Een 2e ego na 2 weken

Ik ben gisteren bij de verloskundige geweest. Alles imn orde . Maar omdat ik wat zwaarder ben wil ze over twee weken alweer een ego hebben. Geen probleem hoor . Nu ken ik iemand die net zovel is (we schelen na de ego 4 dagen) en die moet over 2 weken ook terug komen voor een ego. )Zij is niet zo zwaar). Kennen meer mensen dit. Bij Danielle was dat niet zo.

Ik moet wel zeggen dat bij beide zwangerschappen de eerste ego een inwendige was, maar bij Danielle had ik niet zo snel weer een 2de ego (zover ik me kan herrinderen).

Groetjes Corina

Bij ons zat er tussen de eerste en 2e echo 3 weken… gebruikelijk is hier 4 weken. Een echo met 8 weken en eentje met 12 en vervolgens 20 weken. (alleen wij hadden 9 en 12 weken toen).
Met 12 weken werd bij ons nu de ‘definitieve’ termijnbepaling gedaan. Maar misschien zijn er inderdaad meer mensen met na 2 weken een nieuwe echo??

Ik had een echo met 10 weken, maar toen bleek ik nog net geen 10 weken te zijn. (was wel een uitwendige echo)
Toen kreeg ik er nog één, twee weken later, omdat ze toen pas echt goed alles zouden kunnen zien.

Liefs, Anne

Het hoeft niet aan het gewicht te liggen hoor. Bij Sylvie ging ik de eerste weken gewoon bij de huisarts op controle. Toen heb ik met 8 week een echo gehad en daarna weer met 12 week.
Maar nu zit ik bij een verloskundigenpraktijk die standaard eerst met 8 week een echo doen en daarna 1 met 10 week. Dus bij iedereen. Dit doen ze omdat je de eerste keer meestal niet precies weet hoe ver je bent dus daar gaan ze dan naar kijken. En met 10 week gaan ze kijken of de termijnbepaling van de 8 weken nog steeds klopt.

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie