Toch maar weer eens een topic over eczeem…
Jasper heeft er al heel lang last van, soms hebben we het weer goed onder controle, maar nu lijkt het maar niet te lukken om z’n huidje weer rustig te krijgen. Vooral z’n onderarmen en bovenbenen blijven maar vurig, en wat ik ook smeer het blijft er steeds maar terug komen. Ben dus inmiddels maar weer gestart met de hormoonzalf, maar eigenlijk baal ik daarvan.
Vorige maand kocht ik Balneum lotion, ik dacht maar eens wat anders proberen, maar dat bleek totaal geen succes, schijnbaar bijt/prikt dat want Jasper was echt niet blij dat ik hem daarmee ingesmeerd had! Zo zielig…
Ik doe zoveel mogelijk, dagelijks smeren met vaseline cetocromatolol en met Bepanthene lotion, zo min mogelijk in bad (maar ja met al dat zand van het buitenspelen op het KDV…) Hij slaapt in een speciaal zilverpakje, maar dat lijkt zijn werking inmiddels ook te zijn verloren. Geen citrusfruit, geen geparfumeerde zeepjes e.d. Neutral wasmiddel, geen wasverzachter.
Het enige dat misschien toch weer baat kan hebben is opnieuw stoppen met melkproducten… Maar eigenlijk gaat me dat ook tever en ben ik juist zo blij dat ie van de meeste problemen van de koemelkallergie af is.
Kortom ik baal gewoon even van zn onrustige huidje en van het feit dat het me even niet lukt om het weer goed te krijgen… Heb tig dure zalfjes en badproducten staan dus ben er eigenlijk ook een beetje klaar mee om weer wat nieuws te proberen, ik hoop dan ook nog wat ervaringen van jullie te horen… Iemand de gouden tip bij eczeem?
Groetjes Carolien.