Eczeem/ allergie/ luieruitslag

Hallo,

Ik heb een zoontje van inmiddels 16 maanden. Justin is zijn naam. Vanaf het moment dat Justin geboren is kent hij al een slechte start. We hebben tot 11 maanden ziekenhuis in en uitgelopen. Maar er is tot op de dag van heden nog steeds niet duidelijk wat er mankeert aan hem.
Hij heeft heel vaak allergische reacties. Rode plekken met witte bulten erin. Jeuk en hoesten. Verschrikkelijke luieruitslag. Wij weten totaal niet waar hij op reageert. Slagroom en yoghurt is bijvoorbeeld foute boel, maar vanille vla en kwark gaat weer goed. Koemelk kan het dus (volgens mij) niet zijn.
Afgelopen vrijdag was toch wel het ergst van alle keren. Zijn armen, benen en “pamper” gebied zaten helemaal onder de uitslag. Waarom? Niemand die mij het kan vertellen. Ik heb de huisarts om een verwijskaart voor de allergoloog gevraagd, maar heb deze niet gekregen. Ik zit echt met mijn handen in het haar.
Daar waar de allergische reacties op de huid heeft gezeten heeft nu plaatsgemaakt voor eczeem. Ik behandel het eczeem met cutivate. Zwaarder is er niet en de volgende stap wordt teerzelf. Ik zie hier zo tegenop.
Kan iemand mij tips geven of helpen? Is een allergoloog een goede optie of juist niet? Weet iemand iets om het leed voor mijn zoontje te verzachten?

Groetjes Ramona

Hoi,

Tjemig das niet niks.
Ik zou het gewoon eisen van mijn arts, een verwijs voor dermatoloog of allergoloog. Het is toch belangrijk om dit uit te vinden.
Senna heeft ook van vroegs af aan last van eczeem en zeer droge huid. Wij smeren met Vaseline Cetamacrogolcrème. Ik wil zelf nog geen hormoonzalven etc. omdat ze nog zo jong is. Al die hormonentroep begin ik nog niet aan.
Vrienden van mij gebruiken bij hun dochtertje Repair zal ook dit werkt bij hun erg goed, zelf gebruiken wij deze af en toe en smeert lekkerder dan de creme die wij normaal gebruiken alleen is bij Senna niet af doende.

Succes ermee, lukt het nou niet bij huisarts, vraag CB dan om hulp oid.
Het is jou kleintje en zelf weet je wat goed is voor de kleine, toch??!!

Groet Vanessa.

Ik heb geen gouden tip voor je, wel een anti-tip:

SMEER NOOIT RAUW EIWIT OP LUIERUITSLAG. (Dat is een tip uit grootmoeders tijd toen rauwe eieren nog wel te vertrouwen waren)

Er is nog niet bewezen dat salmonella-infectie niet plaats kan vinden via rauw eiwit op beschadigde huid. Dus neem dat risico niet! Je wilt het niet op je geweten hebben dat je kindje onnodig ernstig ziek wordt door die achterhaalde eiwit-tip.

Alle beterschap met je kindje.

Groetekes, Sje

Ik zou inderdaad eisen voor een verwijzing.
Als het om je kind gaat ben ik vaak een leeuw.
Ik ben ook niet van de hormonen zalf.
Er bestaat een middel,propolis zalf/creme, dit wordt gemaakt uit de raad van bijen,je moet het zien als een soort natuurlijke antibiotica.
ik zweer erbij, heb zelf ook veel last gehad van pukkels uitslag etc en nu ik kinderen heb gebruik ik het ook, het is niet duur en 100% puur natuur.
succes

Hoi ramona,

Mijn collega had ook een kindje met veel exceem etc. van alles geprobeerd en niks hielp.
Heeft toen ten einde raad hormoonzalf gebruikt en ze was er na 4 weken vanaf en exceem is nooit meer teug gekomen en heeft ook nooit geen hormoonzalf meer nodig gehad. (of andere zalfjes)

Heel veel beterschap en ik zou toch ook een verwijzing eisen voor dermatoloog!!!

groetjes gytha

hoi,

Ik snap niet dat je huisarts er niet verder met jou op in gaat. Ik zou een verklaring aan je huisarts vragen waarom hij je niet wil doorsturen. Mijn dochter heeft ook last van eczeem echter niet zo erg als jij het omschrijft. Ik ben naar de huisarts geweest en die heeft toen in eerste instantie een vette zalf voorgeschreven. Deze hielp niet. Dus hebben we een plan getrokken en zijn begonnen met een lichte hormoonzalf. Tja best heftig voor z’n kleine en stond er niet om te springen maar ik weet wat het kan doen en dat het kan helpen. Ik heb er zelf ook last van. Het hielp. Als het niet had geholpen had ik een zwaardere gehad en was ze doorgestuurd naar de kinderarts.
Ik snap daarom niet waarom hij/zij jullie niet wil doorsturen.
Desnoods vraag je een second opinion aan. Al is dat natuurlijk een zware maatregel.
Kortom ga af op je gevoel en volg dat laat je niet zomaar afschepen.

groetjes

lon106

Bedankt voor jullie opbeurende woorden. Dit weekend was heel zwaar. De luieruislag is zo erg geworden dat Justin geen velletje meer had in zijn liezen op zijn balletjes en plassertje. Voor de rest raakte dat gebied helemaal opgezwollen. Hij gierde het uit van de pijn en wij konden niks doen. Die machteloosheid!! Machteloosheid waar we keer op keer tegen aan lopen.
We hebben in totaal 3 maal een bezoek gebracht aan de huisartsenpost, maar zonder enig resultaat.
Maandagochtend werd hij wakker met 39,7 koorts en dus weer naar de huisarts. We hadden een vervanger (GEWELDIG). Wij hebben er 20 minuten binnengezeten (een unicum). Ze heeft ons verhaal aangehoord en wat blijkt?! Justin krijgt een verkoudheidje! Is dat niet wrang!! Dat het arme kind daar van tevoren zo heftig op moet reageren.
We hebben op 12 november een afspraak bij de dermatoloog om te overleggen of er allergietesten mogelijk zijn, maar ik heb er een zwaar hoofd in. Het eczeem en de luieruislag beginnen langzaam aan weg te trekken, maar dat zal zeker nog een paar dagen duren.

Ik weet dat ik als een pittbul erop moet duiken, maar dat is iets wat niet in onze aard zit en waar wij (de ouders) veel moeite mee hebben. Ik moet mijzelf dat dus echt aan gaan leren. Wij zullen wel zien waar het schip strand. Tips blijven natuurlijk welkom.

hoi,

Ook al heb je een hard hoofd in om naar de dermatoloog te gaan omdat het eczeem nu wegtrekt. Toch zou ik zeker gaan en maak een foto van hoe het nu is. Ik zou ook zeker vragen om testen als dat een mogelijkheid is. Eczeem komt en gaat. Zo zat mij dochter vorige week weer onder. Duidelijk de weerswisseling en nu gaat het weer. Ook ik merk dat het meer word bij minder weerstand. Maar wie zegt dat het niet een allergie is die zich zo uit in tijden van minder weerstand.
Ik ben blij te horen dat jullie nu hebben volgehouden. Mijn huisarts zegt altijd ik heb je liever hier een keer te veel zit dan een keer niet en het loopt mis. Zowie zo blijkt uit onderzoeken dat ouders met kinderen onder de 4 jaar gemiddeld 6 keer per jaar bij de huisarts zitten. Dus schaam je niet om duidelijkheid te vragen en als een pitbul te waken over de gezondheid van je kind. jij bent zijn spreekbuis

heel veel succes
groetjes

lon106