Eczeem

Onze dochter van 4 maanden heeft al enkele weken last van eczeem op haar voorhoofd. Het begon met berg en ging langzaam over in eczeem. Ze heeft zowiezo een heel gevoelig huidje want haar knieholtes, polsjes en enkeltjes zijn rood en droog. Heeft iemand een wonderzalfje hiervoor??? Ik smeer haar nu met balneumcreme in zo’n vijf a zes keer per dag, omdat wanneer het uitdroogt ze enorme jeuk krijgt en alles openkrabt.
Hopelijk heeft iemand een goed advies!

Hoi,

Onze dochter heeft zo nu en dan ook een exceem aanval. Sinds haar geboorte doe ik haar alleen met zeep van Neutral of sebamed baby wassen hebben beide ook schampoo’s en doucheschuim enzv. Ik smeer haar ook in met de creme van sebamed baby. deze id dikker en vettiger en blijft ook langer vettiger. Ze zijn helaas wel wat duurder en de neutral ruikt helemaal nergens naar zijn echt parfum en zeep vrij. de sebamed heeft een klein beetje natuurlijke parfum maar is ook zeepvrij. Het gaat nu stukken beter en het wordt minder erg als ze een echte aanval heeft. Verder heeft ze een zalf gekregen van de dokter die haar bij het ergste jeuk helpen.

ik zou het ook zeker even aan de dokter laten zien.

Hoop dat je er wat aan hebt,

Groetjes,

lon106

Hoi Anne,

Mijn ventje heeft ook eczeem i.v.m koemelk allergie.
Ik gebruik voor zijn huidje vaseline linette.
Dat kun je bij de apotheek kopen.
Ik vind het hele goede zalf!

Groetjes Lies.

dankjulliewel! Ik ga beide kopen en proberen. Heb vandaag wel gemerkt dat ze hoogstwaarschijnlijk geen jeuk heeft, maar dat ze bij het moeworden enorm gaat wrijven in haar oogjes en aan haar voorhoofd en dan krabt ze het per ongeluk open… Dus op tijd naar bed met de kleine meid!
Maar in ieder geval erg bedankt!

Gewoon vaseline er op doen.
Wat gebruik eje voor in bad??? Zwitsal is niet zo heel goed.
Bij de TUINEN kan je spullen kopen op basis van zeezout goed voor eczeem

Hoi,

Wij gebruiken ook vaseline lanette creme voor Tigo en dat krijgen we op recept, zo wordt het (bij onze verzekering) vergoed. Het is geen geneesmiddel, maar verzacht het wel en het is heel puur, dus zonder parfum of andere toevoegingen. Tigo heeft nu geen eczeem meer, maar wel een droge huid (net als mama) dus smeren we iedere dag met vaseline lanette. Verder gebruiken we eigenlijk bijna geen zeep, alleen wasschuim voor de handjes en de billetjes. Soms gaat Tigo in bad met badschuim, maar meestal doen we alleen water en 1 x in de week balneum badolie. Zo houden wij zijn huidje onder controle. Doordat het nu wat kouder is heeft Tigo wel wat meer last van droge plekjes, die smeer ik dan ook extra in bij iedere verschoning. Succes ermee!

Groetjes Verna

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker