Eczeem

Hoihoi,

Sinds kort heeft alex last vn eczeem, vooral op zijn wangetjes, armpjes en beentjes. We weten niet wat de oorzaak is en was er ook heel plots, we zijn naar de dokter geweest en zij vertelde ons van de producten van mustela te gebruiken stelatopia. meer zijn we daar niet te weten gekomen.
Heeft er iemand ervaring mee? of weet iemand hoe dit kan komen? is hij allergisch aan iets? en heeft er iemand ng tips of productjes?

hoe oud is je kindje? meestal hebben kindjes dan koemelk allergie. dat heeft mijn zoontje ook. pas toen we gingen overstappen naar een koemelkvrije voeding ging de eczeem weg en huilt hij niet meer…ik zou als ik jou was in ieder geval een kinderarts raadplegen uh het hoeft trouwens niet perse koemelkallergie te zijn hoor…maar houd dat ook in je achterhoofd.

Lilypie First Birthday tickers

Hoi hoi,

Vervelend he, dat eczeem, Japser heef er onder gezeten, maar inmiddels is het aardig onder controle. Zo nu en dan steekt het de kop op (als het b.v. heel warm is, of hij iets verkeerds gegeten heeft, ook wanneer er weer tandjes aan zitten te komen).

Jasper heeft koemelkallergie en problemen met de luchtwegen (hangen ook vaak samen met eczeem). De koemelk bleek wel de grootste veroorzaker van zijn eczeem en andere klachten. Sinds we volledig koemelkvrije dingen geven gaat het een stuk beter. Daarnaast gebruiken we zilverpakjes (een soort trappelpakjes voor de nacht die gemaakt zijn van zilvergaren wat ontstekingsremmend is, een koel effect heeft en de huid rustiger maakt), dat helpt bij ons enorm goed, hij slaapt ook veel rustiger alsof hij minder jeuk heeft. Maar deze hebben we op recept van de kinderarts gekregen, ik denk niet dat je ze zo kan bestellen.
zie; http://www.bap-medical.com/padycare.php

Daarnaast niet zo vaak in bad (2a3 keer per week). Na veel producten te hebben getest blijkt dat Jasper de zwitsalbadmelk voor een droge en gevoelige huid goed kan verdragen, terwijl ik eigenlijk bang was voor zwitsal omdat daar zoveel parfum in zou zitten, maar het bevalt ons het beste. En elke dag goed smeren met parfumvrije een vette creme (via de huisarts kan je vaseline lanette of cetomagrololcreme krijgen).

Daarnaast je kindje niet te warm kleden, dat verergert het meestal en het best met een hypoallergeen wasmiddel wassen.

Hoop dat je het snel onder controle krijgt!
Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers

Hier ook en eczeem kindje (nu nog zelden) maar geen koemelkalergie.

Ik had en heb hormoonzalf van een dermatoloog en een vette zelf ook op recept. Verder zorgen dat zijn nageltjes goed kort zijn zodat hij zijn eigen niet open kan krabben.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers