Eczeem kindje 6 maanden, al vanalles geprobeerd

Hoi allemaal,

Ik weet dat hier in het verleden al topics over gestart zijn, maar ik wil toch graag even mijn verhaal kwijt.

Toen Jenda geboren was had ze al meteen een erg droog huidje, heel schilferig. De kraamhulp raadde een badolie aan, zwitsal. Een paar weken later ben ik zwitsal badmelk gaan gebruiken. Toen ze vijf weken was kwam ze in het ziekenhuis, ‘geen zwitsal’ werd er geroepen. Het moest ongeparfumeerde badolie zijn, dat is de neutral geworden. Vanaf toen zijn we ook begonnen de droge plekjes achter haar oortjes en tussen haar wenkbrauwen in te smeren met vaseline-cetomacrogolcrème. Dit hebben we een hele poos zo vol gehouden, tot afgelopen januari. Het eczeem breidde zich uit. Ze had op haar wang een ronde plek en inmiddels kreeg ze ook op haar voorhoofd (links) een paar vlekken. Die waren droog en schilferig. Van de huisarts hydrocortison mee gekregen.
Van een bevriende apothekersassistente kregen we te horen dat we er niet te lang mee moesten smeren, want dat haar huid er dun van zou worden. We waren er inmiddels al drie weken dagelijks mee aan de gang. En het hielp tijdelijk. Was de plek weg, stopten we met smeren, twee dagen erna was ie er weer.
Van haar hebben we Eucerin gekregen, een gezichtscrème met omega en een shampoo met ureum. Vooral de gezichtscrème moest de jeuk verminderen. Daar begon ze heel veel last van te krijgen, van jeuk. Drie weken geleden, aangezien de Eucerin ook niet aan sloeg, zijn we naar een homeopaat gegaan.
Van haar hebben we opgeloste korreltjes gekregen, een bach bloesem remedie, darmocare infantis[\b] (helpt de darmen herstellen en reinigen) en een urticazalf[\b] (brandnetelzalf tegen de jeuk).
Het eczeem zou eerst erger worden voordat het beter werd. Dat merken we!
Ze heeft nu verschillende plekken op haar gezicht, haar oorschelpen, achter haar oren, op haar achterhoofd in de haargrens, op haar handjes en nu begint ze ook in haar knieholtes eczeem te krijgen en heb ik blaasjes gespot op haar borst. Op de laatste twee na zijn het rode bultjes en schrale droge plekjes. Het jeukt verschrikkelijk. Tijdens het drinken van de fles ligt ze te kronkelen op m’n schoot omdat haar achterhoofd jeukt. Ik heb aan haar slaapzak met lange mouwen krabwantjes genaaid, om het krabben tegen te gaan. Ik weet het niet meer!

Vanaf dat ze tien weken is weten we dat ze koemelkallergie heeft en krijgt sindsdien Pepti[\b]. Maar helpt dit genoeg? We moeten eigenlijk starten met bijvoeding, maar dat werd nog afgeraden door de homeopaat ivm haar behandeling.

Ik weet niet meer wat ik moet doen! Helpt dode zee zout[\b] in haar badje?
Ik heb gelezen over eens in de week in bad, maar dat wil niet. Die Urticazalf plakt verschrikkelijk. Ze gaat nu om de dag even. Zo eens in de drie weken ga ik met haar zwemmen, dat vindt ze leuk. Maar of ik er goed aan doe???
Of helpt Cardiflor[\b] van VSM haar huid herstellen? Ik weet 't niet meer.

Kan iemand mij tips geven?

Groetjes Desiree

Ik kan je maar 1 tip geven en dat is vraag een verwijskaart voor de dermatoloog.
Loop ik voor Dylano ook en heb de perfecte hormoonzalf en andere creme voor de drge huid. Eczeem is zo goed als weg heel af en toe een verdwaald plekje en dan smeer ik weer 2 keer en dan is hij weg. Ik had voor Dylano ook druppels tegen de jeuk van de dermatoloog, weet zo gauw niet hoe ze heten en ze staan bij hem op de kamer, dus die schrijf ik straks nog ff voor je op, die werke perfect. Wan doordt ze krabben wordt het nog erger.

En wat ik ook deed zodra de zon in de kamer scheen hem een minuutje of 10 ff in zijn romper in de box leggen.
Bij Dylano is het van de zomer heel snelgegaan dat het over was want ht wrme weer droogde de eczeem uit.

Succes met je kleintje weet wat j doormaakt.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Yep kan er ook over mee praten, drama hier. Die creme’s die je opschrijft hebben we hier ook allemaal gehad, kan alleen maar zeggen uitproberen, uitproberen en uitproberen. Bij het ene kindje werkt dit en bij het andere kindje werkt dat. Sterkte en inderdaad wat mirema zegt anders door sturen naar de dermatoloog.

Gr Patries

Er is ook nog een andere voeding: Nutramigen.
Is heel prijzig maar is nog beter dan Pepti, is echt voor kindjes die voor veel dingen allergisch zijn. Volgens mij kun je deze voeding (deels) vergoed krijgen als je het op recept via je huisarts krijgt.

En die exceem…lastig he… Ik zou ook een verwijsbrief voor de dermatoloog (en eventueel kinderarts ivm allergie) vragen. En gewoon net zo lang zeuren tot je hem hebt hoor, je hebt er recht op! Hebben wij ook gedaan voor kno-arts en die brief was niet voor niets…

Succes!

Mijn zoontje heeft ook last van astma en eczeem, ben er toen hij een half jaar was naar een chineese arts geweest in Rotterdam, hij wist ons gelijk te vertellen wat zn allergie was en kregen ook creme mee, het hielp als een tierelier! Dit werd ook voor een groot deel vergoed. Hier hebben we toen in het ziekenhuis bloed laten prikken om te kijken naar zn allergie en wat de chineese man al zei werd voor ons bevestigd. Balneum badolie is ook jeukstillend en dan insmeren met lanette en alleen de droge plekjes behandellen met wat de dokter zegt of dermatoloog. Het is erg vervelend om eczeem te hebben laat staan voor een baby. Bij ons hielp vsm niet, alles wat in de drogist ligt is meer een algemeene creme maar niet voor bepaalde soorten eczeem.

Heel veel succes ermee, want het is erg vervelend.

groetjes Georgina

@ freubeltje, van de nutramigen dat klopt, maar dat is meer bij koemelkallergie. Mijn zoontje heeft dat ook gehad, maar zijn exceem werd er niet minder van. Als je het via de ha of ka krijgt, word het volledig vergoed.

@ demia, wat je mischien nog kunt proberen is dermalex creme voor de atopische huid, verkrijgbaar bij de drogisten. Helpt mees goed tussen de hormoonzalf door.

Gr Patries

Ik heb ook al wel gedacht dat pepti misschien niet voldoende is. Maandag ga ik naar iemand die kan aanvoelen tegen welke voedingsstoffen e.d. ze wel kan en welke niet. Ik ben benieuwd wat eruit komt. Of er wat uit komt.

Ik ben trouwens gestopt met de Urtivazalf. Ik las gisteravond nog even de verpakking na en hij mag niet gebruikt worden bij overgevoeligheid voor wolvet. Wolvet is afkomstig uit wol. Mijn moeder en ik zijn allebei allergisch voor wol. Ik durf Jenda ook geen wol aan te trekken, dus ik heb de creme maar even naar de kast verbannen. Volgens de homeopaat moet het jeukstillend werken, maar ik kan eerder zeggen dat het erger geworden is. Dus misschien is ze daar ook wel gevoelig voor?!

Ik heb vandaag toch de cardiflor gehaald. Ik wil wel iets blijven smeren in de hoop dat 't beter word. Bovendien wil ik nu eigenlijk de homeopaat niet tegen gaan werken door op dit moment weer naar niet homeopatische middelen te grijpen, zoals bijvoorbeeld dermalex. Verder wil ik het eigenlijk ook niet te lang afwachten, dan wordt het een dermatoloog. Maar wat de homeopaat vertelde klonk me ergens ook wel logisch in de oren, dat als je allerlei middelen gaat smeren zoals bijv. hydrocortison dat dan het eczeem naar binnen kan slaan en astmatische klachten kan veroorzaken. Het is iets wat toch uit het lichaam moet. Maar ja, het moet wel werken.

Ik heb ook eens iets gelezen over dode zee zout of zemelen in bad. Is iemand daar bekend mee?

Groetjes Desiree

Onze Ilja (bijna 6 maanden) heeft hetzelfde probleem. Ook hier de cortisonenzalf gekregen van de huisarts en die werkte ook, maar mag je niet blijven gebruiken. Toen we er mee stopten kwam alles meteen weer terug.
Fijn om te lezen dat we niet de enige zijn met dit probleem en ik begreep ook uit andere topics dat het te maken kan hebben met het eten en de darmen. Hij heeft namelijk ook veel last van diarree, dus ik begin toch te vermoeden dat er een verband is.

Sinds deze week wordt hij ook ieder uur wakker 's nachts, dus het wordt echt tijd om het op te lossen…

[img]http://b2.lilypie.com/VhVPp2.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” />

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

We hebben met onze zoon ook lang lopen tobben met eczeem klachten.
Sinds wij een volledig koemelkvrij dieet volgen (friso allergy care, bij ernstige koemelkallergie en volledig vergoed met medische indicatie van kinderarts) is het eczeem van onze zoon vrijwel verdwenen! Hij heeft nog wel een droge huid, idd smeren met vaseline cetomacrogolcreme, maar de echte exceem alleen nog een paar kleine plekjes.

S’ nachts heeft hij een zilverbandpakje aan (zie www.bap-medical.com/padycare.php voor de pakjes van padycare) en hij slaapt s’nachts aanzienlijk rustiger, het heeft een gunstig effect te hebben op de jeuk en voorkomt ontstekingen van de aangetaste huid. Bij ernstig eczeem kan je deze ook overdag onder de kleding dragen.

Badderen doe ik (helaas) maar 1x per week, met balneum badolie, tenzij hij echt een enorme poepbroek heeft gehad, ik zou het liever vaker doen maar merk dat zijn huidje er meteen weer op reageert.

Met slaapzakken en beddegoed goed opletten dat het ademende stoffen zijn, als je kindje het warm heeft zal de eczeem ook toenemen.

Zwemmen gaan we over 2 weken voor het eerst doen, en ben zelf ook benieuwd of dit de eczeem klachten weer doet oplaaien.

Nou hoop dat je er wat aan hebt!
Groetjes Carolien