Een sollicitatiebrief wie wilt even kijken voor me

hoi meiden

ik wilde gaan solliciteren bij een kleding winkel dus ik liep naar binnen aangezien er een briefje aan de deur hing dat ze personeel zochten.
het klikte gelijk met de twee meiden die daar werkte maar ik moest wel een officiele sollicitatie brief schrijven ja hoor dat heb ik nog nooit gedaan heb op het net gesurfd maar echt wijzer word ik er niet van want er zijn zoveel verschillende soorten
welke is nou goed??
ik heb nog nooit gewerkt afgezien van een vakantie baantje toen ik 16 was en een krantenwijk hahaha dus heb hier geen flauw verstand van

de tijd vliegt voorbij, geniet van elke dag

Gewijzigd door - mama van 3 jongens op 15 May 2010 10:31:25

Op www.carrieretijger.nl staat het redelijk duidelijk uitgelegd.

Ik hoop dat je er wat mee kunt.
Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

hoi bedankt voor je reactie dan volgt er nog een vraag daar ik dus nooit gewerkt heb zal mijn cv er vrij leeg uitzien
hoe vul ik hem op of zal ik die dan weg laten?

Nee, volgens mij is een cv wel heel belangrijk.
Je kan er ook cursussen op zetten, talen die je eventueel spreekt, en kinderen die je hebt gekregen, zo kunnen ze wel een beetje zien wat je in de tussentijd hebt gedaan.

Liefs, Anne

Ook kan je middelbare school en eventuele vervolg opleiding erbij zetten.

Liefs

idd, cv is belangrijk.
Mijn cv is erg lang, dit omdat ik veel (bij)baantjes heb gehad.
Dit is ook niet altijd in mijn voordeel, daarom staat achter de vertrek datum ook altijd de reden van vertrek (bijv. een keer een verhuizing naar andere kant van het land.)
Je kan er dus best een korte/bondige toelichting bij zetten.

Cv is erg belangrijk. Soms is het zelfs zo, dat ze eerst de cv bekijken en als ze die niet bevalt, de brief niet eens lezen.

Het is belangrijk dat je cv niet te lang is en overzichtelijk. Ze moeten in een oogopslag zien dat je cv duidelijk is en niet rommelig.

Als je niet veel ervaringen hebt met werk, kun je benadrukken dat het runnen van een gezin ook veel organisatie vergt en je goed moet kunnen plannen. Je kunt eventueel iemand als reverentie opgeven. Als je bijvoorbeeld veel in een vereniging doet of aan sport kun je iemand die je daar goed kent hiervoor opgeven. Natuurlijk wel even vragen of hij of zij dat wil doen!

Het staat ook goed als je bijvoorbeeld vrijwilligerswerk hebt gedaan of een EHBO cursus. Zet alles er maar op, maar voorkom dat het een rommeltje wordt!

Veel succes!

ps, NOOIT een brief met ‘ik’ beginnen. En een nieuwe allinea ook niet! voor eventuele andere tips moet je me maar even een e-mailtje sturen.

Ik ben ook druk aan het solliciteren, en een brief schrijven is inderdaat niet makkelijk! Ik heb zelf ook veel aan de site carieretijger gehad, en heb mijn brief hier door een paar moeders laten lezen, waar ik veel aan heb gehad.
Ik wens je heel veel succes!

Lilypie First Birthday tickers

nou ik heb hem vanmiddag ingeleverd welis waar zonder cd ik had jullie berichten niet gelezen!!!maar goed mocht het niks worden dan weet ik het voor de volgende keer.
hoe lang zal ik afwachten voordat ik weer contact ga opnemen met het bedrijf of hoor je dat zoiezo niet te doen

vind het wel eng hoor om te gaan werken ik zit al 10 jaar thuis met de kindjes vind het heerlijk maar om financiele ruimte te creeren heb ik toch een poging gewaagd.

o maar ik heb wel mijn werkervaring opleiding en kunnen in de brief zelf verwerkt misschien scheelt dat wat??

ook mijn man is aan het solliciteren gegaan
hij kwam gister zijn droombaan tegen bij het cwi maar hij heeft nog nooit gesoliciteerd en zoals jullie weten ik tot voorkort ook niet.
helaas heb ik nog altijd niets gehoord maar goed… dit is dus echt zijn droombaan eigelijk is hij die baan dr past niks anders beter bij hem dan dit…

nu dus ik heb mijn best gedaan om weer een soli brief te schrijven maar omdat deze dus erg belangrijk voor hem is wil ik hem graag evene door een van jullie laten lezen… graag iemand die wat goede feedback kan geven waardoor de kans groter word dat hij uitgenodigdt word voor een gesprek…

please wie wilt helpen???

Ik werk zelf al heel lang in de arbeidsbemiddeling, dus je mag me de brief mailen.
Het gaat me alleen niet lukken er vandaag nog naar te kijken.

Groetjes,
Sandra