Een hele of halve fles 's nachts?

Mijn zoontje is bijna 9 weken en slaapt nog niet door.
Nu kan ik dat van zo’n kleine spruit natuurlijk ook nog niet verwachten…
Inmiddels zit er wel een ritme in, overdag komt hij netjes om de 3 1/2 a 4 uur en slaapt na 1 1/2 wakker te zijn geweest tot de volgende voeding. Heerlijk!
In de avond slaapt hij heel goed, als we hem niet wakker maken voor de laatste fles komt hij 's nachts om een uurtje of 1.00/2.00. Alleen dan het probleem dat ik er dan 2x 's nachts uit kan…dus dat doe ik bijna nooit.

Nu krijgt hij 5 x 150 ml overdag en 's nachts ook nog een fles.
Gister geprobeerd om zijn laatste fles van 23.30 180 ml te geven en dat ging best goed want vanochtend kwam hij om 04.30. Ik heb hem toen een klein flesje gegeven van 90 cc en toen kwam hij om 8.00 pas weer.

Geven jullie 's nachts een hele fles als hij/zij nog komt of passen jullie dit aan
afhankelijk van de tijd dat hij wakker wordt. Hij neemt namelijk geen genoegen met een speen om het te rekken en lang laten huilen is ook geen optie want dan wordt mijn andere zoon van 3 wakker die er naast slaapt.
Hoe doen jullie dit?

ik paste het op een gegeven moment idd aan op het tijdstip dat hij kwam, maar dan zat hij al wel op de 5x 200 overdag. was iets van:7.00 11.00 15.00 19.00 23.00
met 3/4 maand,

eigenlijk slaapt hij hier door sinds dat hij 2 maand oud is, (3 dec geboren, sinds begin februari) nouja doorslapen in de zin van geen fles meer nodig heeft, geloof ik :blush: Hij lag toen in het ziekenhuis ivm rs-virus en daar krijg je toch wat meer ritme automatisch, hij had er ook minder problemen mee dan thuis om even te wachten grroomm mama’s zwakke plekken weten blijkbaar.

Ik hield altijd mijn vaste schema aan, dus om de vier uur, soms iets eerder of iets later, maar nooit meer dan 4 1/2 uur ertussen dan maakte ik hem wakker. Om 23.00 gaf ik hem de laatste fles, kwam hij snachts dan gaf ik hem een klein flesje idd. en dan pakte ik hem om zeven uur precies weer, om niet uit mijn ritme te komen.

Kwam hij naar vijf uur en was hij niet meer te zussen dan een hele fles en pas weer om 11.00 (of 10.30 en dan weer om 15.00) Kwam hij om vier uur dan 60cc, drie uur 90 cc, twee uur 120 cc. Ik heb hem nooit meer gegeven trouwens dan 1000 cc per dag dus 5x 180, want dan is het slecht voor de niertjes dus dan zou het nog wel 150 zijn geweest.

en idd geef hem lekker een volle fles savonds van 180 slaapt hij lekker door en begin anders smorgens ook met de eerste fles 180 cc zodat hij meteen een goede start heeft.

Als een kindje van die leeftijd 's nachts komt en geen genoegen neemt met een speen of even laten huilen, dan gewoon een voeding geven. Dat heeft-ie nog nodig.

Doorslapen is niet te forceren. Het ene kindje is daar eerder aan toe dan het andere kindje. Kwestie van afwachten.

Groetekes, Sje

In het begin heb ik heel erg zitten tobben met zijn flesjes… Zat echt geen ritme in en iedere dag zag er weer anders uit qua tijd. Hij kreeg toen 7 x 120 ml per dag. Toen probeerde ik 135 ml per fles maar bleef om de 3 uur komen.
Toen ik flessen van 150 ml ging geven kwam hij netjes om de 4 uur dus ben al blij dat er ritme in zit!

Hij kreeg altijd 5x 150 ml en de laatste fles 165ml Nutrilon Forte.
Dit was inclusief de nachtvoeding. Ik gaf hem netjes een hele fles 's nachts maar rond 7.00 dan meldde meneer zich alweer en zat er minder als 4 uur tussen de laatste voeding. Dus gister wat meer gegeven met de laatste fles en vannacht een klein flesje tot de dag hier weer begon.

Hoeveel kregen jullie kindjes rond 9 weken?
Hier dus 5x 150 ml en 1x 165 ml… Het is wel een hongerlappie hoor want heb nog nooit meegemaakt dat hij zijn fles heeft laten staan! hahahahahaha

Levi zit nu al hele tijd in het ritme van:

8.00 180 + 6 schepjes
12.30 180 + 6 schepjes
16.00 180 + 6 schepjes
20.00 150+ 5 schepjes
23.00 150+5 schepjes

Al vanaf het begin als hij de nacht kwam kreeg hij mini flesje van eerste weken 90 / 2e week 60 … en nu al hele poos niks meer (even afkloppen)

ik gaf mijn kinderen altijd nog een nacht voeding als ze er om kwamen en het speentje hielp niet dan hadden ze echt honger
en werden alleen maar stil van een flesje
negen weken is nog jong ik zou gewoon een flesje aanbieden zo nodig
je kan het wel rekken natuurlijk

trotse mama van twee pracht boys van 5 en 3 jaar en zwanger van ons derde wonder

Nou rekken 's nachts daar heeft meneer echt geen genoegen mee dus hij krijgt gewoon een flesje…hij is nog zo klein. Hij heeft het gewoon nog nodig!

De afgelopen 3 nachten maakt hij er wel een beetje een potje van 's nachts.
Voor de laatste fles om 23.00/24.00 maak ik hem wakker of wordt hij heel af en toe uit zichzelf wakker…gisteravond deed hij dat plotseling weer…
Rond een uurtje of 4.00/5.00 krijgt hij een fles en en gaat dan na een 1 a 2 uur keihard huilen. Dit duurt gelukkig niet langer als 5 minuten en na 2x een speen geven viel hij gelukkig weer in slaap. Dit is nu al 3 nachten zo en overdag slaapt hij nu weer heel erg goed.

Heb wel het idee dat hij weer een beetje in zijn sprongetje zit…vandaag is hij 9 weken…
Gisteravond werd hij om 24.00 wakker en toen vannacht om 02.30 nieuwe tijd!
Is wel erg snel voor zijn doen… Toen vanochtend om 5.00 was het huilen en om 7.30 was hij wakker dus eigenlijk 08.30…dus heb eigenlijk niet echt heel erg mogen klagen…