Mijn kinderarts vertelde me dat mijn dochter van 11,5 maand genoeg aan zuivel zou hebben met één beker melk per dag. Dus ook geen pap en dergelijke (lust ze ook niet). Ik vind dit nogal weinig of valt dat wel mee?
Momenteel heeft ze veel last van doorkomende tanden en ben ik weer teruggegaan naar 2 flessen melk (ca. 230 cc per stuk) in plaats van één. Ze kan namelijk bijna niet eten of uit haar beker drinken en ik weet niet hoe ik anders genoeg voeding en vocht kan geven (uit een fles wil ze alleen maar melk drinken).
Herkenbaar? Tips? En wat vinden jullie van één beker zuivel per dag?
Één beker melk?
hmm vreemd. Overal staat dat een kind 2-3 bekers melk moet drinken op een dag.
helpt chamodent niet? dat is tegen doorkomende tandjes en hielp bij lisa en lucas altijd goed.
kinderen moeten minimaal 500 ml vocht op een dag binnen krijgen.
Vreemd joh! ik zou gewoon die 2e fles geven hoor…als zij dat wel drinkt en anders misschien niets zou ik het zeker niet laten. Je overvoedt haar toch niet en je moet toch wat he…ik ben altijd blij met alles wat ze eten of drinken. Lucas eet en drinkt op het moment ook erg slecht…dus wij geven alles wat hij lekker vindt (wel binnen de beperkingen hoor…als het aan hem ligt eet hij de hele dag koekjes…hihi).
Gr, bianca
mama van Lisa (14-05-2003) en Lucas (31-12-2005)
het verschilt toch per kind de melk inname mijn zoon hoeft ook maar een beker per dag ik kijk altijd bij voedingscentrum daar staan de leeftijden bij
kinderen van 1 tot 3 jaar moeten 300 ml per dag binnen krijgen dus het klopt wel 1 beker min zoontje drnikt ok te weinig melk maar heb een andere oplossing bij super de boer hebben ze een fles dat kunje mengen met melk lijkt dan op yogi
Mij heeft cb ook eens gezegd vanaf 1 jaar nog 300ml melk geven.
En de rest water of sap of thee of id.
Hier helpt dentiox goed bij tandjes en een bijtring.
groetjes Gytha