Een broertje of zusje erbij?


#1

iK BEN DUS ELLEN ,NU EEN TROTSE MOEDER VAN EEN ZOONTJE BIJNA 4MAANDJE OUD.

kRIJG LANGZAAM ALWEER DE KRIEBELS VOOR EEN TWEEDE,MAAR VRAAG ME AF OF DAT NIET TE SNEL IS.

Daarmee bedoel ik te zeggen,stel dat het lukt,dan zou ik in december a.s uitgeteld zijn en is ons zoontje pas 1jaar en een maand oud.

van de ander kant denk ik dan kunnen ze elkaar sneller accepteren,de oudste dan.en ook spelen

Behalve dat ze allebij nog in de luiers zitten.

MIjn vraag is zijn er al ervaren moeders die er over mee kunnen praten.

want tegenwoordig zie je dat ze vaak pas aan een 2e willen gaan proberen als de oudste anderhalf is/2jaar.

 

gr ellen


#2

Hier zit er 16 maanden tussen, Ik vond het heel zwaar en nog eigenlijk

er is constant compentitie, de jongste wil wat de oudste doet, de oudste heeft zo iets van jaaaaa daagggggg jij bent jonger en ook gewoon dat het niet kan...

Maar iedereen heeft andere ervaringen, dus ik denk dat je je gevoel moet volgen

succes

Tries


#3

hoi ellen.

ik heb geen ervaring, want heb zelf ook net de eerste, marijn is in december geboren ,maar bij mij kriebelt het ook weer hoor, en lijkt me ook gewoon leuk, dat ze iets aan elkaar hebben, mijn vriend twijfelt nog,, dus we zullen wel zien., maar hoor het van meer.

succes groetjes van henrieke


#4

Ze zeggen dat je lichaam gemiddeld 9 maanden nodig heeft om te herstellen van een zwangerschap en bevalling. En daarbij moet je je afvragen of je de drukte aan kan van twee hele kleintjes. Ik heb een dochtertje van bijna 16 maanden en ben nu zelf bijna 4 maanden zwanger van de tweede. Maar als ik zie hoe ik me handen vol heb aan mijn dochtertje vliegt het me soms wel eens aan. Dan denk ik: Help, hoe ga ik dat straks doen? Maar ik heb wel zoiets van: Als jij er zelf een goed gevoel bij hebt vind ik dat niemand kan zeggen dat het te vroeg is. Of een arts ofzo moet zeggen dat het nog niet kan. Je bent van je eerste niet met een keizersnede bevallen? Want dan mag je volgens mij sowieso een bepaalde periode eigenlijk niet zwanger raken.

Nou, heel veel succes met je keuze. Misschien heb je die al wel gemaakt.

Liefs Mariska


#5

Mijn moeder was zwanger van mij toen mijn zus 4 maandjes was. Het is ontzettend goed gegaan en wij hebben veel aan elkaar gehad.
Ikzelf heb nu een dochtertje van 6,5 maand en ook ik kan niet wachten om weer zwanger te worden! Ik sta gewoon te popelen maar mn vriend en ik hebben afgesproken pas in December te gaan proberen en ook al is dat al over 2 maand, ik kan niet wachten!!
Het heeft er denk ik ook heel veel mee te maken dat alles zo snel gaat en je de zwangerschap en het echte kleine van je baby mist.
Maar ook al is 2 kleintjes in luiers extra druk, het is ook extra gezellig :stuck_out_tongue: Lijkt mij :wink: