Ik heb een zoontje van 9 maanden die een ernstige vorm heeft van atopisch eczeem. Bij ons was het erfelijk. Ons zoontje is onder behandeling van een dermatoloog en nu gaat het met zijn huidje heel goed. Hij heeft hormoonzalf voorgeschreven gekregen, iets wat ik eigenlijk liever niet wilde, maar je wil ook niet dat je kind altijd jeuk heeft. Met deze hormoonzalf is de eczeem op zijn huidje heel erg verbeterd. Nu heeft onze kleine boef wel heel erg last van zijn behaarde hoofdhuid. Het lijkt wel alsof het er nu daar uitkomt. Hij heeft daar echt last van open eczeem en enorme korsten als het geheeld is. Nu hebben we van de dermatoloog daar ook een soort hormoonemulsie voor gekregen. Ik heb niet echt het idee dat dit veel helpt, en ik heb meer de neiging om VSM Calendulan te gebruiken voor zijn hoofdhuid. Ik vraag me af of het eczeem er nu op een andere plaats uit moet komen. Zijn er mensen die ook kinderen hebben met een ernstige vorm van eczeem en wat zijn jullie ervaringen?
Eczeem
Coenders
Hoi Carmen,
Toen mijn oudste zoon alleergisch bleek voor een bepaalde peniciline en onder het eczeem zat heb ik Cardiflor gesmeerd en dat heeft geholpen. Check wel eerst effe de bijsluiter natuurlijk maar in mijn herinerring is dit geschikt voor eczeem.
Succes
MONIQUE