Een laat middagslaapje

Mijn zoontje wordt over 2 weken 2 jaar. De laatste 2 weken gaat het slapen tussen de middag steeds later. Normaal was het 07.00 uit bed om naar de opppas te gaan en rond 12.30/13.00 naar bed. Nu mogen we blij zijn als hij om 14.00 gaat slapen. Het overslaan van zijn dutje 's middags gaat alleen als hij 's avonds vroeg naar bed gaat. Nu leg ik hem vaak om 14.00 of soms later op bed…zo lastig om afspraken te maken nu heb ik niks aan mijn middag…

Iemand ervaring hiermee?

Moet er wel beetje om lachen…

Mijn zoontje doet al weken/maanden niet anders dan smorgens van 10-11 slapen en smiddags van 14.30- 16.00 uur. Soms heeft hij een keer pech en moet hij er eentje overslaan en dan smiddags vroeger naar bed … maar anders is het pech voor mama

Ook hier een mama die s’middags niet weg kan. Tim doet 1 slaapje, maar wel een hele lange. Hij gaat om 13.00 uur naar bed en wordt dan ergens tussen 16.00 uur en 17.00 uur wakker.

Om 20.00 uur gaat hij dan naar bed en wordt de volgende ochtend tussen half 8 en 8 uur wakker.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Second Birthday tickers

Mijn zoontjes slapen ook beide nog in de middag. En ik ben dan eigenlijk ook altijd aan huis gekluisterd. Ik plan dan ook de meeste dingen in de ochtend. Vind ik zelf niet zo erg, want dan kan ik in de middag ook even bijtanken van een drukke ochtend. Ze zijn namelijk alletwee vroeg wakker en meteen erg energiek .

Soms is het wel vervelend als je 's middags ergens naar toe moet, maar dan probeer ik de slaaptijden wel aan te passen. De oudste is bijna 3 dus die slaat dan soms wel eens over, maar de jongste (16 maanden) leg ik dan in de ochtend ook nog even terug zodat hij 's middags wat korter kan slapen.

@simzoe: wat makkelijk als jouw kind dat zomaar toelaat om “zomaar” ff smorgens terug in bed te worden gelegd, dat pikt de onze dus echt niet!
En dan smiddags ook weer in bed!!!..die vlieger gaat hier echt niet op!

@sandra: Dus eigenlijk slaapt Tim nog wel zeker 16 uur per dag dan?
Kan hij dan savonds makkelijk in slaap komen?

Hier varieert het van een half uur tot MAX 1.20 uur!

Gr, Danielle

Lilypie Tweede Ticker

Het is inderdaad wel makkelijk dat Myka, als ik hem terug in bed leg, nog wel even wil slapen. Ik weet niet of ik dat over een tijdje nog voor elkaar krijg.
Soms kletst hij dan nog even en valt dan toch nog even in slaap. Dan is hij in ieder geval uit de drukte en weg van alle prikkels waardoor hij toch uitrust.
Bij de oudste kreeg ik dat toen ook niet voor elkaar, die pikte dat ook niet.

Groetjes Rebecca

Ja, Aaron het is echt een ontzettende slaapkop !!

S’avonds gaat hij om 20.00 uur en valt dan meteen in slaap.

Mijn vriendin heeft een kleine die 5 dagen jonger is dan Tim. Zij slaapt ook heel weinig net als Aaron. Echt max 1 uur op een dag. Tja dat is dan met Tim een heel groot verschil.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Second Birthday tickers

Wat kunnen die kindjes hierin toch verschillen zeg! Minke slaapt nog steeds twee keer per dag. Ze is echt niet te genieten als ik haar in de ochtend wakker hou, dus ze slaapt vaak om een uur of 10-10.30 en dan maak ik haar wakker na een klein uurtje en dan vaak 's middags nog van 1400 tot 1530 uur. 's avonds is ze tussen 1900-1930 uur in bed want dan is ze gewoon weer hartstikke moe. Ik heb me er maar bij neergelegd dat de komende jaren ( want zo weer een kleintje erbij) gewoon laveren tussen de slaapjes wordt ach en die slaapjes zijn ook wel weer fijn want dan heb je zelf even je handen vrij.

@linette: jij schrijft “en dan vaak smiddags nog”.
Is dat dus niet altijd?
Heeft ze dan ook wel een dagen erbij dat ze het alleen met het ochtendslaapje doet?

ben ff benieuwd!

Gr, Danielle

Lilypie Tweede Ticker

Als ik een afspraak heb 's middags dan wil ik hem nog wel een helemaal niet naar bed doen. Dan maar vroeg naar bed. Normaal ligt hij om 20.00 in bed en in het weekend een half uurtje later. Voor 08.30 hoor ik mijn zoon niet…
Heerlijk zo’n slaapkont!

De laatste tijd valt hij rond 13.30/14.00 in slaap en moet hij vaak wakker worden gemaakt voor het eten! Met dit weer is er ook niks lekkerders om in je bedje te liggen natuurlijk…

Danielle nou ik weet niet waarom ik dat heb geschreven want ze slaapt altijd 's middags nog haha!

quote:
Danielle nou ik weet niet waarom ik dat heb geschreven want ze slaapt altijd 's middags nog haha!

Zeker zwanger