hoi allemaal!
het is nu al heel lang geleden dat ik nog iets van mij heb laten horen, (zo een 4 maanden).
met iedereen alles ok?
hier wel! ik heb een zalige zwangerschap! ben niet eens een dag ziek geweest, voel me op en top, en op de echo’s die we al gehad hebben lijkt het een heel beweeglijke baby…
we zijn nu 18 weken en 4 dagen ver, dus zitten al bijna in de helft, wat gaat het snel!
we weten nog niet wat het is, maar 18 augustus mogen we nog eens gaan voor een echo, en hopelijk kunnen ze het dan zien. het maakt voor ons niet uit wat het is, als het maar gezond is!
nu had ik een klein vraagje over het voelen van dat wondertje. ik ben er echt op aan het wachten tot ik een reactie krijg van die kleine frummel van mij, maar voorlopig nog niets (denk ik toch).
is het misschien te vroeg om er iets van te verwachten? of weet ik misschien gewoon niet waar ik op moet letten?
kent er misschien iemand een hulpmiddeltje waardoor je meer kans hebt om hem te voelen?
nieuwsgierig wacht ik op antwoord!!!
heel veel liefs,
jessie
Een super-eerste-zwangerschap
Je voelt een soort plopjes, het is echt een heel klein gevoel, van buiten voel je het dan nog niet. Je twijfelt dan eerst nog of dat de baby nou is of niet, maar het wordt steeds iets sterker en achteraf weet je het dan.
Het is afhankelijk van veel dingen, ook de ligging van de kindje, van de baarmoeder wanneer je het voelt. Maar het gaat gebeuren en is heel wonderlijk!
Wat fijn dat je zwangerschap zo goed verloopt! Geniet er maar van, je bent al bijna op de helft!
liefs
ik voelde damian voor het eerst met 18 weken. ik heb het zelf altijd beschreven alsof iemand met zijn vingers heel zachtjes tik. met 20 weken (was op vakantie) konden mijn vriend en mijn ouders damian ook voelen. was echt super geweldig. mijn verloskundige heeft gezegt dat als je de kleine voor het eerst kan voelen het helpt om je hand op je buik te leggen en zachtjes te duwen. dan komt je baby zich in je hand nestelen
Bij mij lag mijn placenta aan de voorkant dus ik voelde het pas met 20 weken. Wat wel hielp toen ik eenmaal wist waar ik op moest letten was een hand op mijn buik leggen, dan zwom ze zeg maar tegen die hand aan Maar ik was toen wel al wat verder.
Groetjes,
Michèle
Fijn dat je je zo goed voelt, houden zo! Ik had ook een placenta die ‘voor’ lag, dus ik voelde Eva pas rond de 24 weken. Dit tweede kindje voelde ik al eerder. Eerst zijn het plopjes, alsof er lucht in je darmen zit. Daarna kan je hele buik heen en weer gaan schudden, zoals bij mij vanochtend! Grappig is dat!
Groetjes Rainbow, trotse mama
Wat fijn dat het zo goed gaat! Ik voelde Erik voor het eerst toen ik 19 weken zwanger was. Inderdaad, plopjes. Dat je denkt: “Waren dit m’n darmen of was dit de baby?” En als je dat denkt was het waarschijnlijk de baby Hopelijk gaat het snel gebeuren!
Groetjes,
M
Wat fijn dat je je zo super voelt tijdens je zwangerschap. Ik was 18 weken zwanger toen ik Tim voor het eerst voelde. Het waren hele zachte plofjes, waarvan je in het begin denkt wat is dit. Totdat je beseft dat het je baby is die je voelt.
Geniet van je zwangerschap en ik hoop voor je dat het zo goed blijft gaan.
Groetjes,
Sandra
hé, bedankt allemaal voor de tips! heb gister avond lang zitten voelen en wachten en … maar niks. we zullen idd gewoon nog wat geduld moeten hebben.
de enige ‘plopjes’ die ik voelde, hoorde ik ook, dus denk dat dat dan toch mijn darmen waren… hihi xxx