Eczeem en forte voeding

Hallo,

Vandaag ben ik met onze zoon naar het CB geweest. Hier is geconstateerd dat hij eczeem heeft. Ik was in de veronderstelling dat hij gewoon een droge huid had aangezien hij bijna uitgedroogd ter wereld kwam…

Nu zijn we wat dingen na gegaan. En tot de volgende dingen gekomen:

• na zijn eerste inenting is het erger geworden
  • we zijn met forte voeding gestart na de eerste inenting, toen we dat probeerden af te bouwen werd volgens mijn man de eczeem wat minder…

Herkennen jullie dit, of hebben jullie tips???

hoi,
Hoe erg is het eczeem?Amy heeft ook wel een plekje van 1,5 bij 1,5 cm. bij haar slaap wat perioden rood is en dan weer helemaal weg. ook dat wordt eczeem genoemd, maar er zijn natuurlijk verschillende varianten.
Bij amy moet ik het vooral vet houden dus schone vaseline erop als het rood is en na haar slaapje is het dan vaak weer rustig en niet meer rood.
Bij amy ontdekte ik het toen ze een maand of 8 was, dus geen id of het met de enting te maken heeft. Onze huisarts zegt dat het vooral door verminderde weerstand komt.
liefs Annelies

Lilypie First Birthday tickers

Zijn hele borst zit er onder en langzaam gaat het in de knieholte zitten enzo. De gebruikelijke plekken. Hij lijkt er nog niet veel last van te hebben… Al is hij overdag wel veel wakker. 's Nachts daarentegen slaapt hij erg goed…

kan kma een oorzaak zijn? Let op! want niet alle hypoallergene voeding helpt eczeem te verminderen, soms wordt het juist erger.
wanneer hij veel krabbelt kun je een speciale slaapzak gebruiken waar de handjes ook in handschoentjes zitten.
1 x per week in bad, alleen water geen zeep of bij voorkeur neutral. geen wasverzachter of alleen wasmiddel van neutral.
in huis waterbakjes aan de verwarming voor de luchtvochtigheid.
huid goed invetten. iK zou me goed laten informeren, want er zijn veel soorten cremes.
verder heb ik ook geen tips.
Vrienden van ons hebben een jongetje die het als baby heel erg verschikkelijk had over zijn hele lijfje. Hij is nu een puper en heeft nergens last meer van.
succes
liefs Annelies

Hoi,
Ons zoontje begon ook met een droge huid en heeft ook forte gedronken. Hij had ook eczeemachtige plekjes, ook in knieholten. Hij kreeg dit al (en pukkeltjes) toen hij nog bv kreeg.
Wij kwamen erachter dat het warmte uitslag was. Hij lag immers met opgetrokken knieën in bed in zn slaapzak. Hij had ook een rode (droge) huid op zn rug. We gingen een keer zwemmen en toen werd het knalrood! Helemaal droog. Ook was hij heel gevoelig voor zeep. Ik heb calendulan zalf gesmeerd, maar dat maakte alles in ons geval alleen maar droger. Ik heb er een keer een topic over gemaakt voor tips om te wassen en te smeren trouwens… Ik ben met neutral zijn kleren gaan wassen en dat gaf verbetering. Bepanthen hielp hier ook goed. Een kindje van een kennis reageerde weer goed op balneum. Voor iedereen anders natuurlijk!
Succes!
Jolanda

Lilypie Second Birthday tickers

bedankt voor de reacties! Inmiddels ook bij wat kennissen/vrienden info gevraagd… iedereen zegt iets anders… (lastig hoor…)
Wat ook werd gezegd dat je moet oppassen met hormoonzalf omdat dat juist astma in de hand werkt.
Meer tips zijn altijd welkom!
Ik zal ook even zoeken naar het topic over wassen en insmeren. kreeg van de apotheek trouwens Dermalex.

Hoi dames,

Hoe herken je eczeem plekjes bij die kleintjes? Of hoe zien ze eruit? Mijn zoontje heeft ook een hele droge huid. Ik smeer hem elke dag in met body melk voor de droge huid van zwitsal. Ook krabt hij zich enorm soms zo erg dat je de krassen ziet zitten en beetje bloed. Nu zitten er op zijn buikje ook hele kleine korstjes en rode vlekjes. Ook op zijn beentjes. Vandaag bij cb geweest en erop gewezen maar ze zeiden er verder niks van, maar nu ik dit lees denk ik van kan het dat zijn? Er zijn ook dagen dat hij er geen last van heeft maar krabt wel. Ik douche hem om de dag maar gebruik geen zeep. Wasverzachter gebruik ik wel maar telkens wat anders. Tot nu toe wordt het dan niet erger van de wasproducten. Om hier achter te komen zou ik dan toch maar 1 merk moeten
gebruiken. Wat vinden jullie? Verder laten kijken door huisarts?

Ik heb dus geen tips maar herken het wel.

Groetjes Danielle

Hoi @jesper. Ik zou zeker geen zwitzal gebruiken. Dat is sterk geparfumeerd en dus uit de boze. Alles zo neutraal mogelijk voor de huid. Amy heeft ook een droog huidje. Ik gebruik iedere dag huidolie van neutral. Dat is behoorlijk dikke olie en haar huidje is niet meer schilferig.
Verder geirriteerde plekjes vet houden; bv schone vaseline en soms hoor je ook wel dat olijfolie helpt.
Ik zou niet steeds van merk wisselen, waar dan ook mee. zeker niet als het huidje snel geirriteerd is.
Eczeem is duidelijk te herkennen. de huid is iets verdikt. Alsof er een plakje extra huid op ligt, maar je hebt veel verschillende soorten eczeem…ook op het hoofdje onder het haar en dan noemen ze dan weer berg. Het is overigens niet zo dat als ze berg hebben, dat ze dan per definitie ook eczeem op andere plaatsen krijgen.
Veel kindjes hebben een droge en / of snel geirriteerde huid. Vaak is het heel onschuldig als er een plekje eczeem is. Als het heel snel op komt en ook zomaar weer verdwijnt is het vooral te wijten aan een virusje of verminderde weerstand.
liefs Annelies

Hoi @ mamariska. idd oppassen met hormoonzalf. Dat wordt snel voorgeschreven door de huisarts, maar het wordt ook heel hard bestreden door “ervaringsdeskundigen”.
vaseline parrafine perliquidum 60-80 mPa.s is een vette zalf voor droge huid o.a. atopisch eczeem. Ik denk dat dat heel prettig is voor je mannetje, maar ik zou het zeker overleggen met de H.A. bv.
liefs Annelies

@Annelies,

Hij is wel erg verkouden dus dat zal het zeker verklaren waarom het nu weer wat erger is. Nee de huid is niet dik. Verder ga ik overstappen op neutral omdat dat ongeparfumeerd is en dat is het beste als iemand gevoelig is en dat is hij. Dat zeiden ze wel vandaag op cb. Ga nu ook 1 soort wasmiddel gebruiken. Heb nu omo dus hoop niet dat hij hier op reageerd dan. Dank voor je reactie.

Groetjes Danielle

danielle er is ook wasmiddel en verzachter van neutral. ruikt mss niet naar ochtendbloesem of lavendel maar het is wel het meest rein
liefs Annelies

Ben indertijd ook bij de ha geweest en die raadde ook geen hormoonzalf aan. Goed vet houden was zijn advies en kijken wanneer het erger wordt. Liam had het ook erger nadat hij bijvoorbeeld in de wagen of de kinderstoel, maxi cosi had gezeten. HA noemde het een contact allergie. Nu was ik liam wel weer met zwitsal en ik smeer hem ook ermee in, nu geen problemen meer. Ik doe de was nog wel met neutral. Gebruik soms verzachter, maar de nieuwe wasmachine kan “intensief” spoelen. Het is dus ff zoeken waar de huid op reageert.
Groetjes,
jolanda

Lilypie Second Birthday tickers

Gisteren een hele dag voeding voor hongerige baby’s gegeven en hij zit er nu onder, ook is hij gisteren in bad geweest…
Hou vandaag de voeding nog even aan. Morgen eens voeding standaard proberen. Hoop niet dat het daar aan ligt want hij heeft het echt nodig maar krijg het vermoeden van wel…
Ook heeft hij woensdag net prikken gehad… misschien maakt dat het ook wel weer erger…
Vind het zo zielig…
@Jesper: ik hoop voor je dat het gewoon een droge huid is…

Ik heb gister meteen alles van zwitsal weggegooid en spulletjes van Neutral aangeschaft. Waar verkopen ze waspoeder en wasverzachter van Neutral? Hier bij de Deka hebben ze het niet, althans op het pleintje bij ons, zou dan naar een grotere winkel moeten kijken. Nog niet gedaan. Het is nu even afwachten.
@mamariska; Forte is van Nutrilon toch? Misschien kan hij niet tegen dat merk(Nutrilon) ? En wel tegen Friso of zo. Die heeft volgens mij ook voor hongerige baby’s.

Groetjes Daniëlle

@jesper08
Neutral is eigenlijk overal bij de wat grote supermarkten te koop. Een kleine supermarkt zal het wel niet hebben idd. Hier krijp ik ook wel een mis bij de kleinere.
@mamariska
Adviseerd de H.A. niet een hypo-allergene voeding? het is wel lichter verteerdbaar, maar aangezien hij een allergie heeft lijkt dat me toch een dingetje…het kan namelijk dat hij een allergie voor koemelk heeft en dan is hypo allergene voeding wel aan te bevelen.
liefs Annelies

@ Annelies: ben niet bij de HA geweest. Alleen CB en daar begonnen ze er niet over.
Vanochtend was hij niet bont van het eczeem dus twijfel toch weer over de voeding… zal het wel niet zijn dus. Misschien de dermocare lotion… moeilijk moeilijk moeilijk…

Hallo allemaal,

Mijn oudste zoon, nu 4 jaar, had als baby erg last van eczeem. Wij konden er niet onderuit komen dat hij wel aan de hormoonzalf moest. Wij werden al door verwezen naar de dermatoloog met hem. Hij kreeg een hormoonzalf in combinatie met een ontstekingsremmer er in. Ondanks dat het troep is, was hij heel gauw schoon geworden van eczeem. Wat een verbetering. En sindsdien geen hormoonzalf gebruikt en als hij wat op de polsjes heeft dan vet ik het goed in. Zeker met dit weer.
Ik heb zelf ook altijd neutra; gebruikt om de kleertjes te wassen van ons en van hem. Daar zat ook een verbetering in.
Toen mijn zoon baby was, heb voor het in badje doen Zarqa gebruikt. Wat geweldig spul is dat. Het is speciaal voor jong en oud voor diegene die een droge huid, eczeem hebben. Ik zag bij mijn zoontje een verbetering in zijn huid.
Zarqa heeft ook speciale baby lijn. Van shampoo, haarlotion, babyolie en dergelijke. Je moet er wel wat voor betalen maar dan heb je ook wat. En je kunt er lang mee doen en je hoeft maar weinig te gebruiken.
Ik zou zeggen een echte aanrader. Kijk eventueel op hun site. www.zarqa.nl

Groetjes Jolanda.