Hoi
Eindelijk heb ik een zalf gevonden waar geen hormonen inzitten en wat erg goed werkt tegn Rick zijn eczeem.
PARFENAC is de naam van deze zalf. Ik heb nu een veel vrolijker ventje en hij is eczeem vrij.
bianca.
Hoi
Eindelijk heb ik een zalf gevonden waar geen hormonen inzitten en wat erg goed werkt tegn Rick zijn eczeem.
PARFENAC is de naam van deze zalf. Ik heb nu een veel vrolijker ventje en hij is eczeem vrij.
bianca.
Hoi
Ja ik zag deze topic met eczeem.Ik dacht…Ga ik gauw zeggen dat ze parfenac moet proberen.
Maar dat had jij dus ook al ontdekt.
Iris heeft ook al heel lang eczeem om haar mond.(waardoor iedereen denkt dat ze net iets roods heeft gegeten en dat ik niet goed heb afgeveegd…heel fijn)
Eerst had ik altijd cardiflor maar daar ging het niet mee weg.Ik ben nu ong 1,5 week aan het parfenaccen en het is zo goed als weg!Prachtig!Ik hoop dat het zo blijft.
Weet jij trouwens of je dit spul moet blijven smeren of kun je (net als bij hormoonzalf) stoppen als het weg is?
Ik durf nu nog niet te stoppen trouwens hoor!Wat doe jij??
Groetjes Eljada
Ik stop met smeren als het weg is. En als ik zie dat het weer opkomt dan ga ik weer smeren.
Maar nu hoorde ik van iemand waarbij ik op zwangerschapsgym gezeten had , dat parfenac lichte brandwonden kan veroorzaken. Zelf heb ik er verder nog niets overgehoord, maar ik weet via mijn zus die apotheker is dat het middel al 15 jaar bestaat.
bianca.
Oei.
Nou dan stop ik er ook maar mee nu.
Het ziet er zo goed uit.Of ik smeer tijdelijk 1 keer per dag ofzo.
Al 15 jaar???Wat raar dat ik het dan nooit van de huisarts heb gekregen en altijd die hormoonzalf had!!!Vindt jij ook niet?
Groetjes eljada
Ja ,vind het ook. Volgens mijn zus(apotheker) bestaat de stof die erin gebruikt word al 15 jaar. Want het bedrijf dat Parfenac produceerd, doet dit alleen met stoffen waar geen licentie meer opzit en dus nu vrij gebruikt mogen worden. Ik moet toegeven dat de gebruiksaanwijzing niet aangeeft heolang je het mag gebruiken.
bianca.
Ik ga zo maar eens even zoeken op internet of ik er wat over kan vinden.
Als ik meer weet hoor je het nog!
Groetjes Eljada
Hoi.
Nou heb even rondgekeken via Google.(kwam ik dit stukje ook weer tegen trouwens hahaha).
Er staat nergens hoe lang je door moet gaan met smeren.
Er zijn ook verschillende paginas die waarschuwen voor Parfenac.
Het gaat in dit geval om een bijwerking die vrij vaak voorkomt bij kinderen die ernstig eczeem hebben.Als de huid is stukgekrabt dan komt er veel parfenac in het lichaam waardoor zeer ernstige allergische reacties kunnen ontstaan.Zelfs een met ziekenhuisopname.
Iris heeft het gelukkig alleen een beetje bij haar mondje,dus dat is maar een klein plekje.
Maar toch ga ik voorzichtiger smeren met dit spul.
Groetjes Eljada
Ik zal het ook eens voor jullie vragen aan mijn tante (ruim 14 jaar apothekers-assistente).
Eens kijken wat zij erover weet en hoe zij erover denkt.
Des te meer meningen/ervaringen, des te beter inzicht toch?
Ik hoop alleen dat ik het niet vergeet want zit hier met behoorlijke koorts (ach gossie, haha) + een zoontje dat hetzelfde heeft (minder leuk).
Maar morgen gaan mijn ouders verhuizen dus in principe spreek ik haar dan.
Succes iedereen!
Groetjes, mamma van Stephan die nu haar bed in verdwijnt. Truste!!!

Hoi Bianca ,
fijn voor je dat Rick exceem vrij is ik weet uit ervaring hoe gemeeen jeuk kan zijn.
Inderdaad waarschuwen ze voor Parfenac.
Ik wil je niet ongerust maken maar een geinformeerd mens telt voor 2.
Zie ook;
http://www.ouders.nl/nieuws/mnieuws2004-wk17.htm
Groetjes
Monique
-Om je vleugels uit te kunnen slaan, heb je een nest nodig.-
Tuurlijk kijk ik uit, ik smeer alleen als het echt nodig is. Is het weg dan stop ik meteen. tot nu toe is het goed. Ik heb natuurlijk ook de recenties gelezen en er bestaat een kans dat hij er overgevoelig voor kan raken. Maar op een test van 500 mensen waren er maar 50 bij wie er hevige reacties voorkwamen. Ik ben zelf ook medische geschoold (ziekenverzorgende)en heb het medicijnboek erop nageslagen en de meeste verschijnselen kunnen voorkomen. En trouwens het middel opzich is niet nieuw , alleen is het nu vrij verkrijgbaar. Zelfs op het consultatieburo werd het me aangeraden om eens te proberen.
bianca.
Hoi.
Ik was net even gestopt bij Iris met smeren.Maar na twee dagen was het alweer rood hoor!Dus nu toch maar weer smeren.
Groetjes Eljada