Een super bevalling


#1

ik zal jullie mijn verhaal ook vertellen!!

ik ben sabine en ben 23 jaar.
Begin oktober 2007 hebben mijn man en ik een huis gekocht en in februari 2008 zijn wij getrouwd.

Ik wilde al graag een kindje , maar mijn man nog niet.
Tijdens het klussen was ik mijn pil vergeten en je raat het al, op 22 januari een maand voordat we gingen trouwen had ik een test gedaan en ja hoor zwanger!!
Wat waren we blij zeg, en mijn man gelukkig ook.
Mijn zwangerschap liep voorspoedig, had geen klachten totdat ik ongeveer 20 weken was.
Ik kreeg veel rugklachten dus ben ik halve dagen gaan werken. Dit ging allemaal verder goed.
In middels was ik al 36 weken en 1 dag en moest voor controlle op maandag bij de vk zijn. Mijn bloeddruk was veel te hoog (160/115) En ik hield heel erg veel vocht vast.
Dus ik naar het ziekenhuis voor een ctg en onderzoeken. Nou daar was mijn bloeddruk weer goed en de ctg lukte niet omdat het kindje te bewegelijk was (dit merkte ik niet, want mijn placenta zat aan de voor kant).
ik moest vrijdag terug komen en ja hoor mijn bloeddruk was weer te hoog (150/110) en ik had iets eiwitten in me urine.
Ik moest van mijn gyn 24 uur me urine opsparen en moest zondag terug komen. Ze zei dat als het niet goed zou zijn ik dan op maandag werd opgenomen.
Nou wij op zondag middags om 14.00 uur (was 36 weken en 6 dagen)
naar het ziekenhuis en werd onmiddelijk opgenomen. Ik had veel te veel eiwitten in me urine en me bloeddruk was 155/130.
Ik kreeg meteen een infuus en een ctg en heel de mik mak. Ze vertelde dat ik met 38 weken ingeleid zou worden. Ze wilde nog een inwendig onderzoek doen en ze vroeg of ik al weeen had gehad of voor weeen, maar ik had nooit ergens last van gehad.
Ik had dus al 3 cm!!!
Nou de volgende morgen zouden we dus om 9 uur gaan beginnen met de weeen opwekkers!! ik zou dan 37 weken zijn.
Nou man lief ging naar huis en ik ging slapen. Nou dat lukte dus niet want ja toch spannend allemaal.
Ik had een slaap pil gekregen en elke 2 uur werd mijn bloeddruk gemeten. hij was met het infuus 140/105

Om 8 uur werd ik wakker en wilde naar de wc gaan en pang, me vliezen braken. Ik werd in een ander bed gelegd en ging naar de verloskamer. Het infuus ging aan om 9 uur en man lief kwam net binnen.
Om 9.30 uur had ik mijn eerste wee en om 12 uur had ik 4 cm.
De pomp ging omhoog omdat het hartje van beebje wat omlaag ging en ze hem snel geboren wilden laten.
Ik was zo in mezelf gekeerd dat ik eigenlijk niet veel pijn voelde.
Om 14uu kram de gyn binnen en zei dat ze uit zijn hoofdje bloed gingen halen want het ging niet goed met hem. Ze vertelde dat ik al 9 cm had, en 5 min later kreeg ik pers weeen. Toen ging het snel. Om 14.15 kwamen 5 man personeel binnen want het hartje was gestopt. Ze ging inwendig de laatste cm weg drukken en ik kreeg zuurstof.
Er werd een vacuum op zijn hoofd gezet en ze zei ik knip je nie in daar is geen tijd voor, dus 2 man trokken aan de pomp en 3 man op mijn buik en om 14.36 was mijn zoon er.
Rowan Pertus Jacobus.
Hij werd weggebracht en 30 sec later huilde hij.
Hij woog 2800 gram en was 50 cm. Het ging erg goed met hem, Dev volgende morgen mocht hij al van de couveuse af en op mijn kamer staan en op woensdag naar huis.
Ik was gewoon niet uitgescheurd, alleen in me vagina een schaafwondje en kreeg 3 hechtingen.

Nu is hij inmiddels 5,5 maand, weegt 7125 gram en is 70 cm!!

groetjes Sabine,