Een jaar, en ze staat nog niet!


#1

Goededag, mijn dochter is vorige week een jaar geworden en is ontzettend traag wbt haar grove motoriek, sinds 11 maanden komt ze eindelijk vooruit, ze kan nu eindelijk zelf zitten en kruipt of tijgert niet maar gaat met 1 been voor, en 1 been achter met haar handjes vooruit. Zodra ik haar op de bank laat staan houdt ze dit een paar minuten voor. Maar aan de tafel of een stoel zakt ze meteen door dr voetjes, laat staan dat ze zichzelf optrekt. In de box wilt ze niet meer zitten, dat is gelijk brullen. We hebben wel laminaat, en als ze geen slofjes of sokjes met anti slip draagt glijdt ze uit. Verder ontwikkelt ze zich prima hoor, maat maak me toch een beetje zorgen, ze weegt ook te weinig en heb ook het gevoel dat dat met elkaar samenhangt. Kan ik haar op een manier stimuleren, of moet ik het laten gaan tot ze zelf het licht ziet? Het cb zegt dat ik me nog niet druk hoef te maken, maar zij hebben makkelijk praten natuurlijk! Is dit herkenbaar??


#2

Vooral niet druk maken!
Heb 3 kids, en alleen de jongste (nu 13 mnd) stond voor zijn 1e verjaardag als we hem vasthouden.
De beide meiden waren gewoon wat later. Waren ook billenschuivers net als jouw kindje.
De oudste begon met 13.5 maand met op dr billen te schuiven, en de 2e rond 11 maanden denk ik.
Geen probleem! Nu (2.5 en 3.5) rennen en lopen ze vrolijk rond.
Komt allemaal goed. Ieder kind ontwikkeld zich in zijn eigen tempo.


#3

Oke blij om te horen! In onze omgeving zijn meerdere kindjes waar mn dochter maar een paar weken mee scheelt, en allemaal staan ze al, sommige lopen zelfs al. En elke keer krijgen we het zelfde gezeur; en kruipt/staat/loopt ze nou nog niet? Dit frustreert enorm, het lijkt soms wel een wedstrijd. En ondanks dat ik hier niet aan mee wil doen, heb ik toch mijn twijfels of mn kindje niks heeft en wil ik haar stimuleren om zelf te blijven staan. Stom eigenlijk he, voor mij een teken dat ze er nog niet aan toe is omdat ze steeds dr beentjes optrekt!


#4

dat lijkt me inderdaad frustrerend, zulke opmerkingen. Ik zou het zoals Domino zegt even aankijken, als het nou nog veel te lang gaat duren dan zou ik weer langs het cb gaan. Maar voor nu zou ik het even afwachten, wie weet gaat het straks ineens heel snel!


#5

Hier hebben we uiteindelijk voor de oudste met 1,5 jaar fysio gekregen omdat ze wel stond en aan de hand liep maar nog niet zelfstandig. En om eerlijk te zijn: heeft niks uitgemaakt! Ze deed het in haar eigen tempo en ging lopen toen zij er aan toe was!!
Onze 2e heb ik fysio geweigerd toen CB er mee aankwam met 14 mnd. Ik wist de tips nog wel van 1e keer. En dat was ook zo. En met 1,5 jaar liep ze ook. Ik zie het probleem niet.

Jongste, nu net 13 maand, teigert, kan op zijn billen schuiven en zich tegen een stoel in zitstand trekken. Maar zelf gaan zitten doet ie ook nog niet. Komt vanzelf wel. Hij praat weer bijna niet, terwijl mijn oudste al de oren van mijn hoofd kletste met 1 jaar. En daar wordt dan weer niet naar gekeken!?!
En vaak is bijv fijne motoriek heel goed en komt grove wat achteraan. En andere kinderen hebben t weer andersom…

Met 14 maand meot je weer naar CB, je kan dan altijd aankaarten Toch?!