Eczeem of toch iets anders

Onze knul heeft sinds een paar dagen pukkeltjes op zijn arm en vandaag is het ook in de binnen kant van arm zou het eczeem zijn of iets anders hij heeft er geen jeuk aan en geen rode huid het is wel droog en we smeren maar met olie . heeft iemand tips voor ons wat het kan zijn en wat we kunnen doen.

Zijn het geen warmte pukkeltjes?
Eczeem lijkt me niet want dat jeukt wel.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Kunnen inderdaad pukkeltjes ijn van de warmte.
Eczeem is schilverig en vaak rood.

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

je hebt natte en droge eczeem. daar zit nogal een verschil in.

nat eczeem is niet droog en schilferig.
dat zijn met vochtgevulde blaasjes die kunnen openbarsten tot wondjes dus het zou kunnen.
droog eczeem is idd rood en schilferig en kan wat opengebarste huid zijn.
dat gaat behoorlijk jeuken idd. heb er zelf ook nogal wat last van gehad

maar zoiezo zou ik het in de gaten of het geen waterpokken zijn want dat kan ook nog.
rico kreeg die ook op zijn arm
vervolgens op zijn buik en in zijn nek. een paar in zijn gezicht.
het lijkt misschien mee te vallen en dat je denkt: maar waterpokken staan toch overal?
dat hoeft dus niet het geval te zijn.

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Ik ben toch even bij de arts langs geweest en die zei dat een een kleine vorm van huidirritatie is en ik moest insmeren met vaseline en dat het vanzelf dan weer over moet gaan. ik wil julie toch even bedanken voor de reacties. Ik was toch wel bezorgd dat het echt mis was hij is nog zo klein toch

geeft toch niks wendy,
is heel logisch. Die kleintjes praten nog niet dus je weet niet of ze last hebben of niet.
ik ga met rico vaker naar de dokter dan ik voor me zelf.
ik weet zelf waar ik last van heb en kan dat aangeven
bij een kind gis je maar wat, en de dokter is de enigste die kan beoordelen hoe of wat.

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker