Hoi allemaal,
Ik weet dat hier in het verleden al topics over gestart zijn, maar ik wil toch graag even mijn verhaal kwijt.
Toen Jenda geboren was had ze al meteen een erg droog huidje, heel schilferig. De kraamhulp raadde een badolie aan, zwitsal. Een paar weken later ben ik zwitsal badmelk gaan gebruiken. Toen ze vijf weken was kwam ze in het ziekenhuis, ‘geen zwitsal’ werd er geroepen. Het moest ongeparfumeerde badolie zijn, dat is de neutral geworden. Vanaf toen zijn we ook begonnen de droge plekjes achter haar oortjes en tussen haar wenkbrauwen in te smeren met vaseline-cetomacrogolcrème. Dit hebben we een hele poos zo vol gehouden, tot afgelopen januari. Het eczeem breidde zich uit. Ze had op haar wang een ronde plek en inmiddels kreeg ze ook op haar voorhoofd (links) een paar vlekken. Die waren droog en schilferig. Van de huisarts hydrocortison mee gekregen.
Van een bevriende apothekersassistente kregen we te horen dat we er niet te lang mee moesten smeren, want dat haar huid er dun van zou worden. We waren er inmiddels al drie weken dagelijks mee aan de gang. En het hielp tijdelijk. Was de plek weg, stopten we met smeren, twee dagen erna was ie er weer.
Van haar hebben we Eucerin gekregen, een gezichtscrème met omega en een shampoo met ureum. Vooral de gezichtscrème moest de jeuk verminderen. Daar begon ze heel veel last van te krijgen, van jeuk. Drie weken geleden, aangezien de Eucerin ook niet aan sloeg, zijn we naar een homeopaat gegaan.
Van haar hebben we opgeloste korreltjes gekregen, een bach bloesem remedie, darmocare infantis[\b] (helpt de darmen herstellen en reinigen) en een urticazalf[\b] (brandnetelzalf tegen de jeuk).
Het eczeem zou eerst erger worden voordat het beter werd. Dat merken we!
Ze heeft nu verschillende plekken op haar gezicht, haar oorschelpen, achter haar oren, op haar achterhoofd in de haargrens, op haar handjes en nu begint ze ook in haar knieholtes eczeem te krijgen en heb ik blaasjes gespot op haar borst. Op de laatste twee na zijn het rode bultjes en schrale droge plekjes. Het jeukt verschrikkelijk. Tijdens het drinken van de fles ligt ze te kronkelen op m’n schoot omdat haar achterhoofd jeukt. Ik heb aan haar slaapzak met lange mouwen krabwantjes genaaid, om het krabben tegen te gaan. Ik weet het niet meer!
Vanaf dat ze tien weken is weten we dat ze koemelkallergie heeft en krijgt sindsdien Pepti[\b]. Maar helpt dit genoeg? We moeten eigenlijk starten met bijvoeding, maar dat werd nog afgeraden door de homeopaat ivm haar behandeling.
Ik weet niet meer wat ik moet doen! Helpt dode zee zout[\b] in haar badje?
Ik heb gelezen over eens in de week in bad, maar dat wil niet. Die Urticazalf plakt verschrikkelijk. Ze gaat nu om de dag even. Zo eens in de drie weken ga ik met haar zwemmen, dat vindt ze leuk. Maar of ik er goed aan doe???
Of helpt Cardiflor[\b] van VSM haar huid herstellen? Ik weet 't niet meer.
Kan iemand mij tips geven?
Groetjes Desiree