt over jouw vraag.
Wanneer ik een dochter zou hebben van ongeveer 5 maand, zou ik niet op jouw vraag in gaan.
Het zal niet jouw bedoeling zijn, toch komt de vraag bij mij raar over. Alsof je iets met het kindje wil???
En je hebt het al uitgelegd, maar toch komt het zo over, wanneer jij dan mijn kind zou zien, denk ik dat je je eigen kind erin wil zien. Een beetje eng.
Je zult misschien wel schrikken nu je dit leest, bedenk wel, dit is mijn opvatting en hoe ik het zie.

Groetjes Wiets

he tis indd best eng als mensen je zo iets vragen
en eerlijk gezegd zou ik je daar ook niet bij helpen hoe vervelend het ook voor je is ,maar er lopen genoeg kinderen van 5 maanden over straat waar je mar naar hoeft te kijken,maar je moet andermans kinderen niet verglijken met jou meisje daarhelp je jezelf ook echt niet mee denk ik,denk eerder dat je het zo nooit kan loslaten groetjes anouk

anouk nelissen

Ik kan niet anders dan mezelf aansluiten bij de rest, begrijp heel goed dat het vreselijk moet zijn en je waarschijnlijk erg nieuwsgierig bent naar jouw meiske, maar evengoed is hetgeen wat je van ons vraagt toch angstig. Niet zozeer voor ons alswel voor jezelf. Wens je heel veel sterkte met het verwerken.
Liefs Wendy

dank jullie wel Tiessie en Anouk voor jullie open een eerlijkheid.
Ik kan me nu ik jullie berichten lezen heel goed voorstellen hoe mijn vraag is over gekomen. Omdat ik zelf geen enkele kwade bedoeling heb had ik me niet eerder gerealiseerd dat het zo over kan komen…sorry
Ik ben lid van engeltje site…en heb enorm veel geholpen om mijn verdriet…maar nu juist…binnenkort de ivf behandeling van start ga voel ik me juist niet getroost door de engeltje site…
Ik zou juist mail contact willen met moerders met babys en vandaar het liefst met de leeftijd van mijn dochter…
Ik woon in een oude buurt…ik zie hier geen babys of jonge kinderen helaas…en mijn vrienden de meeste hebben geen kinderen en andere weer al grote studerende kinderen.

meschien is het beter als je dit probeert te laten rusten en je instelt op je komende ivf behandeling ,op deze manier contact zoeken met ouders die een baby hebben wat nu die leeftijd zou hebben helpt je denk ik niet je verdriet te verwerken maar maakt het denk ik alleen maar erger,ik ken indd die site wel maar hier vind je denk ik ook niet de troost die jij zoekt,ik denk dat je beter kan proberen het los te laten hoe makkelijk of dat van mijn kant meschien ook klinkt,sorry is niet nodig,ik denk ook dat niemand zich kan voorstellen hoe iemand zich moet voelen die een kind verloren is,mits je het zelf meegemaakt hebt,ik wens je heel veel strekte en succes met je ivf behandelingen en hoop dat je snel weer zwanger zal zijn.

anouk nelissen

hoi,eve,

Ik heb een dood geboren kindje gehad bent het met anouk eens laat het los en probeer het te verwerken.
dat is het beste

Ik heb eerder nog geen tijd gehad om er meteen te reageren, dus dat doe ik nu alsnog.
Allereerst Eve wens ik jullie alle kracht toe om dit zo moeilijke gemis te kunnen verwerken. Niemand wens ik zoiets toe het lijkt me 1 van de ergste dingen die je in een mensenleven kan overkomen en het uiteindelijk een plek geven in je leven zal je nog heel veel pijn en moeite ( gaan ) kosten.
Neemt echter niet weg dat mocht ik nu nog een kindje hebben in de leeftijd van 5 maanden, dat ik geen contact met je zou opzoeken. Allereerst begeef ik me nl op het internet en kan ik niet zien wie er zich achter de andere pc schermen bevinden. Ook al hebben ze nog de beste bedoelingen, er zitten ook genoeg mensen op het internet die minder goede of misschien rare bedoelingen hebben.
Iemand, een voor mij onbekende die er ( naar mijn gevoel ) zo naar hunkert om informatie over mijn kleintje te te verkrijgen, zou ik als een bedreiging ervaren. Een moeder schermt haar jong af uiteraard voor alles wat vreemd lijkt. Verder denk ik dat je er zelf weinig aan zult hebben. Je blijft je immers vasthouden aan je kleine meid. Ergens heel logisch, maar jij zult uiteindelijk zonder haar alsnog je leven moeten leiden. Hoe zwaar dit ook is. Vergeten zul je dr nooit, dat hoeft ook niet. Maar doorgaan moet je wel.
Verder kun je info zoeken op het internet over de ontwikkeling van kinderen, voor deze info hoef je niet specifiek bij een ouder te zijn. Elk kindje is anders, de ene geeft er de voorkeur aan om in een bepaalde fase te leren kletsen, terwijl de ander er de voorkeur aan geeft om bv te kruipen. Geen enkel ander kind zal je meiske evenaren, dat maakte ook jullie meiske zo uniek immers.
Ik wens je heel veel sterkte met de ivf, ook dit zal niet makkelijk zijn.

Dank jullie wel,

Jullie hebben wel gelijk.
Ik dacht dat het me juist moed zou geven en mijn gevoel van vreugde/verheugd durf toe te laten.

En inderdaad, internet kan misschien ook eng zijn. Stond ik niet bij stil. Omdat ik zelf geen slechte ervaring heb gehad en zelf ook geen intentie met slechte bedoelingen heb…naief misschien van me.
Ik heb tot mijn zwangerschap actief geweest op politiek discussie forum, ook een meeting gehad met de vaste forumianen…leuk geweest, geen narigheid.

Hier hebben we inmiddels ook een aantal meetings gehad, die waren erg gezellig. In principe ga ik ervan uit dat we allemaal goede bedoelingen hebben, maar dat neemt niet weg dat ik voorzichtig ben, zeker als het om onze kindjes gaat. Mensen kunnen soms gekke dingen doen. De vaste clan ken ik hier inmiddels al en heb ze ook een paar keer ontmoet bij een meeting, eventuele nieuwen bij zo`n leuke meet is dan ook geen bedreiging meer aangezien we dan met zovelen zijn. Echter jij komt meteen binnen vallen met een voor mij nogal een heftige vraag, we kennen je verder ( nog ) niet. Niet erg verder maar daarom wel logisch dat we het katje uit de boom kijken. Daarbij is elk kindje anders zoals ik al eerder zei, dus het ene kindje van 5 maanden kan heel anders zijn dan het andere kindje van 5 maanden en zie ik het daarom niet als een vergelijking met jou meiske. Verder zijn er een heleboel sites met info over de ontwikkeling en groei van kinderen. Waarom wil je dan toch een persoonlijker kontakt met iemand ( zo zie ik e mail immers ook ), vraag ik mij af, als je al zoveel info van het net kan plukken ? Op deze site ( en nog wel veel meer ) staat bv toch al een heleboel info over kindjes van diverse leeftijden.

hallo eve mijn dochter is 6 maand en al echt een groote boef zo ziet ze er uit heel erg van jullie docheter maar probeer verder te kijken en een beetje te genieten met wat komen gaat makelijke gezecht dan gedaan he weet het wel maar probeer het toch maar -
dit is mijn dochter britt ze is geboren op 06-07-06 mvg mev finger[pink][

hallo eve,

vind het heel erg wat je mee gamaakt heb,zelf heb ik met 29 weken zwangerschap mijn zoontje verloren…

wist het niet te verwoorden hoe ik het hier neer wilde zetten,maar hoe astrid het beschrijft zo bedoel ik het dus ook.

vergelijk je kindje niet met die van een ander op de leefdtijd,ik betrap me er ook wel eens op hoor,dan zie ik een jongen van 11 en denk wouwww zou kevin* er nu ook zo uit zien zo groot ect,ect,ect…( ook toen het allemaal net gebeurd was en de jaren erna) maar je gaat daar aan onderdoor,je gaat op ten duur aan niks anders meer denken,terwijl je zelf nu ook moet bezig houden met je 2 ouderen kinderen en dadelijk je ivf

probeer je meissie zo in gedachten te houden hoe ze was.en tuurlijk als je een kindje zie van 5 maanden dat je denkt zo zou mijn dochtertje ook zijn of dat zal ze nu ook al kunnen of doen.

wens je verder hel veel sterkte en kan je dit niet loslaten zoek hulp,om erover te praten met lotgenoten die ook met dit zitten.

Groetjes Bianca, mamma van Kevin*
Dylan & Kaitlyn

Hallo Eve
Als eerste veel sterkte met het verwerken met het verlies
Ik heb zelf ook een kindje verloren en ik heb het een plekje kunnen geven
Vergeten doe je het nooit
Verder ben ik het met de andere meiden hier eens
Ik denk zelf dat als je een kindje ziet van de leeftijd die je dochtertje nu gehad zou hebben
Je jezelf alleen maar nog meer verdriet doet
Heel veel sterkte met het verwerken
En succes met de IVF

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin

hoi eve

ik zie net dat je op nog meer forums aan het zoeken bent naar meisjes die de leeftijd zouden hebben van jou meisje ,
ik zou het echt laten hoor,en focus je op dingen die je nu moeten bezig houden namelijk je ivf,en ook daar zie ik dat je de zelfde antwoorden krijgt als hier
groetjes anouk

anouk nelissen

Hoi,eve,

Ik sluit me helemaal aan bij anouk,ik ben 10 jaar geleden bevallen van een dood geboren kindje en in gedachten deed ik precies hetzelfde.
Je schiet er niks me op probeer het een plekje te geven,vergeten zulje het niet,heb je ooit weleens hulp bij het verwerken gehad het heeft mij heel erg geholpen,praat erover.

groetjes angelique