Een snelle spijsvertering

weet iemand waar ik informatie kan vinden over een snelle spijsvertering bij kinderen.
mijn kleine man van 16 mnd word vaak wakker van de trek snacht.
smorgens bij zijn 1e ontlasting vinden we altijd bijna hele groente of andere dingen die hij gegeten heeft het lijkt er vaak op dat er het niet door zijn darmen word verteerd of word gebruikt om energie uit te halen.
ik ben benieuwd of iemand dit herkend en wat zei gedaan hebben om te zorgen dat de klein beter door slaapt.
ik moet zeggen sinds 2 dagen maken we de laatste payamapapje dikker door een paar schepjes pap van bambix toe te voegen.

onze man eet volgens mij ook iets te veel dit eet die van ons
smorgens pap van 200 opvolg melk
tussendoor een koekje en drinken
om half 12 1 botterham met beleg
smiddags drinken met een koek
s avonds eet hij met de pot mee
of hij krijgt eenpotje van 15 mnd en dan vaak eet hij nog wat van ons met een danoontje.
voor het slapen krijgt hij nog een payamapapje met pap waarhij nog ruim 180/200 van opdrinkt.

ben erg benieuwd naar jullie ideetjes
groetjes Tess

een lach van een kind geeft je dag zonneschijn
Lilypie 2nd Birthday Ticker
Lilypie 6th to 18th Ticker

Nee geen idee, kan ik je niet mee helpen ben ik bang, maar ga google’en op internet, misschien kan je daar iets vinden.
Mijn dochter wordt over twee weken een jaar en die eet het volgende
smorgens 210 + 7 scheppen en bambix
rond 10 uur half 11 een fruithap, kiwi met een appel ofzo
12 uur half 1 een boterham met een half flesje 120 + 4 schepjes
tussendoor een rijstewafeltje of koekje met wat drinken
17.30 met de pot mee
19 uur flesje van 120 + 4 schepjes.
Volgens CB moet die laatste fles eraf, maar ze vindt hem nog zo lekker en slaapt er ook best goed op ( niet altijd, want wij zitten soms nog met gebroken nachten, omdat ze lekker aan het spelen is).
Gr. Natasja

hoi,

Mijn man heeft ook als kind zijnde een ontlasting gehad van het terug kunnen vinden wat er de dag was gegeten. De dokter van hem heeft teon aangeraden om minder vezels te eten dus wit brood en voor pap niet volkoren maar een versie van wat jongere kinderen. Dit heeft hem goed geholpen hij eet nog steeds zo min mogelijk bruin brood maar let er wel op met bijvoorbeeld yoghurt dat zijn darmflora goed blijft.
Maar ik zou het even bespreken met de dokter. Misschien dat er nu een andere visie op is.

groetjes

lon106