Een kdv vraag

Hallo allemaal,

Larissa gaat sinds dat ze 4 maanden is 3 dagen per week naar het kdv. Ze is er dus al aardig bekend. Sinds begin mei dit jaar is ze overgegaan naar de dreumesgroep, omdat ze het idee hadden dat Larissa zich verveelde bij de babygroep. Ze was daar inmiddels de oudste. Ze ging blijkbaar uit verveling andere kinden bijten en duwen (de kleine aap en dus vonden ze het nu tijd worden om haar naar een groep hoger te sturen.

Echter ik merk dat Larissa echt heel erg moet wennen dat zeggen de leidsters ook. Omdat de dreumsen als het lekker weer is de hele dag buiten spelen, is Larissa nu ook veel buiten. Nou vind ze dat normaal wel leuk, maar ze kan blijkbaar de drukte nog niet aan. Ze wordt erg snel moe en dan hangerig. Nu doen de leidster haar als ze zien dat ze moe is nog wel naar binnen. Dit gaat inmiddels ook al wel wat beter…

Maar iets nieuws is nu dat ze bij het afscheid nemen van mij de hele boel bij elkaar schreeuwt. Ik blijf meestal omdat ik dicht bij haar kdv woon, zeker wel 10 minuten daar om uitgebreid afscheid te nemen. Ze heeft er dan ook nog nooit zo veel moeiete mee gehad! De ene keer is ze weer oke als ik al buiten sta en de andere keer gaat ze nog harder schreeuwen als ze me buiten ziet staan.
Zou het te maken hebben met de overplaatsting naar de andere groep dat ze het nu moeilijker vind om afscheid te nemen? En zal dit weer zo’n periode zijn? Of moet ik toch maar even een gesprek met de leidsters aangaan of het niet misschien te vroeg was voor de overplaatsting, ook al vind ik ook wel dat ze eigenlijk niet meer op de babygroep hoort.

Hoor wel van jullie of jullie ook zo iets hebben meegemaakt.

Groet,

mama van Larissa…

Our littel angel is Larissa

Hoi,

Laat ik beginnen bij afscheid nemen. Ik denk dat het een fase is. Wat wel heel goed kan helpen in 's schtends al beginnen met voorbereiden. Straks gaan we naar KDV, mama gaat werken…blablabla. Werkte bij ons heel goed. Pas het nog steeds toe. Hierdoor weet ze wat er gaat komen en gebeuren.

Vwb de groepswisseling moet ik heel eerlijk zeggen dat ik het wel vrij vroeg vind. Ik neem aan dat ze wissel normaliter met 18 maanden gebeurt. Larissa is wel echt een kleintje tussen de groteren. de groep os groter, er wordt ruiger gespeelt etc. Puck heeft zeker een aantal maanden moeten wennen. Daarbij is ze een jaar bij andere leidsters en kindjes. veel veranderingen in 1 keer.
Ik denk dat het nu een kwestie is van door de zure appel heen en Lariisa veel vertellen over wat er gaat gebeuren.

Sterkte meid!!

hoi,
ik werk op een opvang en mijn zoontje zit ook op de opvang. hij heeft ook een fase gehad dat hij krijsend bij de deur stond. heel zielig. maar uit ervaring weet ik dat doorlopen t beste is. een kus en een knuffel en dan gewoon weggaan. hoe moeilijk dit ook is. ik belde dan nog wel eens naar t dagverblijf om te vragen of hij rustig is en of alles nog goed is. dat stelde mij erg gerust, anders zat ik ook niet lekker op mijn werk.
vaak is t maar vijf minuten en gaan ze lekker spelen.
t afscheid moet ook heel duidelijk zijn. niet te lang. waarschijnlijk is t wel een fase hoor. en zeker zal ze even moeten wennen aan de nieuwe groep en andere leidsters.
maar geloof me als t goed is gaat dit wel weer over. op deze leeftijd hangen ze erg graag aan mama.
mijn zoontje tygo stond vanmorgen me uit te zwaaien en daarna had hij totaal geen oog meer voor me. alleen voor de bal.
terwijl hij echt een aantal weken erg moeilijk heeft gedaan met t afscheid.
het is wel heel vervelend voor jezelf en voor haar natuurlijk.

liefs jolanda

1 jaar en bijna 5 maanden zie ik staan.
Dan kan ik je vertellen dat dat tekeer gaan bij het afscheid nemen
zo ongeveer twee maand aan zal houden.

En dan is het opeens weer over.
Echt van de ene op de andere dag:
dag 1: Huilen tot en met bij het afscheid nemen (wat ik steevast negeer)
dag 2: Omdraaien, naar de speelgoedbak lopen, naar mij toekeren
en zeggen: “Dag Papa” en daarbij zwaaiend.

M.

Ik denk dat het een combinatie is. Eerst was ze de oudste in een groep en nu niet meer. Dat zal gek voor dr zijn maar uiteindelijk ook een uitdaging. Het zal ook een fase zijn en inderdaad…uit ervaring weet ik dat het afscheid kort beter werkte dan 10 min blijven tutten. Het druiste destijds zo tegen me gevoel in, maar een kort afscheid werkte het beste. Kort, maar wel duidelijk.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Hallo allemaal,

Erg bedankt voor jullie tips. Meestal heb ik wel een gevoel wat ik moet doen als we weer eens in een nieuwe situtie zitten. En nu ook weer, maar tips van andere mama’s vind ik ook erg belangrijk!

Heel erg bedankt.

Groet,

Vartien

Our littel angel is Larissa

Grappig dat je dit schrijft want mijn zoontje Barry is ook 1 jaar en 5 maanden en had precies dezelfde fase. Het ging altijd prima kdv hij zag je niet meer staan tot 1 of 2 maanden geleden. Krijzen als je weg ging maar ik wist dat het na 5 minuutjes over is omdat ik dat van de leidsters hoorde. Ik weet ook uit ervaring want ik heb ook een dochter van 3 jaar en 7 maanden dat het allemaal fase’s zijn. De laatste 2 keer kdv ging opeens wel weer goed en ging hij niet krijzen. En inderdaad het afscheid niet te langdradig maken dan maak je het alleen maar moeilijker. Ook als is dat wel eens moeilijk met een jongetje die je hele been vast houdt wat hier dus wel eens voor kwam.

Lilypie 4th Birthday Ticker

Lilypie 2nd Birthday Ticker