Een taartrecept die lukt


#1

gevraagd!

ik wil zo graag een verjaardags taart maken voor mijn zoons 10de verjaardag maar al mijn taarten mislukken, ze worden of niet gaar of niet hoger dan 5 cm! haha wie heeft er een taart recept die gegarandeerd lukt

before you judge me, try hard to love me


#2

Kwarktaart?

Zelf heb ik toen mijn zoontje 5 werd een ronde cake gebakken, kan ook niet zo heel veel aan misgaan, die over de hele breedte doormidden gesneden, vlaaivulling ertussen, en dan de bovenkant bekleed met fondant. Ook erg leuk om te doen, maar wel veel werk


#3

Een Monchou-taart? Je kan van dr. Oetker een pak kopen en daar staat precies op hoe en wat, kan niet misgaan!

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers


#4

suzsje ja kwarktaart die kan ik wel maken maar die vind ik niet zo speciaal voor op zijn verjaardag.

veel werk vind ik niet erg en heb gister toevallig uitegprobeerd of ik marsepein kan maken en dat lukte wel dus dat gaat wel goed komen maar voor de ronde cake heb je daar een kamnt en klaar pak voor gebruikt of helemaal zelf gemaakt.

mriek ja als niks meer lukt dan grijp ik weer naar het vertrouwde dr oetker haha

before you judge me, try hard to love me


#5

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers


#6

Tuurlijk bestaan er wel kant-en-klare pakken cakemix en die doe je dan gewoon in een ronde springvorm. dan krijg je (als je precies doet wat er op het pak staat ) een ronde cake.

Ik doe het zelf altijd gewoon zelf maken: 200gr boter, 200gr suiker, 4 eieren en 200gr. bloem.
Eventueel kan je bijv. nog wat kaneel, of cacaopoeder toevoegen voor een cake met smaakje


#7

suzsje dan ga ik die even uitproberen van het weekeind

maar, hoe lang en op welke temperatuur moet hij in de oven

before you judge me, try hard to love me


#8

Hoi,
Dit is echt een succesnummer!
Mijn kinderen smullen ervan en super makkelijk te maken!

BOKKEPOOTJESTAART!!

Nodig
Kant en klare taartbodem
2 potjes slagroom van 250 ml
2 zakjes klopvast
2 pakken bokkepootjes gehalveerd.
wat suiker
beetje advocaat.

Klop de 2 potjes slagroom stijf met de zakjes klopvast en genoeg zuiker.
Bedek de taartbodem met een laagje slagroom. Leg hierop een laag gehalveerde bokkepootjes. Hierover weer een laag slagroom en vervolgens weer een laag bokkepootjes.

De overgebleven slagroom (iets minder dan de helft van wat je aan het begin had) meng je met 75-150 ml advocaat. (net wat je lekker vindt) en verdeel je over de bokkepoten laag. Wat resterende bokkepotenkruimels erover gooien en klaar is je bokkenpotentaart. Wel nog een nachtje laten opstijven in de koelkast.

Groetjes Maaike, mama van Nicky en Bob

Lilypie Derde Ticker" border=0>


#9

mijke dat klinkt lekker! jammer dat mijn kids geen bokkepootjes lusten maar ik schrijf hem wel effe op voor als we bezoek krijgen

suzsje zou ik ipv vlaaivulling banketbakkersroom kunnen gebruiken? of is dat heel ergens andrs voor ,heb zon pakje gekregen maar waar het nou precies voor is???

before you judge me, try hard to love me

Gewijzigd door - mama van 3 jongens op 13 Jan 2011 13:35:48


#10

Ja hoor, kun je ook prima gebruiken. Is ook erg lekker!!! Moet je wel opletten dat t best stijf moet zijn, dus niet teveel melk (of water? weet niet wat de bedoeling is ) toevoegen, misschien iets minder als dat op het pakje staat. Anders loopt het er allemaal vantussen

De cake moet ongeveer een uurtje op 180graden.


#11

oke nou super , ik ga weer lekker bakken van t weekeind! hopen dat er nu eens iets eetbaars uit de oven komt hahaha

before you judge me, try hard to love me


#12

Hier een aanrader:

Kant en klare bodem (beschuitbodem)
Deze besmeren met aarbeienjam

2 kuipjes monchou (voor koken, dus niet de foliepakjes)
1,5 pakje slagroom
suiker

Slagroom stijf kloppen, pakjes monchou erdoor, suiker erdoor. Dit op de de bodem. Aarbeien uit blik er op en in de koelkast laten stijven.