Een dringende vraag, vijfde ziekte

Kreeg vandaag een telefoontje van het kdv dat daar de vijfde ziekte heerst. Omdat het volgens hen de eerste 20 de meest risico volle periode is, kan ik Anna volgens hen gewoon naar het kdv brengen.

Nu las ik op het internet (Wikipedia) dat er in een later stadium in de zwangerschap kans is op foetale bloedarmoede. Daar heb ik geen zin in.

De vraag is nu of ik Anna gewoon naar het kdv kan brengen of dat ik haar het beste thuis kan laten. Help…

gewoon de huisarts bellen, wij zijn geen deskundigen op gebied van ziektes, alleen op elk ander gebied kunnen we je helpen.
echt eerlijk, 5/ 6 de ziekte is iets met vlekjes maar meer weten we niet

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor & Alexander!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

Ik zou ook even bellen naar de huisarts of verloskundige !

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Ik zou geen risico nemen en haar thuislaten. Hoewel besmetting al plaatsgevonden kan hebben. Dus net wat de anderen zeggen: bellen met verloskundige en/of huisarts.

Groetekes, Sje

's Avonds laat heb ik toch maar even gebeld naar de huisartsen post en die zeiden heel stellig, met 31 weken is er GEEN risico meer voor het kindje.

Omdat ik mijn rust wel nodig heb en Anna zo graag naar het kdv wil, heb ik haar toch maar gebracht. Kan ik even op bed gaan liggen en mijn bekken rust gunnen!

Nou, fijn dat ze je hebben kunnen geruststellen.

Groetekes, Sje

fijn voor je een hele geruststelling voor je

Liefs en dikke kus brenda en charissa

Lilypie 4th Birthday PicLilypie 4th Birthday Ticker

hoi ,
ik sprak laats een vriendin van mij en heel toevallig hadden wij het erover .
zij had met acht weken een miskraam gehad en de gyn waar zij onder behandeling was zei dat het er mee te maken kon hebben dat haar oudste de vijfde ziekte had.
wel wil ik erbij vermelden dat ik geen arts of wat dan ook ben (was dat maar zo) en dat het in een later stadium van de zwangerschap misschien geen kwaad kan maar bij haar zeiden ze dat dat de oorzaak was van haar miskraam.
groetjes

Altijd fijn zo’n opbeurend bericht er nog bij!

Groetekes, Sje

Joepie…!!

Groetekes, Sje

Vind dat snel gezegd hoor wennetje 1 op de 3 zwangerschappen eindigd in een miskraam en is meestal echt geen oorzaak voor. En geloof ook niet dat een gynacoloog dat zo zegt want ook die weten wel hoe vaak het mis gaat.

Groetjes Michelle

Lilypie Kids birthday PicLilypie Kids birthday Ticker

Lilypie Kids birthday PicLilypie Kids birthday Ticker

Hoi, misschien praat ik voor mijn beurt, maar geloof niet dat wennetje er kwaad in zag dit te melden. Vind het niet leuk dat ze dan zo afgebrand word op horen zeggen.

De vraag van Judith was duidelijk.

quote:
De vraag is nu of ik Anna gewoon naar het kdv kan brengen of dat ik haar het beste thuis kan laten. Help…

gelukkig kan de huisartsenpost haar gerust stellen :

quote:
's Avonds laat heb ik toch maar even gebeld naar de huisartsen post en die zeiden heel stellig, met 31 weken is er GEEN risico meer voor het kindje.

Omdat ik mijn rust wel nodig heb en Anna zo graag naar het kdv wil, heb ik haar toch maar gebracht. Kan ik even op bed gaan liggen en mijn bekken rust gunnen!

en later reageert wennetje!
met

quote:
hoi ,
ik sprak laats een vriendin van mij en heel toevallig hadden wij het erover .
zij had met acht weken een miskraam gehad en de gyn waar zij onder behandeling was zei dat het er mee te maken kon hebben dat haar oudste de vijfde ziekte had.
wel wil ik erbij vermelden dat ik geen arts of wat dan ook ben (was dat maar zo) en dat het in een later stadium van de zwangerschap misschien geen kwaad kan maar bij haar zeiden ze dat dat de oorzaak was van haar miskraam.
groetjes
</BLOCKQUOTE id=quote>

niet gelijk zo veroordelend aub… we zijn er hier om elkaar te steunen.

En ik zie geen verkeerd woord in die reactie, alleen opbeurend, misschien onnodige info omda judith veel verder is in haar zwangerschap maar toch

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor & Alexander!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

jeetje ,
pffff , ik zeg alleen maar wat mij verteld is.
sorry daarvoor

Het was van mij, en ik denk van Sje ook, een beetje synisch bedoeld. Helemaal niet om je aan te vallen hoor Wennetje! Ik had gelukkig al van de ha-post vernomen dat het totaal geen kwaad kon voor het kindje.

Maar als je onzeker bent over het gevaar van een doogeboren kindje kan je schrikken van jou reactie.

Maar goed, even goede vrienden hoor!!!

daarom had ik er ook nadrukkelijk bijgezet dat het om een zwangerschap van acht weken ging en dat het in een later stadium geen kwaad kan , alleen in het begin.

de gyn had dit als reden opgegeven omdat ze buiten de miskraam ook gewricht klachten had , en koorts , ze had het virus dus echt onder de leden en dat schijnt in het eerste trimester niet goed te zijn , gelukkig voor jouw dus geen probleem.

quote:
Het was van mij, en ik denk van Sje ook, een beetje synisch bedoeld. Helemaal niet om je aan te vallen hoor Wennetje! Ik had gelukkig al van de ha-post vernomen dat het totaal geen kwaad kon voor het kindje.

Maar als je onzeker bent over het gevaar van een doogeboren kindje kan je schrikken van jou reactie.

Maar goed, even goede vrienden hoor!!!

Zo was mijn reactie inderdaad ook bedoeld. Gewoon omdat Judith net gerustgesteld was en dan kan zo’n extra reactie over een miskraam, ook al is die miskraam in de eerste weken, toch weer ongerust maken. Dat kun je er dan net niet bij gebruiken als je net zo ongerust en onzeker bent geweest.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 08 Apr 2009 20:44:42