Hallo,
Ik heb een zoontje van inmiddels 16 maanden. Justin is zijn naam. Vanaf het moment dat Justin geboren is kent hij al een slechte start. We hebben tot 11 maanden ziekenhuis in en uitgelopen. Maar er is tot op de dag van heden nog steeds niet duidelijk wat er mankeert aan hem.
Hij heeft heel vaak allergische reacties. Rode plekken met witte bulten erin. Jeuk en hoesten. Verschrikkelijke luieruitslag. Wij weten totaal niet waar hij op reageert. Slagroom en yoghurt is bijvoorbeeld foute boel, maar vanille vla en kwark gaat weer goed. Koemelk kan het dus (volgens mij) niet zijn.
Afgelopen vrijdag was toch wel het ergst van alle keren. Zijn armen, benen en “pamper” gebied zaten helemaal onder de uitslag. Waarom? Niemand die mij het kan vertellen. Ik heb de huisarts om een verwijskaart voor de allergoloog gevraagd, maar heb deze niet gekregen. Ik zit echt met mijn handen in het haar.
Daar waar de allergische reacties op de huid heeft gezeten heeft nu plaatsgemaakt voor eczeem. Ik behandel het eczeem met cutivate. Zwaarder is er niet en de volgende stap wordt teerzelf. Ik zie hier zo tegenop.
Kan iemand mij tips geven of helpen? Is een allergoloog een goede optie of juist niet? Weet iemand iets om het leed voor mijn zoontje te verzachten?
Groetjes Ramona