Eczeem

Toch maar weer eens een topic over eczeem…
Jasper heeft er al heel lang last van, soms hebben we het weer goed onder controle, maar nu lijkt het maar niet te lukken om z’n huidje weer rustig te krijgen. Vooral z’n onderarmen en bovenbenen blijven maar vurig, en wat ik ook smeer het blijft er steeds maar terug komen. Ben dus inmiddels maar weer gestart met de hormoonzalf, maar eigenlijk baal ik daarvan.
Vorige maand kocht ik Balneum lotion, ik dacht maar eens wat anders proberen, maar dat bleek totaal geen succes, schijnbaar bijt/prikt dat want Jasper was echt niet blij dat ik hem daarmee ingesmeerd had! Zo zielig…
Ik doe zoveel mogelijk, dagelijks smeren met vaseline cetocromatolol en met Bepanthene lotion, zo min mogelijk in bad (maar ja met al dat zand van het buitenspelen op het KDV…) Hij slaapt in een speciaal zilverpakje, maar dat lijkt zijn werking inmiddels ook te zijn verloren. Geen citrusfruit, geen geparfumeerde zeepjes e.d. Neutral wasmiddel, geen wasverzachter.
Het enige dat misschien toch weer baat kan hebben is opnieuw stoppen met melkproducten… Maar eigenlijk gaat me dat ook tever en ben ik juist zo blij dat ie van de meeste problemen van de koemelkallergie af is.
Kortom ik baal gewoon even van zn onrustige huidje en van het feit dat het me even niet lukt om het weer goed te krijgen… Heb tig dure zalfjes en badproducten staan dus ben er eigenlijk ook een beetje klaar mee om weer wat nieuws te proberen, ik hoop dan ook nog wat ervaringen van jullie te horen… Iemand de gouden tip bij eczeem?

Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers

Het klinkt raar
Maar bij mijn kids ook aan de hormoonzalf etc gezeten tot dat ik deze tip kreeg van iemand anders
Ik gebruik nu dodezee zout Doe ik 1 keer in de week flinke schep in bad En als t heel heftig is doe ik het een keer of 3 in de week
20 min in bad en t werkt als een trein Al 2 jaar bijna exzeem vrij
Je kan t kopen bij de drogist en is van het merk Zarq
Veel succes

Groetjes
Linda

Mama van Bjorn 15-08-08

Lilypie - Personal pictureLilypie Pregnancy tickers

Hoi Linda,

Bedankt voor je reactie en tip!
Is het merk Zarq, hetzelfde als Zarqua waar je ook bodylotion, waslotion, billenspray e.d. van hebt? Die producten heb ik nl wel gebruikt en daar zitten idd ook dode-zeezout mineralen in, hier hadden we niet zoveel baat mee en het rook ook behoorlijk geparfumeerd. Maar heb nog nooit losse dode-zeezout gezien/geprobeerd. Wie weet is dit ook de gouden tip voor ons, morgen toch meteen maar naar de drogist!

Groetjes Carolien.

Ja dat merk bedoel ik Maar hier in huis noemen we het de zarq pot Sorry
Van de producten aan zalf etc werd het bij mijn kids ook niet beter Maar de potten zee zout deden het wel heel goed
Sterkte ermee
Hoop dat je er baat bij hebt

Groetjes
Linda

Mama van Bjorn 15-08-08

<a href=“http://lilypie.com/">[img]http://lilypie.com/pic/2009/10/31/KjGX.jpg" width=“57” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie - Personal picture” />[img]http://lbdm.lilypie.com/huw0p1.png” width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Pregnancy tickers” /></a>

Gewijzigd door - ieppom op 23 Jul 2011 13:34:20

Ik heb geen tips, maar wil wel even kwijt dat ik met Jasper en jullie meeleef. Sneu hoor, dat het maar niet wil lukken om het onder controle te krijgen. Wat moe dat vervelend voor hem zijn!

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Hoi hier ook 'n flink exceem mannetje. Wij zijn sinds 'n maand of 3 gestart met 'n klassieke homeopaat, ik was het ook zo zat om met hrmoonzalf te smeren zeker omdat er bij ons ook flink wat longproblemen in de familie zitten (longproblemen en exceem gaan nl samen). Ook hier al de hele apotheek en drogist gehad, Mees reageert op veel dingen dus ook geirriteerd (zarq hoeven wij niet te proberen, gilt hij het uit). Het enigste wat hier helpt is van Kneipp de huidolie voor probleemhuid, daarnaast hoef ik echt niks anders te smeren want het doet hem enorm zeer. Sterkte ermee weet wat het is…

Gr Patries

Hier nog een eczeem mannetje
Gebruik ook hormoonzalf en cetomacrogolcreme met vaseline.
Toen het een tijdje geleden ook heel erg werd en nattig ben ik terug naar de dokter gegaan. Toen een andere creme voor erbij gekregen, Lanette, en daarmee gesmeerd in combinatie met hormoonzalf (4 dg smeren, dan 2 dagen niet) Dat hielp toen heel goed, toen het weer bijna weg was gewoon weer oude zalf gebruikt.
Voor in bad gebruik ik de balneum badolie voor de zeer droge/ruwe huid. De creme prikt inderdaad!
Ook zwem ik eigenlijk nooit met mijn mannetje wat wel jammer is want hij vindt het zo leuk. Maar daarvan wordt zijn eczeem ook heel erg.
Ik merk ook dat als hij korte mouwtjes of een korte broek aanheeft dat er dan meer plekjes ontstaan, wellicht door de allergenen op de grond/in de lucht?
Misschien wel goed om even terug naar de ha te gaan of wellicht een dermatoloog als het te erg wordt?

Liefs

Hier ook eentje. Ben laatst dus naar de dermatoloog geweest, maar er is maar 1 advies. Gewoon hormoonzalf smeren, gelijk als je een plekje ziet en niet wachten tot het heel erg is. En verder smeren met vasaline, zo vaak mogelijk.

Je houdt het nooit onder controle, 1 keer in de zoveel tijd komt het weer opzetten, hoeveel je ook smeert. De meesten groeien er vanzelf overheen.

Hormoonzalf is vervelende zalf maar je kan niet anders, dan het smeren.

Ben het met Delmira eens, hier ook een eczeem mannetje al is het een heel stuk minder dan toen hij baby was, maar ook bij dermatoloog onder controle geweest en indd het enige wat echt afdoende helpt is de hormoonzalf en niet dagen smeren en dan 2 dagen stoppen. doorsmeren tot het weg is. Stond bij ons ook op de bijsluiter hoor dus ha dnog teruggebeld en nee doorsmeren kan geen kwaad, als je het mar heel dun doet. Het gevolg is eczeem zo goed als onder controle, nu af en oe een paar vlekjes, en dan smeren we gelijk en zo is het goed te doen.

Ben je al bij een dermatoloog geweest? Want ook in hormoonzalf heb je verschillende varianten.

Verder is1 keer per dag met andere creme smeren eigenlijk niet genoeg, ben Bij Dylano moeten beginnen met keer per dag :O. Doe het nu nog keer per dag omdat het ventje het zo vreselijk beu is en totaal niet meewerkt Ik heb zelf een superdroge huid dus weet ook dat hij er nooit van afkomt. Zijn droge huid dan, eczeem ben ik ook overheen gegroeid

Liefs Michelle

Julian is ook van de exceem helaas, ook in het gezicht. De ene dag kan hij onder zitten en de andere dag trekt het weer weg. We hebben wel meer kindjes in de familie die er extreem last van hebben. Een neefje heeft zon allergietest ondergaan en daar waren best wat dingetjes uitgekomen. Eerst gaven ze aan dat hij te jong was, maar uiteindelijk hebben ze het toch gedaan. Kat en Cavia moesten weg en geen melkproducten meer. Sindsdien gaat het beter, maar ze moet hem nog wel elke dag insmeren met Cetazalf.

Julian redt het inmiddels aardig op de Zarqua 3 in 1, Lanettecreme voor zijn lijf en voor het gezicht de Cetazalf. Verder om de dag in bad en ik smeer hem in met een zonnebrandcreme van Louis Widmer (hij reageerde ook enorm op de vorige zonnebrandcreme van Garnier). Ik doe het trouwens zo dat als ik hem uit badje haal, hem meteen insmeer. Ik droog alleen zijn haar af. Is wel even glibberig, maar had het ergens gelezen. Hij is in iig helemaal zacht daarna, terwijl voorheen hij als schuurpapier aanvoelde.

Hormonenzalf doe ik alleen als de plekjes erg rood worden, daar reageert hij erg goed op. Liever niet, maar vlgs mij denken er wel meer mensen zo over. Ik merk wel dat zodra er een nieuw seizoen ingaat, dat je je daar weer aan aan moet passen. De herfst gaat de kachel aan, dan heeft hij ook vaak weer zon piek van exceem. Begin zomer ook, moest ik weer gaan smeren.

Sterkte met het jochie, het is niet leuk.

he hoi,

inmiddels is onze joep al weer 1.5 en heeft ook koemelkallergie gehad… althans is nu gebleken: hij had kruislinkse (?) reactie op kippenei eiwit allergie…
en dat zit in vele producten als koekjes, cake enzo. joep krijgt gewoon geen zuivel behalve vla en af en toe yogi om te gewennen, en geen ei meer. En gespreid over de week producten waar het inzit… en moet zeggen al ruim half jaar is het daar nu beter van geworden. zuivel is belangrijk, maar volgens mij ook goed te vervangen door andere producten… maar misschien in combi met ei? je kunt het proberen…

en heb van de week een artikel op internet over hormoonzalf gelezen (die wij ook gesmeerd hebben) en het blijkt de huid op zich niet te verdunnen! het zijn vaak andere zalfjes die dat meer doen… ligt aan 1 bestanddeel… en weet zoniet hoe dat heet. maar dat kun je vast wel googles… stond op de nu.nl pagina van de week.

hopelijk ben je er snel weer voor een groot deel af. want gevoelig blijven ze toch wel even…
succes!

gr

Wat je ter ondersteuning prima zou kunnen gebruiken is
http://www.vitaalshop.eu/default.asp/id,171/index.html bade-ol voor in bad. Ik gebruik het zelf om mijn psoriasis rustig te krijgen, maar ik heb het meerdere malen ook gebruikt voor kinderen met uitslag of exceem. Het word in ziekenhuizen en revalidatiecentra ook vaker gebruikt voor wondgenezing. Afgezien daarvan maken ook veel welnesscentra er gebruik van omdat het spul heerlijk is voor in bad, je word er heerlijk warm van en daardoor een beetje loom.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

http://www.grahams.nl hier werd ik laatst op gewezen. Ook mijn oudste zit onder de rode plekken, ik heb eczeem in mijn gezicht, mijn opa had psoriasis en ga zo nog maar even door.
Ik heb zelf jaren verschillende zalfjes uitgeprobeerd via de huisarts, niets hielp. Uiteindelijk ben ik op mijn strepen gaan staan en heb gezegd naar een dermatoloog te willen, uiteindelijk heeft hij mij een zalf voor geschreven wat stinkt naar teer, maar werkt als een trein, ik heb het alleen in de winter nodig. Mijn zoon heeft inmiddels al verschillende HA bezoekjes gehad, woensdag gaan we weer, maar ze willen hem nog niet doorsturen naar een dermatoloog, dus ik heb nu maar zelf de zalf en badolie van Grahams aangeschaft. Ik moet het nog gaan gebruiken, dus weet het resultaat nog niet, maar als de HA weer met “niets” komt ga ik het toch gebruiken. De tip van zeezout is ook een goede, mijn opa ging, als hij in Benidorm was altijd de zee in, hij kwam met een bijna schone huid weer terug.

Lfs

Ik wilde ook even zeggen dat ik het heel sneu vind voor Jasper en ik hoop dat je snel de gouden tip vind voor z’n huidje!!

Groetjes van Sascha en Senne

Lilypie Third Birthday tickers

Super bedankt allemaal voor jullie reacties,
Lees hier toch zeker weer een aantal nieuwe dingen!

Vandaag een poging gedaan om de zarqua badzout te vinden, maar nog geen drogist die het hier verkoopt… Wel werd een dodezee-badzout van Therme aangeraden…dat bleek scrubzout…nee dankje doe dat maar niet voor dat tere eczeemhuidje! (grr beetje onnozele verkoopster…)

Moet nog even de rust vinden om al jullie reacties en linkjes goed te bestuderen,
voor nu gebruiken we gewoon de hormoonzalf en de vaseline cetomacrololcreme, en tussendoor smeren we met bepanthene lotion, zilverpakje aan voor de nacht en maar even afwachten…lijkt nog niet echt te veranderen, maar het mannetje is nu ook ziek aan het worden, was te verwachten na de expolosie van eczeem, luchtwegen beginnen weer te kwakkelen, een hoop groene snot en het zou me niets verbazen als er ook nog een paar kiezen zitten te drukken… Zielig!

Nou ik ga er morgenavond eens rustig voor zitten, voor nu tijd om de pc af te sluiten aangezien het morgen weer een gewone werkdag is!

Groetjes Carolien.

Blijft een ellende dat eczeem!
Had het weer even iets rustiger, maar nee hoor, de boel is weer helemaal opgevlamd, zijn benen en armen zien er niet uit… hier een foto’tje van vanmorgen

Gelukkig lijkt hij er niet heel veel last van te hebben qua jeuk.
Was met ROC begonnen te smeren, ook speciaal voor eczeemhuid en aangeraden door dermatologen…nou ik weet het niet hoor, weer een dure tube (16euro) voor niets vrees ik, maar ik zal het nog een kans geven. Vanavond gaat de hormoonzalf er weer op want dit is echt te erg!

Gebruik nu ook dodezeezout in zn badje, is het normaal dat de plekken daarna eerst nog vuriger zijn??? (dat zijn ze natuurlijk altijd na het badderen maar nu nog erger)

Groetjes Carolien.

Hoi Carolien,

Heb je een email gestuurd.
groetjes,
Wendy

Jeetje wat vervelend zeg!!

Je zegt dat hij eerst last had van kma… Ik denk serieus wel dat dit ervan kan komen, zeker in combinatie met snotteren en de luchtwegen.
Misschien toch eens langs een homeopatisch arts?
Sterkte ermee!

Liefs, Anne