Een echte puzzelverslaafde


#1

Lindsey heeft puzzels altijd al leuk gevonden.
De houten puzzels begon ze op een gegeven moment zo makkelijk te maken dat we vonden dat het tijd werd voor wat moeilijkers.
Met sinterklaas heeft ze een doos met puzzels van Dora gekregen. Hier zaten puzzels van 6. 9, 12 en 16 stukjes. Dit ging heel goed, in eerste instantie lukte vooral die van 6 en 9 stukjes goed. Een paar weekjes later ging die van 12 stukjes ook met gemak in elkaar en nog even later die van 16 ook. Ik een nieuwe doos gehaald met hetzelfde aantal stukjes omdat ik dacht dat ze die puzzels van Dora gewoon te vaak had gemaakt en de plaatjes dus kon dromen.
Maar ook al die puzzels (met allerlei boederijdieren) had ze binnen twee weken door.
Nu dan toch maar de puzzels van 12, 16, 20 en 24 stukjes gehaald.
En nu heeft ze dus zelfs die puzzel van 24 stukjes helemaal zelf in elkaar gezet!
Ze kijkt ook echt naar de plaatjes en die zoekt ze dan goed bij elkaar.
Ze vind het echt leuk om te doen, dus nog even en dan zit onze kleine meid aan de eettafel een puzzel van 3000 stukjes in elkaar te zetten haha
Ik vind het echt zo ontzettend knap.

liefs,
Rinske


#2

Oh stuur haar maar hier langs. morgan is nu aan de 48 stukjes begonnen. Ze had dus ook die dora puzzels en die gingen ook in en uit elkaar. En ik had nog 2 hello kitty puzzels van 48 stukjes elk. Ze red helemaal alleen nog net niet maar ze komt een heel eind. Voor we het weten puzzelen ze samen aan de 3000 stukjes

Groetjes,

Michèle


#3

Knap hoor, wat ontzettend leuk he al die puzzelaars hier

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie


#4

Wat knap van Lindsey! Het boeit Erik niet, maar het lijkt me zo leuk om samen te doen.

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers


#5

Michèle: ze heeft idd ook 2 puzzels van 45 stukjes en die lukken ook al aardig, maar dan idd niet helemaal zelf. ik zie ze al zitten twee van die kleine moppen een puzzel maken van 3000 stukjes hahaha geweldig, zou toch raar staan te kijken

Mriek: is ook heel leuk om samen te doen. zeker de opmerkingen die ze tussendoor maakt. ‘mmmm even kijken hoor’, ‘mmmm even zoeken hoor’, ‘ja die pas wel’ of ‘nee pas niet’. Dat klinkt dan zo wijs, echt heerlijk.

liefs,
Rinske


#6

Hihi, dat klinkt zeker heel wijs. Pienter meisje, die Lindsey

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers


#7

@ Rinske oh dat hoor ik hier de hele tijd: Past niet! Past niet! Past niet! Oh mamma past wel.

enne ik zie het al voor me die moppen aan zo’n puzzel.

Groetjes,

Michèle


#8

Haha, schitterend!
Seth vind het ook geweldig, hij maakt nogsteeds de puzzels van sinterklaas, haha!

We hebben ook met 4, 6, 9 en 12 stukjes. En nu sinds een paar dagen gaan die van 12 stukjes ook erg goed. (daar hebben we meer dan 10 puzzels van, hebben we allemaal gekregen)
Sommige puzzels vind ik zelfs lastig, want die plaatjes zijn zo onduidelijk, haha!

Maargoed, we hebben nog 1 puzzel van 16 stukjes, die ik nog niet met hem heb geprobeerd, maar daarna moeten wij ook grotere aan gaan schaffen.

Ook hier steeds: nee, lukt niet! past niet!

Liefs, Anne

Lilypie Third Birthday tickers


#9

nog zo eentje als er een stukje wel past, is de opmerking: zo mama dat is beter
dan lig ik ook echt krom van het lachen en zit ze mij verontwaardigd aan te kijken, zij is tenslotte bloedserieus bezig hahaha.

liefs,
Rinske


#10

Leuk dat Rinske zo van puzzelen houd en dat het zo goed gaat.

Tim is ook zo puzzelverslaafd. Echt geweldig om te zien hoe geconcentreerd hij bezig is en idd tegen zichzelf praat. Hij heeft Cars puzzels die vanaf 4 jaar zijn maar die maakt hij al helemaal zelf. Zijn 24 stukjes en ik dacht het duurt wel even voordat hij die zelf kan. Maar alleen dag 1 had hij daar wat hulp bij nodig, maar daarna ook niet meer. En ik weet niet van wie Tim het puzzelen heeft, want ik vind er echt niks aan.

Groetjes,
Sandra

Gewijzigd door - Sandra1980 op 10 Feb 2011 23:41:39


#11

@ Rinkse ha ha ha heerlijk he ze bloedfanatiek ze zijn Of als ze een stukje niet kan vinden: MAMAMMA WAAR IS STUKJE??? Oh hier…

Groetjes,

Michèle


#12

@Sandra: het is Lindsey die zo gek is op puzzelen hoor, niet ikke.
ik vind het wel leuk om mee te doen maar meestal krijg ik daar de kans niet voor, dan is het gelijk ‘NEE ikke doen’ hahaha

@Michèle: Hahaha dat is inderdaad ook een herkenbare

liefs,
Rinske


#13

Hihi foutje, ik bedoelde idd Lindsey.

Groetjes,
Sandra


#14

Ik ben benieuwd wat we hier vandaag weer gaan doien vanmiddag na het slapen

Groetjes,

Michèle


#15

mmm ben benieuwd hahaha.

hier begint het 's ochtends ook al gelijk haha dan zegt ze gelijk al ‘na eten puzzel maken he?’ hoe bedoel je verslaafd hahaha.
ach beter dit dan de hele dag achter de tv.

liefs,
Rinske


#16

Hier hebbe nwe 's morgens meestal geen tijd. We ontbijten gaan douchen en dan gaan we boodschappen doen en als we terug komen lunchen we en dan gaat ze slapen dus hier komen ze 's middags te voorschijn

Groetjes,

Michèle


#17

Ook hier zijn vanochtend al meerdere puzzels gemaakt

Liefs, Anne

Lilypie Third Birthday tickers


#18

hier vanmorgen ook 1 puzzel gemaakt.
ze is vandaag met papa naar opa en oma, met de belofte dat ze bij opa en oma ook puzzels mocht maken was het goed hahaha

liefs,
Rinske


#19

hier is vandag gekleurd met stiften onder begeleiding van mamma, maar dat wil nog niet zeggen dat er niks meer gepuzzeld gaat worden, de dag is nog niet om.

Groetjes,

Michèle